/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Liberalisering af lejemarkedet
Fra : sommerferie08
Vist : 450 gange
13 point
Dato : 13-07-08 19:23

Hvad er fordelene og ulemperne ved at gennemføre nedenstående tiltag? Hvad mener du selv?

"Regulering af huslejen bør efterhånden aftrappes, så husleje fastsættes på markedsvilkår."

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-07-08 19:44

Hvad menes med markedsvilkår?
Erdet ikke det allerede?
Hvis du tager to lejligheder på samme størrelse så koster de vel det samme uanset om du ejer eller lejer?
Hvis to par på 25 år f. eks, flytter sammsamtidigj lige store lejligheder, den ene ejer den anden leje. hvem af dem kommer så til at betale mest i leje i det åremål der forløber indtil de får pension?

Kommentar
Fra : sommerferie08

Dato : 13-07-08 19:53

En liberalisering af lejemarkedet betyder således at det kan betale sig for investorer at bygge og leje ud samt at eksisterende lejeboliger udlejes til en markedspris så der skabes en balance mellem udbud og efterspørgsel.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-07-08 20:23

Balance mellem udbud og efterspørgsel? Mener du at de bagerste skal stå på gaden.
Hvorfor synes du at det skal kunne betale sig at bygge lejligheder og udleje dem? Altså tjene penge på dem der ikke har råd til at have eget hus?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 13 point
Dato : 13-07-08 20:39

IGEN et spørgsmål fra en sorgløs ung person der ikke har forstået sammenhængen som han først får når han har levet 50 år gennem livets realiteter.

Lejeboliger på det frie marked....fandeme nej, så ender det på samme måde som investeringshungrende yuppier der har opkøbt samtlige ejendomme i de før så populære indkøbsgader i den indre by i København, sætter huslejen urealistisk høj så de små sjove forrretninger forsvinder og der bliver ombygget til "livsstilscentre" med dyre mærkevarer.

Sagt på dansk, folk med jævne indkomster får aldrig en chance til at betale leje i boliger hvor en stor del af lejen tilfalder rigmænd der blot puger penge sammen.
Vi ser det allerede nu med nye ejerboliger, det er "investeringsejendomme" som unge mennesker med en indkomst på mindre end 600.000 aldrig får en chance til at betale for, og fortæl mig ikke at lejeboliger på det frie marked bliver billigere.

Godkendelse af svar
Fra : sommerferie08

Dato : 13-07-08 20:51

Tak for svarene.