/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Anbefaling af MC
Fra : TheCon
Vist : 687 gange
300 point
Dato : 22-07-08 09:50

Davs til jer alle.

Så er der endnu et spørgsmål vedr. hvilken MC man skal vælge, håber i kan hjælpe med råd og vejledning.

Jeg er en "ældre" herre på 40 som er ved at skulle have anskaffet mig en MC, jeg er ikke nybegynder, men ved dog ikke så meget om teknik og den slags. Det skal siges at maskinen ikke skal bruges til daglig transport, og at mit budget er ca 25000, ved det ikke er meget men har ikke lyst til at se en MC til 60-70000 stå og ikke blive brugt særlig meget.

Men her er hvad jeg har kigget på.

Honda VF500 FII fra 1986 50000km
Kawasaki GPX600 fra 1990 50000km
Honda CBR600 F1 fra 1987 60000km

Ved godt det er nogle ældre maskiner, men der er sikkert fordele og ulemper ved dem alle.

Kan i hjælpe mig lidt på vej.

Mvh
Michael

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-07-08 10:34

Det er et spørgsmål om religion.

Jeg selv kører på en Suzuki V-Strom som min første cykel. Men det er til daglig tranport og det er den bare bygget til. Men ud fra det du har kig på ville jeg vælge en af de to Honda'er.

Jeg vil foreslå dig at prøver (kører) dem, det kan være med til at vælge cyklen. Det nytter ikke noget at købe en cykel man sidder af HT på.!!!!!

Kig evt. på MCG.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-07-08 12:28

Hej 'TheCon'.

Jeg kan ikke svare dig men jeg ved at der, herinde på kandu, er en bruger som kan! Vedkommende er det nærmeste jeg kan komme på prædikatet 'ekspert' på det her område - MC'er.

Du kan evt. skrive en 'PM = Privat Meddelelse' til hende, så er du sikker på at hun ser det, for hun vil få en mail om at der er en PM til hende.
Jeg ved ikke hvorfor hun endnu ikke har været inde i dit spørgsmål men det er jo ferietid, så det kan være derfor

Imidlertid er jeg sikker på at hendes kommentar/råd er værd at vente på - så mit råd til dig, vil være at væbne dig med tålmodighed og afvente hende svar

Brugerens nickname herinde på kandu, er dova - du kan evt. søge på hendes profil oppe til venstre på din skærm - der hvor der står 'find bruger'. På dovas profil vil du kunne se at det fremgår at hun sidst har været logget ind på kandu.dk d.19.juli, så det er nogle få dage siden nu.
Der kan være mange grunde, ikke alle sidder her døgnet rundt

Held og lykke med det!

Venlig hilsen Dorthe (scooter 'cyklist' - Kymco )

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 24-07-08 16:13

Jeg er også en ældre herre, har kørt mc i mange år, nu tillader helbredet det ej mere.

Har kørt på BMV R 50, min første maskine, har så yderligere kørt følgende mærker,
BMV 900, Kavasaki 1300, Honda four, Yahamaha med flere, mit valg ville være Honda,
de har et god omtale med deres maskiner

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 24-07-08 16:19

En tilføjelse, min erfaring siger mig, hvem har haft maskinen, er det en ung fyr der har leget mekanikker selv, de kender intet til MC. mange af dem, har ofte ikke råd til vedligeholdelsen,
det drejer sig om hvordan maskinen er holdt, service mv., det skal du gå meget op i.

Mvh
tadeo

Accepteret svar
Fra : amlupo

Modtaget 300 point
Dato : 25-07-08 09:18

Hej Thecon

Er også rundet de 40 og ville have MC som ikke skulle koste en "jetjager". Jeg købte en gl Yamaha FZ 750 fra 85 og den er jeg meget tilfreds med. Har nu kørt ca et år og vil så råde dig til ikke at købe en med for lidt hk. Min yder ca 100 hk efter bogen, og før jeg købte den tænkte jeg at den måtte være rigelig stor, men allerede nu tænker jeg ind imellem det kunne være fedt med lidt flere hk. (beholder nu min yamaha alligevel)
Af dem du har nævnt ville jeg klart vælge Honda CBR600, dels fordi det er en god og holdbar mc og dels pga hk. Desuden holder Honda også prisen bedre hvis du senere vil bytte til andet da den som tidligere nævnt har et godt ry. Du må ikke vælge en mindre maskine, det vil du hurtigt fortryde når du bliver dus med maskinen. Held og lykke med købet

Mvh Martin

Godkendelse af svar
Fra : TheCon

Dato : 28-07-08 09:51

Hejsa.

Jeg vil takke alle for jeres svar.

Min "nye" MC er nu købt, det er nu rigtig dejligt at igen kunne få lidt frisk luft når man kører
Jeg valgte en Honda VF500 FII og er sikker på jeg skal blive glad for den, det er jeg faktisk allerede.
I vil kunne se den inde på Motorcykelgalleriet senere idag.

Fortsat god vind til jer alle

EVIG SOL