/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Bill Gates og msn fup??
Fra : mesterfinans
Vist : 517 gange
15 point
Dato : 12-07-08 11:03

Nu modtog jeg lige en mail fra en af mine kontaktpersoner om at Bill Gates deler ud af sin formue og derfor skal du sende den mail videre til så og så mange og bla bla bla. Den blev også sendt rundt for nogle år siden så jeg ved at det er fup ligesom jeg ved at alle de mails med at messenger lukker og at man skal til at betale for at have det med mindre man sender beskeden videre til så og så mange. De mails kommer flere gange om året og sjovt nok er der hele tiden folk der bliver ved med at sende dem videre.
Det jeg undrer mig over er: Hvad får de folk som laver disse mails ud af det udover en dårlig spøg? Der er ingen spam, virus eller noget med og mailen er jo sendt fra ens egne kontaktpersoner.
De må vel få noget ud af det siden de bliver ved med det..
Ku være der var nogle kloge hoveder herinde som vidste noget om det??

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 25 point
Dato : 12-07-08 11:08

De mail du beskriver kaldes HOAX, du kan læse om hvad det er her: http://da.wikipedia.org/wiki/Hoax jeg undrer mig også over at så mange hopper på den hver gang, bagmændene (eller måske kvinder) sidder og griner over omtalen, det er mere uskyldig end en rigtig virus

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-07-08 11:19

Damn køre den endnu, troede for længst at den var blevet aflivet. Nå men tro ikke på det, den mail er lige så troværdi som en fis i en hornlygte.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-08 11:19

http://www.comon.dk/news/udodelig.email-hoax.stjaeler.din.tid_35259.html

det er ovennævnte du omtaler går jeg ud fra

problemet med den type kædebrev er i virkeligheden, at det er spild af båndbredde og tid for alle, og at det endvidere kan være en smule pinligt at stå på en liste over personer som har sendt e-mailen videre

Endvidere er jeg personlig af den opfattelse af lige med ét er en kendt hoax slet ikke så uskyldig mere - men det vil tiden vise.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-08 11:31

Miritdk du er så kryptisk lidt mere fats tak, jeg vil ikke vente og "lade tiden vise"

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-07-08 11:47

Den er gammel og kommer i mange forskellige versioner, det er rent fup.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-08 11:50

o.v.n - ingen fakta herfra - det er bare min indbyggede sans for kriminel tankegang eller paranoia

MEN - egentlig så er det oplagt at misbruge en hoax der er godt kendt til pludselig at indbygge skadelig kode og så er fanden da løs.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-08 11:58

Skadelig kode kan indbygges alle steder, hoax kommer ikke fra det kriminelle miljø, de er ret uskadelige ud over at at de er skrevet for at forskrække modtagerne, de er oprindelig skrevet af ganske almindelige mennesker som morer sig over den slags spøgefuldheder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-08 12:45

Citat
Skadelig kode kan indbygges alle steder
... ja lige netop og egentlig er det et oplagt emne at misbruge en kendt hoax til netop at gøre det - nå men det var bare tanker der lige fløj forbi så jeg hopper af her

hoax og kædebreve hmpfff

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 12-07-08 15:32

"MEN - egentlig så er det oplagt at misbruge en hoax der er godt kendt til pludselig at indbygge skadelig kode og så er fanden da løs" (ARGH.. En-eller-anden.. Giv mig et quick-kursus i at lave citater hehe)

Kan da osse undre mig over hvad der får folk til at sende "alm" virus.. Jeg accepterer at de er der, og folk hopper jo i med begge ben.. Men har aldrig forstået fornøjelsen i en computer som lukker ned, eller andet FORHOLDSVIS "uskyldigt" som dét.. (Det er en anden snak når det kommer til at åbne op for computeren og tjekke forskellige oplysninger og sådan)..

Eh.. Nok bare min lille hjerne som ikke forstår opmærksomheds-trip-genet til fulde..

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-07-08 18:09

Det passer at Bill Gates er en af værdens største filantroper. Så at han deler ud af sin formue er ikke lyv. Han har for.eks. finansieret et vaccine program i Afrika. Men om private får penge ved jeg ikke.
alimak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-08 22:14

alimak det har ikke en disse med den hoax at gøre - læste du mit link

gentager det:

http://www.comon.dk/news/udodelig.email-hoax.stjaeler.din.tid_35259.html

Warbitch - hvordan i alverden kan du accepere vira og lign i det hele taget eksisterer ?

Godkendelse af svar
Fra : mesterfinans

Dato : 13-07-08 11:06

Tak for svaret o.v.n.. Du var den første.. Men også stort tak til alle jer andre
miritdk du linkede lige præcis til et af de eksempler jeg havde nævnt
WarBitch du kom med en god pointe. Man kan undre sig meget over hvorfor nogle folk gider bruge tid på at lave en ligegyldig spøg, men man kan også undre sig over hvorfor nogle folk sender Virus udelukende for at ødelægge.

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 13-07-08 12:14

miritdk - Acceptere er måske et forkert ord.. Men idet jeg ikke er et super-computer-geni (ikke engang alm. computer-geni) må jeg jo "acceptere" at vira findes, for jeg har ikke den fjerneste idé om hvordan man skulle fjerne dem 100%..

Lidt ligesom at man må "acceptere" at der er terrorister i verden.. De findes, og der er bare ikke noget at gøre..

Håber min pointe kom frem..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-08 12:40

Selv tak, send ikke sådanne mails videre, men det gør du sikkert heller ikke.
WarBitch nu kom din pointe fem, du bruger bare forkerte ord, vi ved at virus og terrorrister findes, men vi må aldrig acceptere det og læne os tilbage i stolen, tværtimod op at stå og bekæmpe begge dele