/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Hvilke stoffer kan bruges
Fra : Klumme
Vist : 7201 gange
100 point
Dato : 10-07-08 23:14

Hvilke stoffer kan bruges til henholds aktiv dødshjælp, mord og selvmord. Stoffet skal være smertefrit at indtage og sikre at man under normale omstændigheder kan dø af det. Hvor kan det købes? Man kan spare sammen, hvis man selv får det ordineret eller betale en anden for at spare op, men hvor kan et navngivet stof købes illegalt, og hvad koster det sådan ca.

De lange udredninger om det forkerte i denne metode kan jeg jo ikke forhindre, men de blir ikke læst af mig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-08 23:23

Prøv Dig frem.....

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 10-07-08 23:23

Kulilte er særdeles effektivt.

Citat
Kulilte er en farveløs, lugtfri gas, der vejer det samme som luft. Den kemiske betegnelse af CO og gassen er yderst farlig. Kulilten binder sig omkring 250 bedre end ilt til de røde blodlegemer og reducerer ved indånding blodets evne til at transportere ilt rundt i kroppen. Derved hindres iltoptagelsen i kroppens celler. Netop derfor er indånding af selv meget små mængder farlig, og risikoen ved vedvarende indånding af selv små mængder er derfor yderst risikabel, da længere tids eksponering af CO kan give hjerneskader.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-07-08 23:26

LOOL Den var go Luffe

Ja Kulilte virker, men har det handicap, at den er ikke brugervenlig, hvis den syge som skal have hjælp er sengeliggende og slet ikke hvis vedkommende er indlagt

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 10-07-08 23:28

Så skal han/hun da ud på sin sidste køretur. Ud og have en oplevelse. Husk støvsugerslangen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-07-08 23:30

Yes my boy, men nu havde jeg altså forestillet mig at jeg ikke efterfølgende skulle ha en sag om medlidenhedsdrab eller mord

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-08 23:31

Citat
Hvilke stoffer kan bruges til henholds aktiv dødshjælp

ALLE hvis de indtages rigtigt

Selv Humle

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-07-08 23:31

Hov.. hvor fanden kom det gab fra LOOL Nåå jo jegh skrev boy og så 3 z'er, så opfatter den det som gabet hehehe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-08 23:32

Citat
Hvor kan det købes

Brugsen eller nærmeste købmand

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-07-08 23:33

Spiller du dum Refi eller er du et naturtalent. Tror du ikke personalet på plejehjemmet vil lure lidt , når jeg kommer med 600 L letmælk eller 10 fade øl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-08 23:33

Citat
og hvad koster det sådan ca.

På den anden side af grænsen ca. 1 kr. pr stk..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-08 23:35

Nix, ikke sengeliggende personer på en sygestue, da jeg ville tage min døende men åndsfriske mor med ned i sygehusets have en dejlig solskinsdag måtte jeg ikke.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-07-08 23:36

Refi...skal du uden for døren mens jeg får dette afklaret.... bonderøv

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 10-07-08 23:36

Pasiv dødshjælp

Citat
I Danmark foretages passiv dødshjælp af læger hver eneste dag. Lægen skal i følge dansk lovgivning respektere patientens selvbestemmelse med hensyn til fravalg af behandlingsmuligheder. Bestemmer patienten, at han eller hun ikke vil have behandling, enten ved en tilkendegivelse i en aktuel sygdomssituation eller ved forudgående oprettelse af et livstestamente, skal lægen rette sig efter patienten.

For lægerne gælder en ret, og i nogle tilfælde en pligt, til at yde passiv dødshjælp og dermed til indirekte at være med til at afkorte patientens liv. Hvis en patient er uafvendeligt døende, hvilket i praksis betyder, at døden med stor sandsynlighed forventes at indtræde inden for dage eller uger trods anvendelse af de foreliggende behandlingstilbud, er lægen beføjet til:

at undlade behandling, der blot udskyder dødstidspunktet
at bruge lindrende midler, der som bivirkning kan have en utilsigtet fremskyndelse af dødstidspunktet (den såkaldte dobbelteffekt).

