/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
fildeling i vista!!!
Fra : bruuno117
Vist : 831 gange
200 point
Dato : 17-07-08 22:54

Hvordan i #¤¤#¤%#&& ¤"%¤"% deler man filer og mapper i vista!? JEg synes jeg har slået alt til, og begge computere kan se hinanden, men når man prøver at klikke på dem, popper der en meddelelse op om at man XXXX-PC er ikke tilgængelig, du har muligvis ikke tilladelse til bla bla bla.......
logon fejl: begrænsning på brugerkonto, mulig årsager, tomme adgangskoder er ikke tladte bla bla bla" !!!

Hvad hulen skal jeg gøre for at få adgang, og jeg vil fanme fløjte mig ikke have adgangskoder på, gider ikke bruge tid på det pis, så paranoid er jeg ikke!!!!

Yup, jeg sidder og er en smule frustreret!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-08 23:01

Citat
Bemærk!Hvis computeren er i en arbejdsgruppe, kan du aktivere eller deaktivere adgangskodebeskyttelse. Hvis adgangskodebeskyttelse er aktiveret, skal den person, du deler med, have en brugerkonto på og en adgangskode til computeren for at få adgang til de filer og mapper, I deler. Du kan aktivere eller deaktivere adgangskodebeskyttelse i Netværks- og delingscenter.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 17-07-08 23:10

jamen hvordan?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-08 23:23
Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 17-07-08 23:23

Nu tager jeg kraftemme snart og arkivere det her lorte OS lodret :/

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 17-07-08 23:30

@nordsted

Det hjælper desværre ikkr, jeg skal vist have ene til at skærer det ud i pap for mig, jeg kan ikke se hvad fanden mere jeg skal gøre for at det virker :/

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 18-07-08 07:55

Gør nu som beskrevet....

Gå i KONTROLPANEL (Vista)
Gå i NETVÆRKS OG DELINGSCENTER
Tryk på ADGANGSKODET BESKYTTET DELING
Sæt prik i SLÅ ADGANGSKODEBESKYTTET DELING FRA

Så kører det for dig.....

Og det er VISTAmaskiner vi snakker om....

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-07-08 12:08

Ok, nu føler jeg mig jo så en smule dum :) hvordan fanden missede jeg det heh

Nu kan jeg komme ind på computerrne, nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg giver rettigheder til delte mapper så jeg kan tilgå dem, lige nu får jeg en "mappe" er tilgængellig, men den brugerkonto, du har logget på med, blev nægtet adgang" besked når jeg klikker på de mapper jeg har "delt".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-08 12:13

Citat
Benyt denne fremgangsmåde til at dele filer fra deres aktuelle placering uden at kopiere dem til en anden placering. Ved hjælp af denne metode kan du vælge de personer, du vil dele filer med, uanset om de bruger denne computer eller en anden computer på netværket.

1. Find mappen, der indeholder de filer, du vil dele.

2. Klik på en eller flere filer eller mapper, du vil dele, og klik derefter på Del på værktøjslinjen.

3. Benyt en af følgende fremgangsmåder i dialogboksen Fildeling:

• Skriv navnet på den person, du vil dele filerne med, og klik derefter på Tilføj.

• Hvis computeren er i et domæne, skal du klikke på pilen til højre for tekstfeltet og derefter klikke på Søg. Skriv navnet på den person, du vil dele filerne med, klik på Kontroller navne, og klik derefter på OK.

• Klik på pilen til højre for tekstfeltet, klik på Alle for at dele filerne med alle på netværket, hvis computeren er på et domæne, og klik derefter på Tilføj.

• Hvis computeren er i en arbejdsgruppe, skal du klikke på pilen til højre for tekstfeltet, klikke på den pågældende persons navn på listen og derefter klikke på Tilføj.

• Klik på pilen til højre for tekstfeltet, og klik derefter på Opret ny bruger for at oprette en ny brugerkonto, hvis computeren er medlem af en arbejdsgruppe, og du ikke kan finde navnet på den person, du vil dele filerne med, på listen. På denne måde kan du dele filer med personen ved hjælp af denne konto.

Navnet på den person eller gruppe, du har valgt, vises på listen over personer, du vil dele filer med.

Bemærk!Hvis computeren er i en arbejdsgruppe, kan du aktivere eller deaktivere adgangskodebeskyttelse. Hvis adgangskodebeskyttelse er aktiveret, skal den person, du deler med, have en brugerkonto på og en adgangskode til computeren for at få adgang til de filer og mapper, I deler. Du kan aktivere eller deaktivere adgangskodebeskyttelse i Netværks- og delingscenter.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-07-08 12:18

Så hvordan får jeg nu delt en mappe i vista så jeg kan tilgå den fra andre maskiner !?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-07-08 12:20

ok jeg roder lige lidt med det.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-07-08 12:24

Ja, efter at jeg fik slået adgangskodebeskyttelse, gik det hele jo i hak, nu er der bare detajler tilbage :)

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 18-07-08 12:27

Tak fordi at du mindede mig på hvor dum jeg egentlig er \o/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-08 12:47

Rolig nu.....

Det mest åbenlyse er ofte det der gør en blind.....