/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Spejlrefleks, Sony eller Canon
Fra : JubazKan
Vist : 1301 gange
100 point
Dato : 14-07-08 13:40

Jeg overvejer at købe et spejlrefleks kamera. Enten Sony a350 eller Canon EOS450. Hvad skal jeg vælge og hvorfor? Hvad er forskellen?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-07-08 13:43

Vælg det med den bedste optik

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-08 14:57

De ligner utroligt meget hinanden i specifikationerne

http://www.godigital.dk/dk/default.asp?form=true&spSite=&st=

Du skal vælge et Canon fordi, det er et gammelt anerkendt og velrenommeret kameramærke, det er kvalitet, brugervenligt, og så er der mange flere muligheder m.h.t. ekstraudstyr efter personligt behov, objektiver m.m.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-08 14:59

Nå, det dumme link virker ikke....men når du kommer ind på siden, så i menu til venstre, klik Sammenligning....og tast de to apparater ind, så kan du se de tekniske specifikationer side om side

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-08 15:41

...Underligt nok er der ingen af dem der kan optage video...

Det kan mit gamle Fujifilm 7000 -... Jeg overvejede ellers at skifte det til et "rigtig" spejlrefleks-kamera.. (jeg ved ikke helt hvad forskellen er på mit og på et "rigtigt spejlrefleks..." )

...Nå, det kan da vente. Jeg vil osse helst have at et kamera bruger almindelige AA batterier.

De specielle batterier koster en herregård... Og de holder ikke SÅ længe..

SKAL det være et af de to du skal købe?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-07-08 15:49

Batterier af Lithium-ion typen holder meget længe og kan tåle utallige opladninger, uden tab af capacitet. Også "sjatladning"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-08 16:00

Det anbefales at Lithium-ion typen skiftes hver eller hver andet år... Og man er jo nødt til at have mindst to så man ikke pludselig løber tør.

De små AAbatterier kan man altid købe allevegne.

Men hvis de store kan sjatlades, så KAN det jo være det er nok med et..

Jeg havde et antikt Canon digitalcamera engang... DE batterier kostede dengang (for 11 år siden) 700 kr. Og de holdt kun i ½-1 år.........

farve- og billedkvalitet var ellers forbavsende god i forhold til den lave opløsning.. (624x832 )

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 14-07-08 16:22

Ja jeg hælder mest til sony og canon... hvilket kamera kan i ellers anbefale i den klasse til en pris på 4000- 5000kr med standart objektiv? Har i set Sony's a300? Det er ellers ret fedt med den skærm

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-07-08 16:51

Canon, Canon, Canon!
Det er kendt for deres fantaskisk gode optik!
For øvrigt er EOS 450 lige nu på slagstilbud, da nye produkter dukker frem.
MVH
en Canon bruger
Akle

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-07-08 17:33

Den gang var det Ni-MH batterier og de kunne ikke klare mosten.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 14-07-08 17:55

Og hvis du vil optage video kommer et spejlrefleks aldrig på tale. Der sidder jo netop et spejl i vejen for sensoren.
Men Canon er det bedste bud. Minolta/Sony er klodset og ligger dårligt i hånden. Og canon laver nogle rigtig gode optikker.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 14-07-08 18:29

Jeg har lige haft et sony i hånden i dag, og det ligger perfekt i hånden. Men mht til obtikken, hvad er så forskellen på canon, og sonys? Hvad er det der gør at canon's er bedre, og sony's er dårligere?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-08 18:56

Sony er bedre til at lave TV, radioer og den slags.......

Et af de mærker, der er "hoppet med på vognen" og har fået udviklet kameraudstyr til deres varesortiment, for at tjene penge.

Ofte er det billigbilligvarer der markedsføres på den måde, lavet på licens et eller andet sted i "hottentotland", og så bare påsat navnet efterfølgende.

Accepteret svar
Fra : fotowig

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-08 20:03

Pas liiige på Dova. Sony´s kameraer er Minolta. Sonys elektronik benyttes af mange kameraproducenter, for ikke at forglemme at sony har været med på digitalkameravognen længere end de fleste. Prøv at tænke 15 år tilbage da der kun var nogle få der producerede digitalkameraer, Sony var en af dem!
Det ændrer dog ikke ved at jeg altid ville vælge et Canon. Måske på grund af religion? Måske ikke!

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 14-07-08 21:42

Jeg har os hørt at Sonys elektronik benyttes af mange kameraproducenter....

Men igen... objektiverne... hvad er forskellen?

Godkendelse af svar
Fra : JubazKan

Dato : 01-08-08 09:28

Jeg har købt et Sony a300. Et super kamera.