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-07-08 23:36

Jeg går i TV stuen. Gider ikke at Refi tar pis på mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-08 23:37

Citat
Tror du ikke personalet på plejehjemmet vil lure lidt , når jeg kommer med 600 L letmælk eller 10 fade øl.

Jo - de vil "lure" ved enhver forandring der utilsigtet sker

Også hvis patienten dør UDEN vedkommende "burde" dø....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-07-08 23:38

Citat
da jeg ville tage min døende men åndsfriske mor med ned i sygehusets have en dejlig solskinsdag måtte jeg ikke.

Hvorfor dog ikke det??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-08 23:38

Citat
Jeg går i TV stuen. Gider ikke at Refi tar pis på mig

Fornuftigt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-07-08 23:39

Hmmm Der er en film hvor man bytter offer. Så må man finde en som har samme problem og så bare bytte LOOL

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-08 00:13

Personalet sagde nej....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-07-08 00:16

Noget med at dø af grin ,gåsefjer måske

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-08 00:43

Der er næppe et enkelt stof som er helt sikkert , bekvemt og smertefrit.

Ved professionel aflivning kombinerer man noget bedøvende ( for at fjerne smerter ) med noget dræbende.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 00:46

Der fides nogle præparater som ved overdosis lammer åndedrættet med død til følge.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-07-08 01:05

Citat
Der fides nogle præparater som ved overdosis lammer åndedrættet med død til følge.

H2S er godt. Det havde vi store mængder af der hvor jeg arbejdede. Havde jeg vist det kunne jeg have hjulpet dig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 01:06

Hvad hulen er H²S??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 01:07

Stinkbomber din knold LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 01:08

Det dør man sgu da ikke af

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 01:10

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-08 04:06

H2S

Citat
H2S dannes altid af bakterier i iltfattigt spildevand, hvilket er tilfældet i en septiktank. H2S er årsag til to ulemper i spildevandssammenhæng. Det lugter fælt (som rådne æg), og det er særdeles giftigt for de bakterier, der skal rense spildevandet. Den traditionelle måde at fjerne H2S i et renseanlæg sker ved såkaldt stripning. Stripning betyder, at man blæser luft igennem det spildevand, hvorfra H2S skal fjernes. Ved stripning fjernes den giftige svovlbrinte fra spildevandet idet den, når boblerne blæses igennem spildevandet går over i en luftfase og frigøres i atmosfæren. Dette har desværre den typiske bivirkning, at renseanlægget, pga. den nu luftformige H2S, begynder at lugte. I et BioKube renseanlæg fjernes svovlbrinten ved at pumpe renset spildevand fra sidste rensekammer tilbage til bundfældningstanken. Dette spildevand indeholder nitrat, NO3, og dette nitrat forhindrer dannelsen af H2S i septiktanken, så lugtgener undgås.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 05:26

Fint kopieret ind her, men hvad har det med sp. at gøre??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-07-08 07:38

Citat
Selv Humle

Ja,jeg kom til at tænke på manden der ville drukne sig i bryggeriets øltank.
Det forlød at han var oppe at pisse tre gange,inden det var slut.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-07-08 07:48

Håber virkelig denne tråd er humoristisk ment.
Ellers beklager jeg meget ovenstående (mit) indlæg.
Ser lige en anden tråd,hvor det desværre nok er alvorlig ment.
En meget,meget vanskelig situation,at stå i.Gud forbyde jeg må prøve det nogensinde.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-07-08 08:34

Citat
Hvilke stoffer kan bruges til henholds aktiv dødshjælp, mord og selvmord. Stoffet skal være smertefrit at indtage og sikre at man under normale omstændigheder kan dø af det.

