/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Træt af en Firewall ?
Fra : molokyle
Vist : 618 gange
62 point
Dato : 16-07-08 17:31

Hvor afhængig ka' man bli'?

Nu har jeg 'levet' uden Internet-adgang i knap en uge ..hvilket i sig selv er hårdt nok, men først IDAG gik det op for mig, at det var den skide Firewall fra ZoneAlarm som ik' ville ..noget.

Specielt og helt præcist.. efter sidte XP sikkerhedsopdatering d. 06-07-08 !!!

Jeg har efter denne dato og til idag testet ALT i 'hoved & ' :
Jeg har pinget alt fra router til fru Olsens computer ..og symaskine, skiftet port og IP, release og renew og jeg ska' kom' efter dig ..i fejlsikret command vindue ..og hva har vi? Re-bootet hele ejendommes router, switches og andet gøjemøg. Det eneste jeg kunne 'se' var vores lokalnet.
INTET Internet for mig, selvom alle andre ku' se det via vores lokalnet

Jeg fik besværet TDC med brok ...for til sidst .......at slå min egen firewall fra !

MÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhh

Hva' fand'n ska' man o's' me' sår'n en smart "Farjårvårl"?
Når nu XP har en diminutiv ting og fungerende én af slagsen indbygget?
Ja, jeg spø'r bare?

Hvor mange fikse og u-undværlige 'ting' har vi mon installeret i vores liv ..og i særdeleshed på vor pc, som vi rent faktisk 'til dagligt' er bedre tjent uden?

..og alt muligt andet ...nu jeg ka' pladre på nettet igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-08 17:37

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-08 17:37

Spørgsmål 1 presser sig på:

Er der stadig liv på nettet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-08 17:39

Joeh.. en eller anden livsform under nick'et miritdk ka' man konstatere herfra hvor jeg sidder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-08 17:46

Ølhenter-tid ....for dét ska' sku' fgejres ..mæ massår a stavlefjd

..og de sædvanlige selvsmagende repetér indlæg ..som nogen enten elsker at hade eller hader at elske ..øeh.. eller hvord'n var det nu?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 72 point
Dato : 16-07-08 17:52

Det var der jo ikke meget spørgsnmål i molokule.

Jeg har også haft en forbandet oplevelse me Microsoft opdatering til XP, som ødelagde mit gode videoredigeringsprogram, og gjorde det umuligt at indlæse det igen.

Under forsøget på at komjme af med Ms -l....t endte jeg med at have to forskellige udgaver af ie explorer kørend samtidig. Så får man internet med nogle få byte i timen.

Endte med at måtte ominstallere systemet og flere dages arbejde med at hgenetablere det mest nødvendige.

Min teori er at MS svinene med vilje prøver at lave "opdateringer" så programmer fra konkurrenterne går ned.,

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-08 18:03

Teori: Når intet virker og man ved hvorfor.

Praksis: Når alt virker, men ingen ved hvorfor?

Hér forenes teori og praksis:

Intet virker og ingen ved hvorfor?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-08 18:07

Citat
Det var der jo ikke meget spørgsnmål i molokule.

Nøeh transor ..ded ær smalsnak

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-07-08 18:15

Citat
Ølhenter-tid ....for dét ska' sku' fgejres ..mæ massår a stavlefjd

Jeg sidder også lige med en "Dansk Pilsner"(Godt øl) for at få håret til at lægge sig.
Ville skifte baghjulene på kareten.Færdig med den venstre,om på højre side.Løsnede boltene,op med donkraften.Dækket så pænt ud,ingen grund til skift.Væk med donkraft,hjulkapsel på.
Hentede konen.Da jeg havde kørt 5-6 km,sagde det gong,gong,gong et sted i bagenden.Jeg grublede:Hva`fa`er der nu i vejen med lortet.Af med hjulkapsel,alle fire bolter ku`lige drejes med fingrene.Havde glemt at spænde dem igen,da jeg jo ikke havde skiftet hjul.
Sagde nogen senil-konfus? Jeg ta`r lige en "Dansk" mere for en sikkerhedsskyld.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-08 18:59

du kunne til hver en tid have læst at ZoneAlarm blev nedlagt af den opdatering, hvor ? På nettet selvfølgelig og hentet nyeste brandvæg fra ZoneLabs, hvor ? På nettet selvfølgelig nåeh nej det var jo det du ikke kunne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-08 19:51

o.v.n. -> Ja ja.. søster lagkage og mr. smart-ass

Mosebaek -> ..og jeg sidder med mærkevarer !!!

Underberg ..OG et par kongelige pilsnere = King :
Citat
King Pilsner

Bryggeri: Neptun, Valby
Brygget for første gang:
Type: Pilsner
Alkohol: 4.6%
Flaskestørrelse: 33 cl.
Forhandles af: Dagrofa
Pris ca: ???

King Pilsner bliver produceret for Dagrofa A/S af Saltum & Neptun Bryggerierne A/S.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-08 20:24

Påæng for konspirationsteorien transor

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 16-08-08 20:07

En King koster 6 kroner i min kiosk. (Incl pant)

En Tuborg eller Carlsberg koster 8.