/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
White power
Fra : Klumme
Vist : 2302 gange
100 point
Dato : 26-07-08 12:29

Spørgsmålet er oprettet i Sorg & Krise, for der kommer alle LOOL Men lidt sørgeligt er det nu. det drejer sig om hvidt undertøj, undertrøjer u ærmer mv.

Når jeg vasker, så har jeg prøvet på 30° - 40° - 60° - 70° med og uden forvaskog det gør ingen forskel. De er rene og bevars...hvide, men mangler den gnist af hvidhed, som når pakistanske husmødre vasker mænnernes kjortler. De er fandme så hvide, at man skal bruge solbriller, hvis man skal nedstirre dem.

Jeg bruger Irmas Tusindfryd white maskinvask, og ville gerne nøjes med 40 °.

Hvordan gør jeg....Hvordan gør I??

Ham den nussede (det betyder jeg skal nusses)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 12:31

Hmmm det hedder sgu da nidstirre. Øv det kan jeg ikke engang finde ud af

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 12:34

Vasker du selv ?
Det har jeg kvinder til.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 12:42

Ja hehe Kan sagtens følge dig, men at få lov at være alene i det daglige opvejer så rigeligt et par maskiner om ugen. Før i tiden sendte jeg det ud og fik det vasket. Det var billigt og nemt, men forretningen i Ordruk er lukket og ejendommem revet ned. Men jeg fik det tilbage rent, lagt sammen og lige klar til skabet, eller som jeg praktiserede.... bare bruge det fra en ende af. Så slap man for at pakke ud

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-07-08 12:50

hvad med en lille pakistansk husmor??

Eller måske er det kjortlerne, der er lavet af et specielt nano-stof?

Her hos mig køber jeg nyt hvidt hvis jeg SKAL være hvidklædt. Ellers holder jeg mig til andre farver.

Men klorin kan klare det, --på bomuld.
Og brintoverilte kan blege uld..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 12:52

Citat
hvad med en lille pakistansk husmor

Ved du hvad Birgitta... så hellere ligne en havnearbejder

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 12:53

Okay klorin....men det er sgu noget giftigt lort for Mor Jord...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 12:54

Ang. en pakistansk husmor. Det er nok skrupumuligt, for de er jo udsolgt fra omkring 12 års alderen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-07-08 13:01

Nå, men af to onder...
Tja, så må du jo bruge klorin.

Når/hvis du står med hvidt tøj engang igen, så kan du holde det hvidt i længere tid hvis du vasker det tit, ---og ikke overfylder maskinen... Og selvfølgelig KUN!!!!! putter hvidt i maskinen sammen med dit hvide..

Det kan osse blege en hel del hvis du tørrer dit tøj ude i Vorherres velsignede sol.. Som der er nok af lige nu..
Solen er faktisk skabt til det samme.. Og den er gratis.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 13:22

Citat
hvis du tørrer dit tøj ude i Vorherres velsignede sol

Så skal jeg til at bære og jeg er ikke sikker på at naboerne accepterer, at jeg laver det hele om til et napolitansk pittoresk gadebillede med tørresnore fra den ene ejendom til den anden

Så modellen med mindre i maskinen er nok den bedste, og så selvfølgelig undgå en sort sok som medvasker. Oftere vask vil ikke føre til noget, da disse beklædningsgenstande højst smyger sig om min drengekrop i 24 timer.

Jeg mener bare fjernt at huske noget der heder blånelse... kan det bruges???? Kan det købes mere?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-08 13:45

sodakrystaller i vaskemaskinen - det holder kalken væk der binder farve og snavsrester - og det virker - gør tøjet hvidere og ikke mindst blødere

ellers cilit bang eller vanish til vasketøjet (hader reklamer og vil ikke stå inde for det - men har da været heldig et par gange med hvide duge)

men

vejret er til det så se at få så meget farve som muligt så vil alt se hvidt ud (tøjet)

klorin kan for det meste ende med at hvidt tøj bliver blåligt

blånelse ved jeg ikke med mere - tilsyneladende udgået de steder jeg kender til

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-08 13:47

sådan noget SKAL stå under sorg og krise - når et eller andet fjols nu synes de røde sokker skulle i den hvide vask

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-07-08 13:50

Blånelse er, -som navnet siger: blå farve, der får i forvejen hvidt stof til at se hvidere ud..
Den blå farve i blånelse hedder metylviolet. Største risiko er at der kommer kraftigt blå prikker i vasken....... Stoffet er ikke giftigt som sådan, men svært at dosere..