Det beste må være heroin.Det er en meget behagelig måde at dø på. Jeg har snakket med folk som har taget overdose med heroin, og de siger at hvis de skal tage livet af sig en gang må det være det mest behagelige stof. Det er bedre en orgasme siger de.
alimak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 08:35

Tjaeeee Mosebæk...tråden er såmænd alvorlig, men der er ikke tale om noget akut. Er mest for at sondere terrænet for brugbare præparater. Som staten Danmark behandler de gamle i vores land, kan det hurtigt blive aktuelt at finde ud af, hvad der kan bruges til at afkorte ventetiden i dødens forgård.

Der er mange eksempler på grov mishandling af forsvarsløse ældre senest:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1031905.ece
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1031372.ece

som gør at nogle ville foretrække at smutte før tid, hvilket jeg har stor forståelse for

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 08:36

Alimak.

Hvor meget skal der bruges for at være helt sikker

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-07-08 08:58

Citat
Der er mange eksempler på grov mishandling af forsvarsløse ældre

Deri må jeg desværre gi`dig fuldstændig ret.Jeg skammer mig,på samfundets vegne,når jeg hører gamle mennesker på tv eller plejehjem sidder og fortælle om deres situation.Det er ikke meget bedre end i Rumænien.Ta`nu bare maden de får.Kvaliteten er måske god nok,men prisen.......
Det er jo en fuldstændig uhyrlig betaling,for de smuler de spiser. Ren rovdrift.
Og det er dem,vi kan takke for vores nuværende forkælede samfund.Jeg ved godt,det er en fortærsket flosken,men det er sgu` sandt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 09:02

Citat
Kvaliteten er måske god nok

Ikke engang dette er i orden. Maden er sikkert i alle ender og kanter fodret med de rigtige vitaminer og hvad der ellers skal til, men jøsses en gang sjask. Institutionsmad, når den er værst.

Og så 158 kr. LOOOOOL det er til at grine af. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at få prisen derop.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 09:10

Jeg fatter ikke at det er lovligt.

Hvis man laver en beregning på madprisen, kan ingen kommune da pålægge nogen at betale mere end kostprisen for maden. Der skal ikke være overskud på maden som kan overføres til alt muligt andet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-07-08 09:40

Citat
Jeg fatter ikke at det er lovligt

Nej,det burde være en sag,for et eller andet menneskerettighedkommission.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-07-08 10:12

Jeg begynder med hvor det kan købes - i Jysk(hedder det vist nu) og jeg tænker selvfølgeligt på en stor blød pude - den trykkesbligt self ned over vedkommendes hoved
Det kan enhver finde ud af, jeg behøver ikke beskrive fremgangsmåden nærmere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 10:40

Ja Valde.
Men det er svært hvis det er en selv der vil afsted

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 10:43

Men det er nok de færreste, som kan gøre det nummer med puden på en evt. pårørende. Det er nok for barsk at opleve spjætteriet. Det kan man på film, men men men jeg tror ikke på den IRL

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-07-08 10:49

Jeg tror jer - Det var også kun fordi der udtrykkeligt blev spurgt efter stoffer - Så tænkte jeg straks på jysk sengetøj

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 10:51

Bondeknold Valde

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-08 11:37

For en der ikke bruger morfin, så vil det holde fint med 1 gram.Købt på gaden.Måske lidt mer hvis personen har brugt opiater i lengre tid.Man kan også bruge metadon, da dør en normal voksen person af 4-5 20mg tabs.
alimak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 11:53

Hvordan er virkningen ved en overdosis Metadon henholdsvis Heroin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-08 11:59

Citat
Hvordan er virkningen ved en overdosis Heroin

Den SIKRE død - hvis du ikke bliver behandlet af "kyndige".......

Behageligheden kan man af gode grunde IKKE spørge folk om

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 12:02

Nej det er selvfølgeig rigtigt Refi LOOL, men nogen som er blevet reddet må have erfaret, om der var tale om ubehagelige kramper, kvælningsfornemmelser, eller lignende eller man bare falder i søvn, og så for nogens vedkommende glemmer at vågne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 12:14

Alimak.

