/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Hjælp til JPEG
Fra : jomfruane
Vist : 708 gange
300 point
Dato : 25-07-08 19:00

Hej alle

Jeg er igang med at lave en hjemmeside om en båd www.bricksite.com/cuttysark
og har i dag været nede og tage en større mængde billeder af båden.
Desværre giver halvdelen af dem kun et ikon for et JPEG billede, ligesom de videoer jeg også tog med kameraet ikke kan åbnes. Jeg får en "filfejl" når jeg forsøger at vise dem på kameraet også, men lige da jeg havde taget dem så jeg dem på kameraet, så på en eller anden vis må de vel være registreret?
Kan nogen hjælpe med at få billederne frem vil jeg være yderst taknemmelig.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-07-08 19:19

du har nok selv slettet dem og erstattet dem med ikoner.
om igen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-08 20:11

Hvis billederne er slettede, så prøv at hente dette program

PC Inspector+dansk vejledning

http://www.soerennielsen.dk/guider/pcinspector/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-08 20:14
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-07-08 20:28

Billederne er ikke slettede - de er bare tomme, windows fremviser siger: "der er ikke noget eksempel".
Kameraet siger "filfejl" til de nævnte 50 billeder, men fremviser de andre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-08 20:31

Mon det kan være kameraet den er gal med??

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-07-08 20:33

Ja det er nødt til at være kameraet som er nyt og må reppareres, men spørgsmålet er om ikke man kan gennemsøge for oplysninger med et eller andet program (fordi da jeg havde taget billederne så jeg det jo eksistere).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-08 20:39

Beklager, jeg kan jeg ikke svare dig på, men ved fra sønnen at han fandt sine billeder, efter han fik dem slettet

Håber det vil lykkedes for dig

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-07-08 20:45

Jeg kan se at de fylder hvad der svarer til et billede og de forklares som værende JPEG billeder når jeg højreklikker

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-07-08 22:34

Du kunne jo prøve at bruge en anden fremviser end windows egne, fx picasa, der er Googles gratis fotoprogram, som kan downloades her http://picasa.google.com/

eller en anden gratis fremviser.

Det er jo ikke altid Bill Gates og vennerne laver de bedste programmer

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-07-08 22:37

Nu har jeg kigget på siden, det ser ud som en dejlig båd, hvad den jo også skal være med det navn.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-07-08 22:41

Vidunderligt program tak - men det fandt desværre ikke mine billeder, det gjorde heller ikke nogen af de fem jeg har i forvejen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-08 22:44

Iih hvor er det synd for dig

Kan du ikke spørge i fotoforretningen i morgen, der må være en god forklaring de kan hjælpe dig med.... garanteret noget ganske simpelt (håber jeg)

Jeg tror kandufotofolkene er gået på ferie

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-07-08 22:52

Ja båden er fuldstændig vidunderlig, men min onkel får den kun passet og plejet - aldrig sejlet, hvilket den så absolut fortjener.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-07-08 22:53

Ja tak, jeg går ned og råver dem i hovedet gør jeg... sikke noget - kameraet er få måneder gammelt og har også drillet med at sætte en stribe af et andet billede ind i bunden/toppen af nogle.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-07-08 09:09

Forklaringen er nok den enkle at du har arbejdet med billederne medens kameraet var tilsluttet komputeren. Du har så arbejdet direkte i kameraets hukommelseskort og har gemt ikoner istedet for de rigtige billeder oveni billedfoilerne.
Kameraet læser ikke ikoner og melder fejl.

Enten har du dummet dig eller det er et dårligt program du bruger.

Fremover kopierer du bare billederne over i en fil på komputeren og tager så kameraet fra, inden du begynder på at arbejde med billederne.

Det er en ommer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-08 09:38

Jeg er spændt på at høre hvad forretningen siger, jeg har på fornemmelsen, det bare er en knap der skal drejes/trykkes på, når du fortæller, at ikonet fylder som et billede, så må billedet da være der - håber jeg -

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-07-08 09:58

Kære Transor

Du er kontinuerligt ved siden af - jeg tror ikke du læser spørgsmålet ordentligt. Jeg gidder faktisk ikke forklare situationen igen, fordi jeg tror du bare er ude på at hævde dig selv i stedet for at hjælpe. Du er en irriterende tidsrøver af den unødvendige slags og jeg håber du i fremtiden vil tænke dig om før du spiler bogstaver på mine spørgsmål.

Jeg nåede ikke butikken igår, så det bliver først mandag - desværre er det Fona der har solgt mig kameraet, så der er ingen eksperter i butikken.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 10:07

Hej igen

Er der ikke en hotline, til kamerafabrikanten

F.eks har Canon da hotline

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-07-08 10:09

Godt forslag - jeg chekker, det er sony jeg har

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 10:18

He he, nogle gange har jeg mine lyse øjeblikke,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 16:54

Sony Support support@sony.dk 43 55 70 00

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-08 11:14

Hvordan går det med dine billeder??