Hvad med et miljøvenligt blegemiddel:

http://puregreenshop.dk/shop/catalog/product_info.php?cPath=26_176&products_id=436

Tit er det bare sådan, at jo mere miljøvenligt, jo mindre effektivt..

...Der er altså ikke noget så godt som sol...
Hvad med at tage tøjet med i solarium? --Eller tag til stranden med en posefuld vasketøj og bred det ud...

---Det kan osse være med til at holde tøjet hvidt hvis du putter en ½ dl soda i maskinen sammen med vaskepulveret hver gang du vasker hvidt.. --Sikkert en ægte pakistansk opfindelse..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 13:52

Hvis du Birgitta undrer dig over hvorfor en så venlig, beleven, veltalende, omsorgsfuld, empatisk og ikke så ringe udseende mand er alene, skal du forstå at en mand kan få nok.

I mit sidste....absolut sidste ægteskab, havde min hustru og jeg en diskussion (jeg mener hermed en diskution - et ord som adskillige brugere kender bedre) om hvor vi skulle tilbringe vores sommerferie. Jeg ville Jorden rundt, men tror du ikke madammen, typisk for hende, absolut ville at andet sted. Så indtraf dette berømte Gitte Zeeberg udtryk NOK ER NOK

Så jeg tog min tandbøste og tog et helt andet sted hen...... ALL ALONE hihihihih Og nu er jeg HOME ALONE men skal selv vaske hehehehe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 13:55

Det var da et par gode tips, som jeg efter min siesta vil kigge mere på. Jeg har tømmermænd, så venligst skriv dæmpet. Var til en meget behagelig herrefrokost i det grønne igår og fik noget fantastisk øl fra Odrup Bryggeri. Vi prøvesmagte hele deres kollektion flere gange. Kan varmt anbefales. http://www.ordrupbryggeri.dk/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-08 13:59

Citat
så venlig, beleven, veltalende, omsorgsfuld, empatisk og ikke så ringe udseende mand
hvem er så det ?

Citat
Vi prøvesmagte hele deres kollektion flere gange. Kan varmt anbefales
prøvesmagningen eller gentagelsen ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 14:02

Nu skal du ikke være næsvis lille miritdk. Og ikke alle disse nærgående og dybdeborende spørgsmål.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-07-08 14:09

Næ, Klumme... jeg har da ikke undret mig...

--Når ikke engang en vidunderlig kvinde som jeg, kan finde en livspartner, --hvordan skulle det dog så kunne lykkes for lille dig..

Nogle af os er bare skabt til at være alene..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-08 14:12

årrrhhh fortæl nu

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 26-07-08 14:13

Hej Klumme.

Som du sikkert tidligere har set, har jeg en temmelig omfattende om meget grundig viden om mange ting her i livet, og en af tingene er, at ethvert menneske er sin egen lykkes smed,
og samtidig er man også sin egen "ULYKKES SMED".

Og det er en ting som mange ulykkelige mennesker, har glemt alt om,
og derfor bliver de ved med at være ulykkelige.

De lykkelige mennesker, er dem der husker, at de er deres egen lykkes smed!

Yderligere har ethvert menneske indflydelse på alt hvad der sker her på Jorden,
og det er her dit problem, med det "halv hvide" undertøj er opstået,
ligesom de fleste andre problemer også er opstået af den samme grund,
menlig at folk har den indstilling, at de kan få både i pose og sæk,
selvom de i virkeligheden ønsker noget andet.

Men for at vende tilbage til dit undertøj.
Årsagen til at det bliver mere og mere gråt, jo mere du vasker det, er ganske simpelt
at det er "født gråt" og så har det fået en gang hvid farve, da det er billigere end at lave det
af det ægte hvide garn, som man gør med det gode, men også meget dyrere undertøj,
hvis det da i det hele taget laves mere.