Det har du forresten svaret på 08:34 Tak. det kunne tyde på at man skal have fat i Heroin og have i Emergency medicinskabet. Lige for at spørge dumt LOOL Når man finder en junkie der vil sælge det, hvad skal der så gøres ved det? Kan det bare hældes i hovedet, og så lægge sig, og være stensikker på at vågne og være død? Hvad koster 1 gram ca??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-08 13:08

Billigt, nemt og sikkert: En pude.

Kan bruges allevegne. Men egner sig nok ikke til selvmord.

Pamol er dødelig i større doser, især hvis patienten er svækket i forvejen. Men der er ingen garanti for, at det vil være smertefrit. Leveren vil blive ødelagt, så dødsårsagen vil være leversvigt. Vistnok ikke en behagelig måde at dø på, men måske hurtigere en en langvarig evt. smertefuld kræftsygdom..

Hvis man har en injektionssprøjte og lidt fingersnilde, så kan man indsprøjte en kanylefuld luft i en åre. Sikkert ubehageligt i det øjeblik luften når hjertet, men kun i kort tid. Evt. kan man injicere mens patienten sover..

Uanset hvad man vælger, så tror jeg det er ekstremt ubehageligt for den, der foretager dødsbehandlingen. Det vil være noget man aldrig kommer over. Resten af livet. Mange mennesker kæmper for livet i det øjeblik de dør..... Selvom de er afklarede med at de skal dø. Det er helt uforudsigeligt om den døende bare lader sig aflive i god ro og orden --eller om man reelt kommer til at kæmpe med den døende........ TRODS tidligere aftaler.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-07-08 14:57

Citat
Billigt, nemt og sikkert: En pude.

Lige et lille pip,der ikke tjener noget formål:Som gammel Spaghetti-Western fanatiker,kom jeg til at tænke på Lee Van Cleef,i "Den Gode,Den Onde og Den Grusomme". Pude & Colt 45.Det virker.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 15:14

Hallå Det skal jo ikke ligne "Det Stockholmske Blodbad" Og stadig...den er ikke velegnet til selvmord og Colt 45 er vist ikke lige sådan at støve op

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-08 15:20

Det "perfekte mord" findes IKKE i vores tidsalder.....

Det er blot et udtryk der kan bruges ved mord der ikke bliver opklaret af den ene eller anden grund...

Det mest perfekte er mord UDEN motiv - de er svære at opklare....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-07-08 15:49

Besøgte et lager fyldt med kemikalier for en tid siden. Spurgte til farligheden. Manden i glasburet oplyste mig at et skud af hans insulin vil ombringe mig med noget større sikkerhed en alt det skrammel de havde stående. Men åbenbart skal man dosere temmelig rigeligt hvis man vil være sikker på at himle. Ellers skulle injektion af spiritus være temmelig virksomt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 15:55

Ja Refi, men skulle det blive opdaget ved et selvmord, så går det jo nok

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 15:56

Citat
Ellers skulle injektion af spiritus være temmelig virksomt

Ups den går ikke hvis patienten er muslam LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 16:01

Jeg tror efterhånden at konklussionen er, at det er Metadon som er mest brugbart. Heroin har den fejl, at man kan blive snydt og få en håndfuld Maizenamel i stedet for Heroinen. Nakomaner er ikke til at stole på. Metadon i pilleform er til at kontrollere.

Det handlede om at finde et præparat, som ikke gav smerter eller andre ubehagelige virkninger - man skulle blot falde i søvn og aldrig vågne mere

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-08 16:06

Det, der netop gør en aflivning perfekt, det er, hvis man tilpasser metoden efter omstændighederne.

Det gør nogen forskel om det der dig selv, Klumme, der har planer om at forlade os, --eller om det er din gamle og døende mor, der liige skal have lidt hjælp. ELLER om det eventuelt er din bølle af en svoger, -tidligere bokser og rocker- nu gemen hustrumishandler..--der bare ikke har fortjent at leve mere...

