/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
spirituskørsel
Fra : jensviggo
Vist : 1545 gange
50 point
Dato : 28-07-08 15:49

jeg er blevet taget med en promille på 2.41, hvad bliver min straf, det er første gang

mvh jensviggo

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 28-07-08 15:56

Google er din ven ('straf' 'spirituskørsel'): http://www.sikkertrafik.dk/2eeb3e80

Frakendt kørekortet ubetinget i min. 3 år
20 dages betinget fængsel og bøde på en måneds nettoløn
Du skal gennemføre et obligatorisk kursus i Alkohol og Trafik (A/T-kursus) for egen regning. Kurset varer 4 x 2 1/2 time og koster pt. 2000 kr.

Men den allerværste straf er nok at du hele resten af livet må leve med tanken om hvad der KUNNE være sket hvis du IKKE var blevet taget. Pris dig lykkelig for at du blev stoppet før det gik galt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-08 15:57

1. gang, du kører spirituskørsel får du:

Frakendt kørekortet
0,51-1,2 promille: betinget frakendelse/ny bilist: kørselsforbud
over 1,2 promille: ubetinget frakendelse i min. 3 år
En bøde
0,51 - 2,0 promille: Bøde = din netto månedsløn x din promille
Over 2,0 promille: 20 dages betinget fængsel og bøde på en måneds nettoløn
Alkohol- og Trafikkursus
Du skal gennemføre et obligatorisk kursus i Alkohol og Trafik (A/T-kursus) for egen regning. Kurset varer 4 x 2 1/2 time og koster pt. 2000 kr.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 15:58

1. gang, du kører spirituskørsel får du:

Frakendt kørekortet

0,51-1,2 promille: betinget frakendelse/ny bilist: kørselsforbud

over 1,2 promille: ubetinget frakendelse i min. 3 år

En bøde

0,51 - 2,0 promille: Bøde = din netto månedsløn x din promille

Over 2,0 promille: 20 dages betinget fængsel og bøde på en
måneds nettoløn

Alkohol- og Trafikkursus

Du skal gennemføre et obligatorisk kursus i Alkohol og Trafik
(A/T-kursus) for egen regning. Kurset varer 4 x 2 1/2 time
og koster pt. 2000 kr.

Betinget fængsel betyder, at du ikke kommer i fængsel –
på betingelse af, at du gennemfører samfundstjeneste eller
går i alkoholistbehandling

http://trafik-unionen.dk/alkohol.htm

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 28-07-08 15:59

Så er det vist slået fast

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 16:04

Ja, alle gode gange tre

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 28-07-08 16:56

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : SherlockHolmes

Dato : 28-07-08 17:52

Tør man stille et undrene spørgsmål...?

Hvorfor belønner du refis besvarelse?
henrikkrebs kom da først med sin forklaring!

Fra : henrikkrebs

Dato : 28-07-08 15:56

Fra : refi

Dato : 28-07-08 15:57

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 28-07-08 18:00

.. og desuden
o overholdt henrikkrebs god skik om at henvise til kilden
o fjernede henrikkrebs urelevant stof (oplysninger der vedrørte en anden promille end spørgerens)

men men men
henrikkrebs tillod sig at moralisere. Det kan være at bore i et åbent sår. Det er min opfattelse fra diverse selskabelige lejligheder at spritkørsel, det er noget man skal undgå fordi man risikerer at blive taget. Det generer mig, så jeg ku ikke la vær, men det kommer jo ikke spørgsmålet ved. Så lad bare refi beholde pointene

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-08 18:05

Jeg kan såmænd også undre mig men har ingen indflydelse på det....

Men til oplysning kan da nævnes at spørger IKKE ser disse kommentarer med mindre vedkommende SELV går ind i sit spørgsmål....

Spørgere får ikke mails EFTER et svar er accepteret.... Alle andre deltagere gør....

Kommentar
Fra : SherlockHolmes

Dato : 28-07-08 18:22

Citat
Jeg kan såmænd også undre mig men har ingen indflydelse på det....

Klart nok har du ikke det...