/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvepse
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 1655 gange
200 point
Dato : 10-07-08 13:16

Har fundet et par Hvepse boer i min kompostbunke som jeg skal have stukket om.

De er fritlagt, hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-07-08 13:21

Læs spørgsmålet om den "hjemmelavede" fluegift

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-07-08 13:24

10-07-08 100 Hjemmelavet fluegift (8)

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 10-07-08 13:26

Du skal nok være opmærksom på eventuelle naboer mv.da de bliver "lidt" sure efter sådan en behandling.

Og hvis du absolut selv vil udryde dem, så gør det om aftenen hvor de mere eller mindre allesammen opholder sig i boet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-07-08 13:29

http://kandu.dk/spg123713.aspx
det var det spørgsmål jeg mente - han slap nemt af med sine hvepse

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 10-07-08 13:40

Kan ikke rigtigt se hvilket middel der er brugt i det spørgsmålet?

Der er tale om lille gedehams såvidt jeg kan se. Kan man ikke vente til det bliver mørkt, give boet et par deciliter benzin, tænde ild og så rende som ind i død og helvede ?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 10-07-08 13:45

Citat
så rende som ind i død og helvede ?
, jo og så håbe at hele nabolaget også er idendørs hvis et par af bæsterne skulle være undsluppet.

Jeg har med held brugt "Pist væk mod fluer" (tror jeg det hedder) fra firmaet Bayer. Det kan købes i allebyggemarkeder og er i en lyseblå sprayflaske. Det virker også mod hvepse.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-07-08 13:51

Skrev du ikke lige, du skulle have det stukket om? Jamen så stik det om

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-07-08 13:52

Men en god ting er at have en gasbrænder parat.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-07-08 14:30

Ild og brand? Fortæl hvordan det går

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 200 point
Dato : 10-07-08 15:52

hvis ikke det er i umiddelbar nærhed af noget brændbart, så smid en kop benzin på og sæt ild til det med det samme. så er du ovre dine problemer. men sørg lige for at have en spand vand i nærheden. man kan jo være uheldig.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 10-07-08 16:41

Tror jeg prøver med benzinen men venter med at give pointene til jeg ser om jeg overlever

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-07-08 17:29

Jeg har da udryddet et sådant bo med gasbrænder sådan en til ukrudt det er bare at stå stille med brænderen ved indgangen og de brænder så snart de kommer ud og dem der kommer hjem gør ikke noget andeet end at de vil hjem og bliver derved også brændt

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 10-07-08 17:37

Sunowich prøvede den metode i går. Problemet er at der er to boer og når jeg går igang med det ene så bliver dem fra det andet temmeligt arrige
blev stukket to gange, nææ nu får de begge en molotovcoctail i aften, havevanderen aktiveres og så må vi se hvor meget kompostbeholder der er tilbage

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-08 13:07

Fik du udryddet hvepsene ?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 11-07-08 14:43

Konen tog i Biografen for at se Sex and the City (der var heldigvis ikke mødepligt ) Men havde ikke lyst til at ende op alene herhjemme hvis noget gik galt med 56 hvepsestik, så der sættes angreb ind i aften hvis jeg kan styren fruen

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-07-08 09:46

Tak for svaret trimare46.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-07-08 09:48

Ja jbenzin på begge og tændt ild til at der var tale om et kæmpe stort som var eg troede de var fritlagt men det viste sig efter at jeg havde hældt ca en meter fra ende til anden.

Have vanderen kom på med det samme men det stod og røg og dampede i 4 timer efter og næste dag var der sku stadig hvepse. Så nu skal det graves endnu mere frit og så skal jeg se om jeg kan nøjes med ukrudtsbrænderen eller om de skal have en ny omgang 95 oktan

Men tak for svarene

Kommentar
Fra : valde.