At forsøge at finde en metode, der er perfekt og ideel i alle tre tilfælde, --det er da rimelig useriøst. Og vel kun nødvendig hvis du VIL afsløres som den der stod bag alle tre aflivninger...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-08 16:08

Der er ret mange fantasifulde svar. Endda nogen helt uskadelige, som den med luftinjektion. Det er en myte at man dør af det. Der skal endda ret meget til for at man overhovedet får en ubetydelig reaktion.
Flere af de andre er også helt forkerte hvis det skal være hurtigt og smertefrit. Så er et regulært reb og en galge mere humant.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 16:13

Rooolig Birgitta. Du slipper ikke af med mig Det er kun ....skal vi kalde det research??

Forholdene for ældre er ikke ligefrem optimistiske, og så kan det jo være rart at have et trumfkort i baghånden.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-08 16:17

Luft behøver man jo ikke ligefrem at spare på, transor... Det er ikke på recept..

Uanset om det er én selv, man vil aflive -eller éns mor, så er det nok en god ide at bedugge offeret i middelsvær grad inden eksekveringen.
Så er der ligesom råderum til eventuelt at gøre flere (fejlslagne?) forsøg.

Det er jo levende væsener, der er tale om. Udfaldet af operationen vil aldrig være givet på forhånd.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-08 16:21

Pyh, Klumme... Jeg ville så sandelig nødig undvære dig..

Inden du (og jeg) når støvets alder, så håber jeg da, at der er blevet bedre levevilkår for gamle.. (ny regering)..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-08 16:31

Citat
at der er blevet bedre levevilkår for gamle

Ja - problemet er at vi er blevet for dygtige til at holde dem i live

OG NU VIL I AF MED DEM

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 16:31

Længst muligt i eget hjem....vrøvl Det er længst muligt i eget lort

Plejehjem: Bleer vendes for at spare, og der bruges særbleer som kan tage mere væske, så den gamle kan rende rundt med 4 liter pis i bukserne.

En hjemmedag kaldte de det vist. Det var en dag i sengen, hvor man overhovedet ikke kommer op. Hvad helvede bilder de sig ind

Mad til EEN ENKELT 4.800 pr. måned. Rent og skært TYVERI, Der findes kun et udtryk for politikere som bestemmer dette. SVIN

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 16:33

Citat
ny regering)..
Glem det. Det gør ingen forskel. Socialkammeraterne er lisså rådne i bøtten som de andre hvad det angår.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-08 18:03

I glemmer verdens farligste gift, og den vokser i vores haver og er nem at komme til.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-07-08 18:09

Til transor

Citat
Der er ret mange fantasifulde svar. Endda nogen helt uskadelige, som den med luftinjektion. Det er en myte at man dør af det. Der skal endda ret meget til for at man overhovedet får en ubetydelig reaktion.
Flere af de andre er også helt forkerte hvis det skal være hurtigt og smertefrit. Så er et regulært reb og en galge mere humant.

Den du skriver med luftinjektion. ?? Det er en myte at man dør af det??.

Din viden på dette område er utrolig lille.

Smokei

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-07-08 18:16

Citat
I glemmer verdens farligste gift, og den vokser i vores haver og er nem at komme til.

???????????? Konen er jo ikke helt ung længere.

Det er jeg heller ikke. Men vi mænd kan jo bedre kompensere..................

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-08 18:21

Jamen dog, vil du betegne dig som en plante?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-08 18:30

Mosebaek

Blomstrer du også?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-07-08 19:20

Citat
Det er jeg heller ikke. Men vi mænd kan jo bedre kompensere..................

Jeg mener for alderdommen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 11-07-08 19:44

Lidt lyse tanker i den mørke tid:

1) hængning, men husk at spytte nikotintyggegummiet ud, så du ikke bliver kvalt i det...!

2) Tag en gammel pels på, gå til dyrlægen og bid ham/hende...

3) halal slagtning - skær håndleddet...

