/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Avensis
Fra : olarsen
Vist : 1247 gange
100 point
Dato : 10-07-08 16:25

Hej,
Skal lige høre om der er en, som kender til tomgangsproblemer med en Toyota Avensis 2.0 D4. Motoren går ned til ca. 450 rpm i tomgang og vil gerne gå i stå ved igangsætning, problemet er gradvist blevet værre over det seneste år. Har prøvet med Bell Add, Toyotas eget renseprodukt og altid tanket Shell V-Power, hvis det nu skulle være et dyseproblem, men intet har hjulpet, så inden den bliver kørt til den autoriserede mek. vil jeg gerne forsøge med en '2nd opinion'

nh ol

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-07-08 18:05

Der kan være så mange grunde. Umiddelbart kunne man mistænke en af sensorerne som indsprøjtningscomputeren styrer efter.
Det kan være lambdasonde , luftmassestrømsmåler eller moget andet som gør at blandingsforholdet ikke bliver rigtigt.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 10-07-08 18:13

Hmm, Det er jo rigtigt at der er mange sensorer i sådan en motor (bl.a. 4 lambda sonder, hvoraf 2 er skiftet af anden årsag). Jeg havde nok håbet at det måske var en fejl som var 'kendt', er det måske også hvis man spørger hos Toyota, jeg ville jo også bare være lidt forhåndsorienteret inden Toyota begundte at skrive regninger ud , det er jo ikke til for en ærlig perlegrusmekaniker at reparere biler idag. I de go'e gamle dage skruede man bare lidt op for tomgangaskruen.

ol

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 22-08-08 16:24

Da det rigtige svar ikke er dukket op og fejlen er fundet, annullerer jeg spørgsmålet. (problemet var et 'tilsodet' gasspjæld)

Annuller spørgsmålet
Fra : olarsen

Dato : 22-08-08 16:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål