/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
medie grafiker?
Fra : petersen.dk
Vist : 309 gange
20 point
Dato : 10-03-03 17:41

Er der nogen, derude der ved hvordan det ser ud med arbejde/ledighed omkring medie grafiker stillingen.

Står for at skulle under revalidering.... er der nogen der kan give mig nogle tips om nogle gode kortere uddannelser, hvor kreativiteten/dtp og eller IT er i centrum?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-03-03 17:47

Jeg vil foreslå multimediedesigner, som er en rimeligt alsidig uddannelse. Mulighederne for job er ganske vist p.t. ikke særlig gode, men dette gælder jo it-branchen som helhed.
Du kan finde en masse om uddannelsen til multimediedesigner hos google:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&q=Multimediedesigner

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-03-03 22:06

her får du lige et tip mere om en uddannelse jeg synes virker meget spændende - måske det er noget du kan bruge - hvad angår ledigheden indenfor netop denne uddannelse kan jeg intet sige .... men du får linket anyway : http://www.danskmetal.dk/sw4221.asp den er så ikke særlig kort - faktisk helt oppe på 3 år ( men SU berettiget )

- skal det være kort kunne du måske prøve IT administrator uddannelsen - webpræsentationslinien på landets handelsskoler - den varer et år.

Kommentar
Fra : kurtfj

Dato : 11-03-03 08:43

Det er uhyggeligt svært at få en læreplads efter at have taget uddannelsen som mediegrafiker, da uddannelsen er så ny, så firmaerne faktisk ikke kender den. Min søn går på uddannelsen, men mangler lærepladsen. Han har søgt hos en hel del firmaer, men ikke fået svar og dem der har svaret har afslået.
mvh. Kurt

Kommentar
Fra : clodia

Dato : 25-11-03 19:13

Kampen om pladserne er hård. Er selv i lære som mediegrafiker. Fik min lærerplads ved rent held. Er udlært september 2004 ved endnu ikke om jeg stadig har job til den tid. Det er svært at finde job indenfor denne branche. Du skal specialisere dig i et eller andet. Eksempelvis, Flash, Illustrator el. photoshop... Det ser sort ud i denne branche for tiden.
Gå efter hvad du har lyst til... Held og lykke