God fornøjelse - vi ses
NOT

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-07-08 20:53

Klumme
Det er en risiko med at købe heroin, fordi du ved aldrig hvad du får.Det kan være knuste hovedpinepiller som de sælger som heroin. Heroin skal hvis det er brunt,blandes med syre og vand og koges før man injicere det i en vene. Man kan også købe hvidt heroin og der trænger du ikke blande syre i.Det koster ca 500 kr for et gram brunt heroin , men måske det dobbelte for hvidt heroin.20 mg.metadon piller koster ca. 40kr pr.stk.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-08 21:51

Snup en ferietur til Afghanistan når tiden nærmer sig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-08 22:32

Giftsprøjten som de bruger i USA er vist heller ikke behagelig, det er en natriumforbindelse der sætter hjertet i stå.
Godt nok har metoden været disablet et stykke tid da den har givet nogen voldsomme smerter, men det ligger i at den forudgående bedøvelse ikke har været effektiv, meget lig den rædsomme oplevelse nogen operationspatienter har fået hvis narkosen ikke har virket ordentligt.
Narkosen består af to dele: et muskellammende middel og selve søvnmidlet, når så søvnmidlet ikke har virket er de ude af stand til at give tegn eller røre på sig når kirurgen begynder at skære i dem.
Jeg mærkede det selv under en mindre operation ved lokalbedøvelse da kniven smuttede udenfor det bedøvede område......yaiiiiiiigh

158 kr om dagen for pensionistmad......et eller andet sted er der er der sgu nogle cateringfirmaer eller lignende der scorer kassen ligesom medicinfirmaer der skruer prisen op fordi at de ved at deres medicin bliver betalt af det offentlige.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 11-07-08 22:42

Jeg plejer at tjekke testamentet ...putte puden over hovedet....ikke hårdt...bare nok....når lyden af åndedrættet forsvinder ...tjek puls....ups ....pude wieder und noch zwie minute.....så er den i vinkel ....

Musik skal der til:..fandme så...

http://youtube.com/watch?v=oGhL_1tdWmE&feature=related

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-08 23:28

Citat
158 kr om dagen for pensionistmad......et eller andet sted er der er der sgu nogle cateringfirmaer eller lignende der scorer kassen

De kan sgu da lave maden på et af deres plehjem, eller et par af dem og få en lokal vognmand til at bringe det ud. Det kan ALDRIG koste 158,- kr pr. måltid. Hvem pokker siger at de skal vælge den dyre løsning med at udlicitere det til et cateringfirma. Svindel og bedrag er hvad det er og ualmindelig grimt og modbydeligt at tage de forsvarsløse gamle som gidsler i en sag om deres daglige føde.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-08 00:17

Det er faktisk rasende dyrt at opretholde køkkener på plejehjem og mindre sygehuse da det kræver faguddannet personale, bnåde til madlavning og rengøring, og kontakt til flere myndigheder, f.eks Fødevarekontrollen.

Men hvis en anden kommune kan gøre det for 60 kr om dagen bør de stadig kigge leverandøren efter i sømmene eller simpelthen skifte.
At udgiften hænger sammen med en elendig økonomi i kommunen passer ikke, det er i bund og grund kun et bogføringsproblem hvor man måske har blandet kørsel af jord sammen med kørsel af mad i samme post.
Tænk sig hvis nogle af beboerne i en periode fik bragt ordentlig og billig mad af børn eller børnebørn og lod være med at betale til det fælles, så ville kommunen flippe helt ud.

Min arbejdsplads havde i en periode kontakt til et cateringfirma i nærheden hvor vi kunne hente smørrebrød for en tier og mindre pastaretter m.m. for en tyver.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-07-08 04:57

Radioavisen kl. 05.00.

De ældre på plejehjemmene får ikke børstet tænder, med usædvanlig mange tandudtrækninger til følge. Foruden dette, så giver den dårlige mundhygiejne lungebetændelser og hjertebylder, som i den alder er yderst livsfarligt Hvad i helvede bilder de sig ind Jeg skal se at få fat i det Metadon

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-07-08 05:00

Luffe

Citat
Det er faktisk rasende dyrt at opretholde køkkener på plejehjem og mindre sygehuse da det kræver faguddannet personale, både til madlavning og rengøring, og kontakt til flere myndigheder, f.eks Fødevarekontrollen.

