/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Pas Billeder????
Fra : pk2dk99
Vist : 1749 gange
200 point
Dato : 11-07-08 12:30

Hej med Jer
Jeg har et spørgsmål ang af: pas billeder.
Kan man selv tag pas billeder med egn kamera??? Og hvor og hvordan kan man print dem ud??
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 11-07-08 12:30

Venligst send mig hurtig svar. tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-08 12:35

Det ville jeg ikke gøre, der er nye regler for pasbilleder og det koster under 100 kr at få lavet 4 stk hos en fotoforretning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-08 12:36

Citat
Kan man selv tag pas billeder med egn kamera

Ja - bare du overholder kravene....

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/pasbilleder/

Så godt som ALLE billedbehandlingsprogrammer kan da printe dem ud.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-08 12:36

Glemte at skrive at de har skærpet kravene til billedet og det skal være helt præsist før de godkender det

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-07-08 12:39

Her kan du læse om kravene til gyldigt pasbillede - bl.a str. Der står ikke, at man ikke selv må tage det, men ring til Borgerservice i din kommune

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/pasbilleder/
http://www.borger.dk/forside/borger-og-samfund/pas/udstedelse-af-pas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-08 12:41

Og her kan du lave "stakkevis" (men kravene skal stadig overholdes)

http://www.onthegosoft.com/passport_photo.htm

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 11-07-08 12:43
Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-08 12:55

Jamen det bruger du da bare

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-07-08 12:57

Du kan gå ned i den nærmeste Sonofon butik og få lavet 4 pasfotos for en 10'er

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-08 13:05

Husk også, at der er ekspeditionstid på udstedelse af pas.

Hvis du i dag skal have et midlertidigt pas, så skal du skynde dig. I den kommune, hvor jeg bor, lukker kontoret kl. 13:30

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 11-07-08 14:59

Jeg har selv lavet billeder til både pas og kørekort.

Du kan se kravene i de link der er ovenfor.

Man er nød til at eksperimentere lidt med printerprogrammets indstilling for at komme til den rette størrelse på hovedet .

Hvis du ikke har en god billedprinter, må du få et professionelt print. Holdbarhed og lysægthed af farver er ligegyldig. De bruger kun billedet til at skanne efter.

Husk lukket mund og begge ører synlige og en neutral ensfarvet baggrund. Sæt personen ca 0,5 m foran en hvid væg /gardin. Optag på ca 2,5 m afstand for at få rigtigt perspektiv. Det gør ikke noget at der kommer alt for meget med. Du klipper bagefter. Brug dagslys og ikke blitz, med mindre du er dreven og kan styre skyggerne.

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 11-07-08 16:04

Tak till alle.... Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : fh1dk