/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Hvad er mine rettigheder??
Fra : Footprint
Vist : 905 gange
100 point
Dato : 23-07-08 20:42

Jeg er været i en af de store møbelkæder og købet et klædeskab, varen skulle tages hjem da de ikke havde det på lager. Jeg valgte mens jeg stod i butikken at betale det fulde beløb (det var nok lidt dumt!!) således de bare kunne levere varen når den ankom. Der blev ved samme lejlighed aftalt hvilken uge klædeskabet skulle leveres…
Men nu er det bare sådan at ugen hvor skabet skulle være leveret er gået og butikken har kun dårlige undskyldninger for hvorfor der ikke er leveret endnu, lastbilen har været punkteret, de forkerte låger, manglende tilbehør osv…

Så spørgsmålet er om man er berettiget til at hæve sådan en køb og få sine penge tilbage, eller hvad skal man gøre??

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 23-07-08 20:49

Hej.
Giv dem en sidste chance for at levere skabet. Overskrides den dato forretningen, har du krav på at få pengene tilbage. Held og lykke.
Torben

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 23-07-08 20:52

Citat
Når der er indgået en aftale om køb af en vare, kan forbrugeren ikke bare komme ud af (hæve) aftalen, fordi leveringen trækker ud.

Læs mere om reglerne her http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/32/

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 23-07-08 22:18

Citat
Forsinkelse ved e-handel, postordresalg mv. Der gælder særlige regler om forsinkelse i fjernsalg. Hvis der ikke er aftalt et bestemt leveringstidspunkt, skal sælgeren levere varen senest 30 dage efter forbrugeren afgav sin bestilling. Gør han ikke det, kan forbrugeren hæve aftalen.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 23-07-08 22:19

Tahet fra samme side __SORRY. MEN

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 23-07-08 22:20

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 23-07-08 22:22

MEN og alt ANDET.
Køber man over nettet, SKAL man regne +/- og andet.

HAR du ikke modtaget en ORDRE-BEKRÆFTELSE
??? VISA / DANKORT.
???????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-07-08 23:40

Det lyder som Biva

Læs videre i HelleBirgittes link.....Der står som Bauchmann siger...... giv en tidsfrist

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-08 08:44

Bauchmann siger også, at hvis de ikke reagerer på denne chance, så har Footprint krav på at få sine penge igen.

Det er da meget skægt at høre hans personlige mening, men ville være lidt mere overbevisende, hvis Bauchmann ville henvise til et eller andet mere nagelfast, end blot hans mening.

Og den der hjernedøde klamigen fatter som sædvanlig ikke en skid. "
Citat
MEN og alt ANDET.
Køber man over nettet, SKAL man regne +/- og andet
. skriver torsken

Hvorfor skriver du det?? Det er der jo ikke tale om her. Der står udtrykkeligt i 1 indlæg
Citat
Jeg valgte mens jeg stod i butikken at betale det fulde beløb

Godkendelse af svar
Fra : Footprint

Dato : 28-08-08 17:06

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-08-08 17:58

Selv tak