Bild mig ikke ind, at det er dyrere eller lige så dyrt som hos et cateringsfirma

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-07-08 13:25

de der 158 kr om dagen, ER det så AL kost i løbet af en dag? Eller er der tale om prisen på et "hovedmåltid" med to retter mad?

Jeg tror nemlig, at det er det sidste.

Mange gamle har stadig kun deres folkepension. Så får de udbetalt ca. 6000 om måneden efter skat...

Hurra! så er der 1200 kr tilbage til alt andet.. Heldigvis er den gamle berettiget til boligydelse. Så de skal ikke betale mere end ca. 1100 kr pr. md.for boligen --Så er der en hund tilbage til ... til morgenmad, frugt, drikkevarer, brød og pålæg...... pr. md.
Lys og vand og varme er bare NOT!

Hvad SKAL vi så med piller til at tage livet af os???

For 4 år siden var min mor ½ år om at sulte ihjel..... I dag ville hun ikke have holdt en måned...

Samtidig er regeringen ved at løse et samfundsproblem nu hvor "de store årgange" er ved at blive folkepensionister... Alderdommen bliver kort og billig...

Inden der er gået 5-10 år vil det såmænd også være nemt og helt lovligt at anskaffe aflivningspiller til dem, der skulle have brug for det.

Hvorfor skulle man dog bruge penge på at holde liv i folk der ønsker at dø? Man vil endda kalde det for barmhjertighedsaflivning, passiv dødshjælp, medlidenhedsdrab og hvad ved jeg.... Så den gamle nærmest er tvunget til at føle taknemmelighed over at nogen er så gode og hensynsfulde at aflive ham/hende inden han/hun bliver for meget til ulejlighed...

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 15-07-08 08:00

Jeg forstår Jer allesammen ganske godt, men vi skal nok lige have på bane, at vi skal ind og se på de Retslige omkostninger.

Citater fra http://retssal.dk/?page=nyhed&id=259

Straffeloven indeholder i §239 en bestemmelse, som ved første øjekast kunne anses for at omfatte medlidenhedsdrab:
Den, som dræber en anden efter dennes bestemte begæring, straffes med fængsel indtil 3 år.

Det står i Straffelovens §237:
Den, som dræber en anden, straffes for manddrab med fængsel fra 5 år indtil på livstid.

Straffelovens §85:
Straffen kan nedsættes, når en strafbar handling er begået under indflydelse af stærk sindsbevægelse, eller når der foreligger andre særlige oplysninger om gerningsmandens sindstilstand eller omstændighederne ved gerningen, og de nævnte forhold taler for en mildere straf end den, som ellers ville finde anvendelse. Under særlig formildende omstændigheder kan straffen bortfalde.

[U]Som Birgitta skriver:[/U]Samtidig er regeringen ved at løse et samfundsproblem nu hvor "de store årgange" er ved at blive folkepensionister... Alderdommen bliver kort og billig...
Nazisterne kaldte det "Endlösung" refererer til nazisternes plan om at fysisk udrydde alle jøder i Europa.
Er det måske det, der er ved at ske i Danmark også, hvor de store årgange som jeg selv kommer i om 10 år, kan blive til en belastning for samfundet. Grufuldt at vi tænker sådan - men er det en realitet?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-07-08 08:29

Jeg håber du morede dig Malik, da du fandt alt dette ligegyldige kedelige lovstof frem.

I første indlæg i tråden skrev jeg:
Citat
De lange udredninger om det forkerte i denne metode kan jeg jo ikke forhindre, men de blir ikke læst af mig

Har du et uindfriet behov for at eksponere dit nick, på trods af at jeg ret tydeligt skrev, at man kunne spare sig de lange udredninger??

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 15-07-08 08:53

Jeg morede mig absolut ikke med dette lovstof, men konstanterede bare fakta "Klumme" da det er en del af mit daglige arbejde.

