/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
computeren går ned...
Fra : fnug
Vist : 309 gange
300 point
Dato : 10-03-03 02:02

min computer går i ged.. den skriver systemfejl eller ulovlig handling rimlig tit - jeg har prøvet nænsten alt(gået fra io5,0 til 5,5 til 6,1 uden held.samt har jeg prøvet både opera og netscape også uden held. samt jeg har formateret computeren adskellige gange, skiftet netkort og sat flere ram i. Jeg køre i dag med 1 pentium 3/ 733- 128mb ram og win 98 samt en hd på 20gb som er delt op i 2..
den viser dette når det går galt:
IEXPLORE forårsagede en ugyldig sidefejl i
modul KRNL386.EXE på adressen 0001:000065fa.
Indhold af registrene:
EAX=81f8b710 CS=0157 EIP=000065fa EFLGS=00010202
EBX=073b5000 SS=017f ESP=073bd6da EBP=073bd6ec
ECX=00000001 DS=017f ESI=000086e0 FS=121f
EDX=bffc9490 ES=017f EDI=00000000 GS=0000
Byte ved CS:EIP:
67 8b b8 84 00 00 00 66 58 1f 83 e7 f8 89 5d 02
Indhold af stakken:
8178be90 be440087 00008178 073bd6ec d70c017f 121f073b 00000000 201b017f 0177bff7 00000000 be440000 00008178 d7440000 65aa073b 0001bff8 be900000

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-03-03 02:13

Hej fnug!

Min første inskydelse er at det være dine RAM der er ustabile prøv at teste dem og her er et udmærket program http://www.memtest86.com/ læs lige om det før du downloader og installerer på diskette.

Programmet er uafhængigt af styresystem og der skal bootes op fra diskette.

Noget andet kan være dit skærmkort - sørg for at have de nyeste drivere installeret ligesom du også bør have opdateret Windows via Windows update.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 10-03-03 02:19

Hej Fnug

To spørgsmål:
1. Har du i forbindelse med dine opdateringer af IE skiftet sprog -- hvorfor ikke tage en installation hvor du direkte hopper fra IE 4 der installeres sammen med Win98 op til version 6.0 + opdateringer via Microsoft's hjemmeside?
2. Er der tale om Windows 98 almindelig 1. udgave eller den famøse "Second Edition"? Hvis det er det sidste er mine erfaringer at man er totalt f*cked... Win 9x findes KUN i to gode udgaver Windows 95 OSR2 (den bedste) og Windows 98 1. udgave...

Som Bjarne ganske rigtigt siger, er det værd at teste sine ram og grafikkortet... Men hvor mange aktive programmer har du? Og er der bestemte programmer din maskine ikke kan lide?

Disse svar gør det lidt nemmere at finde fejlen -- og ikke at forglemme har du naturligvis opdateret din BIOS???

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-03-03 02:32

Hej Henrik!

Rart at se dig tilbage of dine gode kommentarer

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-03-03 02:34

Hej Henrik!

Jeg gentager lige p.g.a. stavefejl!

Rart at se dig tilbage og / samt dine gode kommentarer og forslag

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-03 02:36

Prøv at se denne forklaring fra microsoft support . Det kan være det hjælper http://support.microsoft.com/?kbid=187965

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 10-03-03 02:52

Tak Bjarne

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-03-03 04:20

Hej fnug

Hvilke operativsystemer der er gode og hvilke ikke, er nok meget personligt bestemt.
Men for mig lyder det, som om dit system trænger til at blive geninstalleret.
Det skal Win9x-systemerne - inklusive WinME - helst en gang om året eller to, alt afhængigt
af hvor meget du bruger computeren. Ellers går de i ged.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-03-03 04:33

NB! Du kan forlænge tidsrummet mellem geninstallationerne ved at være meget omhyggelig med at fjerne afinstallerede programmers efterladenskaber på computeren. Dette gælder ikke mindst glemte nøgler og sligt i registreringsdatabasen.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 10-03-03 04:40

Hej Rellom

Når nu Fnug fortæller at harddisken er blevet formateret "adskillige gange" mon ikke det er under ½ år siden sidst, når hun fortvivlet vender sig til os for hjælp...

Det er egentlig ikke et spørgsmål om smag -- men om simpel viden om stabilitet... Spørg din IT-administrator på din arbejdsplads, hvis du er i tvivl. Jeg vil lige gentage at jeg ALDRIG skriver noget jeg ikke kan stå 100% inde for. SÅ NÅR JEG SKRIVER det KUN er WIN 95 OSR2 eller WIN 98 1.udgave der dur, så er den ikke længere. Vi har udført adskillige tests, og mine kammerater arbejder i forskellige funktioner rundt omkring på såvel skoler som private virksomheders net, og erfaringerne er de samme.

Du kan køre det MEST stabile NT4 og/eller Windows 2000, men med det samme f.eks. bærbare (af ældre dato) introduceres med nogle af de defekte WIN9x udgaver, er der dømt kaos -- roaming profiles der ikke enten vil up- eller downloades m.v.

IGEN: det er ikke emnet for denne tråd. Spørg din egen IT-administrator...

Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-03-03 04:50

Hej Henrik

Jeg er helt enig i, at det ikke er emnet for denne tråd.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : nicholai.net

Dato : 10-03-03 21:54

Nu er det godt nok nogle år siden jeg har brugt win 9x, men jeg mener at KRNL386.EXE fejl, KUNNE skyldes fejl i swap-filen.

Den sletter du ved at starte maskinen op i dos og slette filen c:\win386.swp (tror jeg nok).

Iøvrigt med den maskine du har så kunne du løse problemet (og mange andre) med win 2K, XP eller linux.

Nicholai

Kommentar
Fra : cad

Dato : 12-03-03 05:10

1 tjek for spy-ware med Ad-aware ....................det kan være der skoen trykkkeeerrr
2 installer en engelsk version af IE- 6.0 ell. lign......................... det hjælper ofte på stabiliteten m.m.
3 prøv dette program : http://downloads-zdnet.com.com/3000-2086-10032910.html ........hjælper dig før problemer opstår...