Er der ellers andre ting i livet, som du virkelig ønsker at vide noget om,
og som du virkelig ønsker at investere i at ændre, så kan jeg tilbyde min assistance.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-07-08 14:19

...Du er selv ude om det!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-08 14:28

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-08 14:30
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-08 15:07

Citat
Årsagen til at det bliver mere og mere gråt, jo mere du vasker det, er ganske simpelt
at det er "født gråt" og så har det fået en gang hvid farve, da det er billigere end at lave det
af det ægte hvide garn

Sådan!!! Og så er det ligegyldigt om hvilken varmegrad du vasker ved, faktisk har de flere gange i medierne sagt at det er rigeligt at vaske ved 40 grader, da enzymet i vaskepulveret er opløst ved den grad. Så spar på energien og lade være med at vaske ved de højere grader, det nytter ikke - meeen jeg vasker nu selv ved varmere grader når det drejer sig om sengetøj/undertøj/håndklæder

Jeg ville heller ikke hænge tøjet ud i direkte sollys, noget bliver gulligt af det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 15:07

Citat
Du er selv ude om det!
Nå det mener du LOOL Jeg glemte, da jeg løst opremsede alle mine fortræffeligheder, at skrive at jeg også er i besiddelse af brede skuldre, så hvad jeg evt. selv er ude om, klarer jeg nok

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-08 15:10

Du er da vist kommet dig over tømmermænnerne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 15:17

DkwM327

Se det var viden som var værd at hæfte sig ved. Når vi altså lige ser bort fra "at ethvert menneske er sin egen lykkes smed". Der i er jeg bestemt uenig med dig, men lad nu det være til en anden tråd. Det vil føre vidt, at diskutere dette midt i min hvidvask.

Jeg har købt disse famøse undertrøjer hos kregleren Erik Frøkjær, og helt rigtigt...de koster ikke en dyt. Jeg tror jeg gav 25 kr. for en trepack i 3XL, så meterprisen er ok, uden at være stofmisbrug. Egentlig kan det vel dårlig betale sig at vaske dem

Skal man have de bedre kvaliteter, så hedder de formentlig JBS, men som du så også skriver, så er prisen også helt anderledes. Jeg kan ikke finde priser på dem http://www.jbs.dk/kvaliteter.aspx men no doubt, så kommer prisen nok op i nærheden af en 100 mand pr. stk. For dette svimlende beløb kan man hos Frøkjær få 12 stk. LOOL Så du har også her ret...man kan ikke få både i pose og sæk.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 15:18

Jaa det går lidt bedre. Det er fordelen ved at være alkoholiker... man oplever denne vidunderlige fornemmelse, at få det bedre op af dagen. Disse underlige mennesker som ikke drikker af den ene eller anden idiotiske grund, vil jo aldrig opleve dette lille mirakel.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 15:20

hehe og linket til JBS var ikke hvad jeg regnede med. Glem det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 15:24

Gud fader... Tråden har udviklet sig til en helt Molokulistisk tråd, med mig i centrum og alt andet drejer i ærbødig afstand rundt om dette centrum.

Det er altså ikke helt rihgtigt...Centrum er IKKE mig, men mine forpulede undertrøjer LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 15:25

Smutter lidt. Skal have lidt småfornødenheder i hus, så jeg kan få andet end havregrød og stenfri svesker til min aftensmad.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 15:28

Ups... her var priserne vist. 94,5 stk. i 2pack til 189,- kr.
http://www.intimo.dk/jbs/produkt-13013.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-08 15:36

Citat
Jaa det går lidt bedre. Det er fordelen ved at være alkoholiker... man oplever denne vidunderlige fornemmelse, at få det bedre op af dagen.

Så er du altså ikke en ægte alkoholiker, de får nemlig ikke tømmermænd

Du må øve dig lidt mere

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 26-07-08 16:40

Hej Birgitta

Selvom du skriver:

"... jeg har da ikke undret mig... --Når ikke engang en vidunderlig kvinde som jeg,
kan finde en livspartner, --hvordan skulle det dog så kunne lykkes for lille dig..

Nogle af os er bare skabt til at være alene.. "

- Så tillader jeg mig at mene, at det er noget værre vrøvl fra din side!

- Jeg mener det er helt og udelukkende dit eget valg at være allene,
og jeg "vil skyde på" at grunden til det er, at - DU ER BANGE - for
at indlede et tæt forhold til en mand, med mindre der er noget "kromosommæssigt"
i vejen med dig.