Jeg kunne jo også have fortalt "for dig Klumme" at, cyanid og strygnin var det bedste for ikke at tale om Zyklon-B er en blåsyre (hydrogencyanid), men disse stofffer er nok svære at få fat i for dig og vi andre på sitet.

Hvorfor dø "så kedeligt" når man kan spille musik og samtidigt indtage 2 hele flasker snaps og så håbe på man dør af det og ikke får abstinenser.

Jeg kan nu godt li' dig Klumme for du kan sætte sindene i bevægelse og tankerne i omløb. Lov mig nu bare at det ikke er dig der laver lort i det, indtil jeg kommer hjem fra ferien. Jeg rejser i nogen tid. Pas godt på jer selv allesammen - også dig Klumme, jeg vil gerne ha' nogen at diskutere med igen, når jeg kommer tilbage.
Hej

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-07-08 09:37

Malik

Du vælger bevidst at tolke mit spørgsmål forkert. Jeg formoder ikke, at nogen her på sitet er i tvivl om, at det i en eller anden størrelsesorden er ulovligt at ombringe andre mennesker. Forsåvidt er det også ulovligt at ombringe sig selv, men det har i sagens natur ikke den store interesse.

Derfor skrev jeg netop i mit første indlæg at man kunne spare sig lange udredninger om alt andet end det som spørgsmålet faktuelt handler om. Jeg ved ikke hvilke fakta du har fundet, som gjorde at du absolut måtte komme med dette uvedkommende indlæg.

Da du endelig, efter at have tæsket rundt i straffeloven, kommer med noget brugbart, viser det sig at det er værdiløst, og altså ikke nødvendigt at nævne. Hvem helvede kan skaffe cyanid, stryknin og Zyklon-B ´?? Nej vel...altså ligemeget. Du kunne i samme åndedrag have nævnt stoffer som Miltbrand, Ebola, Pneumokokker, Kolera, Kopper, Ricin og Botulisme. Alle ved at det er dødsens farlige stoffer men det er samme logistikproblem som med "dine", de er ikke til at skaffe og derfor lige så meget tidsspilde at nævne, ihukommende at dette ikke er smalltalk.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-07-08 09:37

God ferie

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 15-07-08 09:49

Tak i lige måde Klumme. Jeg er lige ved at pakke.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-07-08 15:40

Malik, de store årgange er ikke noget alle kommer i på et eller andet tidspunkt.

De store årgange er betegnelsen for de mennesker der er født i fyrrerne -især 1944-48, fordi fødselstallet var usædvanlig højt og ikke er overgået hverken før eller siden.

Og DE årgange er nu ved at nå folkepensionsalderen... De, der er født i 1944 bliver 65 til næste år. Vi andre følger i årene efter...

Samtidig falder befolkningstallet, så der er færre til at passe på os når vi får brug for DET om ca. 20 år...
Så der BLIVER nok brug for en frivillig (under "mildt" pres) human aflivning til den tid...

Jeg tror slet ikke der bliver noget problem med at få LOV til at dø.. Eller at få hjælp til det.
Der er kun problemer hvis vi er nogen der kræver hjælp til at LEVE.

Mennø... god ferie til jer osse.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 09:49

Tak for svaret alimak.

Denne tråd må dø nu. Jeg kan jo af gode grunde ikke metadonere den ihjel, så jeg gir bare points til alimak. Og for lige at pointere, så er det til eget brug, men ro på....ikke før jeg ligner nummeret før en grøntsag.... STOP bare sjove, det er IKKE nu

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-08-08 15:30

Oookay... Så kan jeg sove roligt igen...

---Kandubrugere kan altså osse gøre det på en nemmere måde: Man kan bare holde sig væk, -og meddele at man ikke vil modtage mails fra kandu mere...

De indlæg, du -vi- HAR skrevet, de lever evigt!!! DE kan ikke aflives hverlken med metadon eller morfin..
Så du er dømt til at leve evigt, Klumme...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-08-08 18:40

Tak selv.
alimak