/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Maling oven på vådrums membran
Fra : zerro
Vist : 6321 gange
55 point
Dato : 12-07-08 23:19

Hej.
Jeg er ved at bygge nyt badeværelse, og er kommet i tvivl om man kan male oven på vådrums membranen. mine vægge er pudset med grovpuds, og oven på det var det planen at prime og derefter male med "sandmaling" beregnet til vådrum. Men i pakken med vådrumsmembran står der at det har en kontrolfarve.... vil den skinne iennem, eller kan den bare males over. Der skal ikke fliser på væggene, vi sætter en lukket kabine op.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 65 point
Dato : 12-07-08 23:35

Hej Zerro.
Der skulle ikke være nogen problemer i at male ovenpå vådrumsmembranen med en vådrumsmaling, og kontrolfarven i membranen skinner ikke igennem hvis den er ordentlig tør inden du maler ovenpå.
Problemet kan bestå i at det er vanskeligt at påføre membranen så den bliver jævn nok til at male direkte ovenpå uden at ujævnhederne vil kunne ses igennem malingen.
Løsningen på dette kan være at påføre en vådrumsspartel ovenpå membranen på den del som du vil male.
Held og lykke med projektet.
hilsen
Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : zerro

Dato : 12-07-08 23:38

Tak for svaret bennymanden.
Ujævnhedder gør ikke noget, det er lidt af et eksperiment, men væggene skal gerne se "meget" rå ud, så jeg kaster mig bare ud i det. tak for hurtigt svar.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 13-07-08 09:55

Selvtak Zerro.
Når du vil have det SÅ rustikt, så tror jeg ikke du får problemer med det.
Jeg lavede VVS-arbejde i et badeværelse forleden hvor de ikke ville have fliserne helt til loftet, og der valgte de at spartle det resterende stykke med en vådrumsspartel ovenpå membranen.
I brusekabinen blev det malet, og i resten af badeværelset satte de filt på og malede så dette.
Det blev et vældig pænt resultat.
Fortsat god søndag.
hilsen
Bennymanden