/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Spørgsmål om riskoger?
Fra : bassenborg
Vist : 5579 gange
100 point
Dato : 17-07-08 16:52

Jeg overvejer at anskaffe mig en riskoger.
Kan man bruge den til andet end at koge ris? Jeg tænker på om den er god til at koge f.eks grøntsager i?
Nogen der har nogle erfaringer?
Måske en anbefaling af en god billig riskoger?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-08 16:55

sagtens - jeg brugte meget i sin tid med riskoger til både grøntsager - fisk og kylling

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 16:55
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 16:57

sorry for dobbeltlinket - ved ikke helt hvorfor det opførte sig sådan - jeg kunne ikke se det første så troede det var væk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-08 17:04
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 17:19

hah - ja det skulle da heller ikke undre nogen refi - bortset fra at kagen på linket ikke ser helt så lækker ud som beskrevet - desuden mangler der da vist en opskrift

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-08 17:41

Det var skam blot for at "pointere" at mulighederne er MANGE....

Der findes hele bøger med opskrifter til "riskogere"....

PS - for vi taler vel IKKE kinesisk knallert

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 18:08

man kan vel bage diverse på en knallert motorhjeml også

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-08 18:10

Citat
knallert motorhjeml

HVOR sidder den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 18:55

ved jeg da ikke en disse om

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-08 19:35

Dem jeg kender som er i besiddelse af en riskoger kører i den

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-07-08 20:05

Citat
Jeg overvejer at anskaffe mig en riskoger.

På El (med ledning på El koger) kan ikke bruges til det du gerne vil, men med Gas blus og i tre etager er Ok

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-08 20:12

Citat
Dem jeg kender som er i besiddelse af en riskoger kører i den

Du må have en "beskeden" bekendtskabskreds

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 17-07-08 22:07

Du kan lave meget forskelligt mad i en ris koger, her er nogle eksempler.

http://www.mealsforyou.com/cgi-bin/recipeGadget?gadget.ricecooker

http://www.recipezaar.com/cookbook.php?bookid=80457

Her er en kogebog på 79 sider.

http://web1.panasonic.com/food_service/cmo/rice_cooker_recipes.pdf

Vi har købt en lidt avanceret Panasonic, men den havde vi med hjem fra Thailand, og det er en lidt anden pris end her. Men det er stadig den gamle som står og arbejder næsten hver dag. Og det er bare en helt almindelig riskoger med "tænd og aut sluk/hold varm".

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 17-07-08 22:33

Tak for svaret miritdk. Jeg er nok nødt til at skal have fat i sådan en

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-08 08:29

velbekomme og god fornøjelse -- det kunne være jeg skulle overveje den igen

Kommentar
Fra : knuthbecker

Dato : 06-02-14 00:20

Hej,
Vi har gode erfaringer med Wilfa producenterne. OBH skulle også være gode, men vist nok også i den dyre ende.
Der er lavet en test af riskogere her: http://primabolig.dk/indendors/kokken/riskoger/.
... Og en virkelig god Youtube video