/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Synsattest på nettet ?
Fra : jarl246
Vist : 3468 gange
100 point
Dato : 16-07-08 18:09

Hvis man ikke ved hvor ens nye (brugte) MC er synet henne sidst, kan man så finde
den sidste synsattest på nettet vha. registreringsnummer & stelnummer. ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-08 18:31

http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport

Men stedet får du ikke at vide, kun rapport om evt. påtalte fejl

Kommentar
Fra : edison

Dato : 16-07-08 18:31

her kan du tilmelde dig og se seneste sysrapport.
http://www.bilboksen.dk/default.aspx?page=LoginRemind

Kommentar
Fra : jarl246

Dato : 16-07-08 19:10

Jeg kender begge steder, og har kigget der i forvejen. Der kommer intet op. ???
Synes det virker underligt når det er en mc fra 1987, og der på registreringsattesten er foretaget
ændring 06.07-2007 ?
Alt bliver vel ikke slettet i systemet fordi den pt. ikke er indregistreret ??

Kommentar
Fra : edison

Dato : 16-07-08 19:38

hvorfor ikke bare suse forbi din lokale synshal. og bed dem om en rapport. Det burde klare den.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-08 20:12

Citat
og der på registreringsattesten er foretaget
ændring 06.07-2007 ?

Ændringsdato har ikke noget med syn at gøre, altså hvornår den er synet.

Det du skal kigge efter på attesten er seneste registreringsdato.

Kommentar
Fra : jarl246

Dato : 16-07-08 20:57

Citat
Ændringsdato har ikke noget med syn at gøre, altså hvornår den er synet.
Det du skal kigge efter på attesten er seneste registreringsdato.

Nå ja - det har du ret i - men ændringsdato og registreringsdato er altså den samme 06.07-2007. Så må jeg vel antage at den er synet umiddelbart før eller ?

Men hvis jeg kan gå til et hvilket som helst synssted og bede om en kopi af seneste synsrapport gør jeg bare det i morgen. Indsæt din tekst her

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-08 10:11

Nej det er den måske ikke, altså synet samme tid.

Det er den dato registreringsattesten er ændret...evt. fordi den enten er blevet indregistreret hvis den har stået uden plader på og stadig holdt syn....eller hvis den er blevet omregistreret til ny ejer.

Du har faktisk ingenting at bruge en synsrapport til.

Der står også på attesten "seneste dato for syn" eller hvis det er en af de nye registreringsattester (et A4 ak) står der bagpå : Oplysninger om syn "godkendelsesdato" og det er den du skal rette dig efter når du skal finde ud af, hvornår den sidst er synet.

Godkendelse af svar
Fra : jarl246

Dato : 25-07-08 17:30

Tak for svaret dova.