/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
DVD pedia
Fra : Sandvad261
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 11-07-08 07:02

Programmet har jeg købt, og det kører meget fint, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg søger på de film som jeg selv har lagt ind i basen, for når jeg sætter den til at søge, søger den altid på nettet.
Det næste spørgsmål er, når man sætter den til at søge efter en film, så søger den på forskellige eks. AMAZON mm. hvordan sætter man den til at søge på de mere hjemmlige filmudbyderer, for sådan en som Anja & viktor, kan den ikke finde.

Hej

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-08 17:24

Det lyder lidt mærkeligt, nøjagtig hvordan gør du når du vil søge i din samling?
Når jeg vil søge i min samling (mit "Library") sikrer jeg mig først at samlingen er valgt i listen (Collections) yderst til venstre. Derefter er det blot at give sig til at taste i søgefeltet øverst til højre. Så snart jeg skriver noget i feltet filtereres udvalget af titler fra min samling til de der på en eller anden måde lever op til søgekriteriet. På intet tidspunkt i løbet af denne proces forsøger DVDpedia at tilgå internettet. Det sker kun når jeg vil tilføje en ny titel, hvis jeg en klikker på en knap der linker til Amazon eller hvis jeg forsøger at eksportere min samling til en .Mac konto eller via FTP til en anden server.
I øvrigt er det ikke så underligt at du ikke kan finde filmen "Anja & Victor", det er der nemlig ikke nogen film der hedder. Prøv i stedet med titlen "Kærlighed ved første hik", så er du nok mere heldig.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 11-07-08 22:21

Tak for svaret UlrikB.
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves, tak skal du ha'.

God vind