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-08-08 11:16

Jo tak Nordsted, jeg kan hente mit kamera idag hos fona, men de tabte billeder er tabt...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-08 11:30

Hvor er det brandærgeligt

Men da godt at det ikke var feriebilleder,som ikke kunne tages om (det må være en lille trøst)

Nu skal du bare høre hvordan jeg har kvajet mig

Mine forældre skal på ferie i Sønderjylland, jeg tilbyder min gamle mor, at hun kan låne mit digicam, hun siger ja, men er bange for at ødelægge det, jeg har forklaret, at hun ikke bare kan ødelægge det, men mor tag det med hjem, og øv dig.... Jamen er du sikker på du kan undvære det så længe, ork jo, det kan jeg godt...................jamen jeg skal jo først til Kina i november..... hø den ferie havde jeg ikke tænkt på... så nu må jeg hellere finde mit gamle kamera frem igen, for jeg kan da ikke li' at sige at det var ferien i september

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-08-08 11:32

He..
jeg forstår, men hvad med at smutte forbi en fotohandler og få købt et nemt og billigt kamera som en lille gave til din mor?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-08 11:37

Min far snakker om, at hvis hun kan finde ud af vores, så vil han købe et til hende, så jeg håber hun bliver meget tændt på mit, og kan finde ud af det (hun er 74 år) så jeg kan få mit igen.

Ulempen er jo, at de ikke har pc, men der har jeg lovet at være behjælpelig.

Hun kan godt se det smarte i at hun med det samme kan se om billedet bliver godt, og at hun kan tage flere 1000 billeder osv. men ældre mennekesker og teknik, tja nogle gange kan jeg da også have problemer, men er ikke helt så bange for at ødelægge noget som min mor.

Jeg syntes fadme også det er flot at hun tager til Kina

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-08 11:41

Det er ikke fordi jeg ikke vil købe et cam til min mor, men jeg har ikke pengene

Jeg har jo lige brugt en formue på at få ham her sprællemanden opereret for grå stær på hans højre øje http://peecee.dk/upload/view/126251

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-08-08 11:41

Ja det er flot, men alder idag er jo yderst relativt.
På en måde er det lidt en chance at tage, hvis de står i kina og ikke er helt klar over hvordan udstyret virker... Hvad med sådan en type der kobles på tv istedet?
Jeg ville selv være nervøs for at rejse så langt væk og ikke have mulighed for at tage backups undervejs.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-08-08 11:46

Han er sørme sød... og ikke til at gøre op i penge...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-08 11:47

Jamen nu har hun jo rigeligt med tid til at finde ud af cameraet

Kobles til tv'et???????? det har jeg ikke hørt om.

Jeg kan forestille mig, at min mor vil gå til en fotodims i Kina, og få fremkaldt billederne, men så
langt er vi slet ikke kommet i snakken endnu, jeg tænkte jo ikke på Kinaturen, da jeg udlånte det

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-08-08 13:00

Jeg har været så heldig at få kameraet retur (efter udskiftning af flere dele) med samme fejl.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 13:05

Så må du da være berettiget til at få en nyt kamera, da det ikke var særlig gammelt, det går ind under købeloven.

Prøver lige at finde købeloven til dig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 13:07

Jeg har fundet en side, hvor det skulle være i et sprog der er til at forstå

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/4/

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/

For fanden da hvor har du været uheldig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 13:08

Men det kan da også tænkes, at ham du talte med i forretningen, ikke aner hvad han snakker om, så det er indstillingerne i kameraet????????????

Jeg ville ringe til Sony Support support@sony.dk 43 55 70 00

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-08-08 13:10

Jeg er lige nødt til at kontrolere om det mon skulle være hukommelseskortet.
Det havde de ikke med til repparationen - må ud og købe et andet for at kunne tjekke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 13:13

kan du ikke nøjes med at låne, ingen ide at købe, hvis det ikke fejler noget. Smut ind til naboen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 13:16

De må da have afprøvet kameraet på værkstedet, når de siger de har skiftet flere dele??

Hvor gammelt er kameraet?? Jeg ville ikke finde mig i, at et nyt kamera skal have udskiftet flere dele, og da slet ikke to gange

Jeg kan da godt have en mistanke om, at der slet ikke er kikket på det

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-08-08 13:19

Ja jeg har fire SD kort liggende fra det gamle kamera...
Sony har fundet det genialt at have deres egen memorytype - kender ingen med det.

Tænkte også på at så måtte fona jo afprøve det... overvejer lige situationen.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 17-08-08 13:23

Jeg ville ikke købe flere kort,

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 07-09-08 13:00

Det var kortet der ikke virkede - købte et nyt og vupti..