Hvad siger du til det ? ? ?

Tør du tage diskutionen op her eller på en anden og mere privat side?

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 26-07-08 16:50

Citat
Jeg tror jeg gav 25 kr. for en trepack i 3XL

Ja til den pris kan du vel nok have råd til at købe nogen nye og smide de gamle grå ud.

Eller køb blå undertrøjer i stedet. Så har du et problem mindre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-08 17:11

Der skal simpelthen bruges BLÅNER som i de gamle vaskepulvre - persil / Valo / rinso osv.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 17:19

Citat
Så tillader jeg mig at mene, at det er noget værre vrøvl fra din side!

Gider du lige DkwM327

Har du overvejet, at man evt. tillod sig at være så selektiv, at næsten ingen slipper igennem nåleøjet. Bevars...det er selvfølgelig ens egen skyld....ens eget valg, idet man jo bare kan slække på sine krav, og lukke alt fra herremand til en hjemløs bums ind i sit liv. Men er det din definition på "eget valg" så er det blot en dum floskel.

Birgitta kan sikkert sagtens selv forsvare sit standpunkt, men du prikkede osse lige til mig, så på begges vegne tog jeg handsken op for nu. For jeg synes nemlig ikke at denne tråd skal transformeres til at dreje sig om, hvad du mener om dette "ethvert menneske er sin egen lykkes smed"

Capisce?????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 17:20

Sikkert eyvind m.fl. men jeg tror lidt på DkwM327's teori om kvalitet versus pris.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-08 17:24

Klumme DkwM327's teori er korrekt.... hvor jeg har hørt/læst det ka jeg da ikke huske lige nu, men den er go' nok

Eyvind.... Blånelse findes ikke længere

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 17:28

det hedder i dag "Optisk hvidt" http://da.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%A5nelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-08 17:54

Ehm.... optisk hvidt, kan nok heller ikke købes af privat personer

Nææ Klumme, du må nok købe undertøj lidt oftere, eller hva med at farve det hvidt

http://www.google.dk/search?hl=da&q=dylon%2Bfarver&meta=

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 18:07

Nu har jeg klaret mig med de 3 i 10 år, så det er vel ok at smide dem ud og købe nogle nye....hvide

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 18:23

Jeg må hellere afslutte denne tråd, inden DkwM327 går op i limningen, fordi ingen gider "diskutionere" hvorvidt hans tågede påstand
Citat
at være allene,
og jeg "vil skyde på" at grunden til det er, at - DU ER BANGE - for at indlede et tæt forhold til en mand
er rigtig eller ej, samt at dette intet har med hvidt/gråt bomuld at gøre

Jeg gir miritdk point for tippet om sodakrystallerne.
Citat
sodakrystaller i vaskemaskinen - det holder kalken væk der binder farve og snavsrester - og det virker - gør tøjet hvidere og ikke mindst blødere

Hvis der var en 2.plads ville den gå til DkwM327, på grund af hans forklaring på problemet vedr. den grålige bomuld. Men sådan een er der ikke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 18:30

En tilføjelse...Jeg så andet sted på nettet, at dosis for dette soda er ½ dl pr. vask.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-08 20:10

jaja det er godt med dig - du lukker for at blive fri for mails og håber vi andre ikke gør det - men flue væk gør heldigvis tricket.

Soda krystallerne er såmænd gode nok - min far var typograf og de reddede mange hvide undertrøjer osv i sin tid

ok du har set doseringen - jeg bruger bare et lille målebæger - sikkert lidt mere

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 29-08-08 12:44

Jamen så vil jeg da lige tilføje et "husmor" trick:

Brug bagepulver..
Lyder tosset, ved det godt, men jeg bruger hvide skjorter daglig.. og det virker sku´

Så i med det almindelige vaskepulver, og en teske fuld bagepulver.. og vask

...til optimisterne der undre sig over hvordan dette fungere.. prøv at komme en teskefuld i et glas vand og se hvad der sker.. dette er det samme som der sker i vaskemaskinen.

-og desuden det samme der er i dyre produkter som Vanish..

håber du kan bruge det til noget

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-08-08 18:17

Hej det var da et fint trick hvis det virker. Nu risikerer jeg vel ikke at skjorterne hæver

Du er ligefrem en trussel mod vaskepulverbranchen