/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Fliseklæb -den billigste slags
Fra : PeterPeter
Vist : 5944 gange
50 point
Dato : 10-07-08 10:03

Jeg skal have limet 10-12 gipsplader op i denne week-end.

Jeg bruger fliseklæb på en tandspartel, og sætter derefter pladerne i spænd op mod væggen - MEN:

Mit spørgsmål er: Jeg skal bruge ret meget fliseklæb, så hvor er det billigst at købe ??

- eller hvilken form for fliseklæb er det billigste at bruge ??

Kan I følge mig ??

Håber nogle kan hjælpe

På forhånd tak for hjælpen - og fortsat god dag.

Med Venlig Hilsen

Peter

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-07-08 10:29

Jeg er da ikke sikker på at fliseklæb er det rigtige, idet gipsplader jo har karton/papir på begge sider.
Mon ikke du snarere skal bruge noget kontaktlim af en slags.
Jeg har tidligere limet laminatplader(paneler) op med noget der hed sætlim, det var i patroner ligesom silikone tætning, jeg brugte en fugesprøjte og lagde det i striber på væggen, og pressepladerne fast(efter 34 år, sidder de der endnu).

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-07-08 10:34

Noget helt andet, hvor lime gipsplader på væggen, det er jo noget man bruger oven på et lægteskelet, hvor der så er isolering bag ved.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 10-07-08 10:45

Gipsplader er da nemmere at skrue fast, og det holder meget bedre.
Du kan få de dertil egnet skruer ved et byggemarked.
Det kræver kun en boremaskine

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-07-08 10:49

De hedder gipsskruer og få både til stålregler og til træ

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 10-07-08 11:04

Kære alle
Tak for jeres svar, men løsningen ligger nu fast !
En ujævnt oppudset væg i bryggers, er bedst at lime gipsplader på !!

Men OK med kommentarer

Men mit spørgsmål var: Jeg skal bruge ret meget fliseklæb, så hvor er det billigst at købe ??

- eller hvilken form for fliseklæb er det billigste at bruge ??

Fortsat god dag alle sammen

Med Venlig Hilsen

Peter

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-07-08 11:15

Hvis ikke de skal være fuldlimede(lim på hele fladen) ville jeg nok bruge sæt lim, lagt i striber på kryds og tværs. Husk vådrumsgipsplader når der er bryggers.

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 10-07-08 11:18

Mon ikke Jem & Fix er de billigste, der kan man også få 25 kg sække.

Men jeg kan nu ikke lade være med at kommenter på det mindre relevante. Jeg har aldrig hørt det skulle være bedre at lime på en ujævnt oppudset væg, uanset hvor ujævn væggen er vil det da være bedre og nemmere at rette op med lægte- eller stålskelet. Det var hvad jeg gjorde i mit badeværelse, før opsætning af fliser.

Rosalill

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-07-08 11:23

Hvis den er meget ujævn ville jeg også bruge et lægteskelet.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 10-07-08 11:40

Kære alle

Tak for jeres svar - og tak for jeres oplysninger

Jeg vælger nu at lime gipspladerne fast af flere forskellige årsager - som jeggerne vil komme ind på en anden dag...det er faktisk rigtig smart

Men tak - endnu en gang

NB ! Jem og Fix ?? - Det billigste fliseklæb ?? OK

Tak

/Peter

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-07-08 12:39

Hej Peter.

Netop en ting som fliseklæb kan svinge ret meget i pris - Jem&Fix regnes jo for at være et billigt sted at handle, men er det ikke altid, slet ikke.

I Jem&Fix forhandles sædvanligvis en type som hedder Alfix - den er såmænd lige så god som den kendte LIP - men den er også en smule dyrere hvis man kikker sig lidt for og vælger det rette sted at handle så har det faktisk vist sig at det er svært at finde noget som er billigere end LIP -

25 kg Lip Fliseklæb = 110,94 DKr.
=======================
men det bedste du kan gøre er at spørge dig lidt for evt. kan du kikke her
og så søge selv - Kelkoo er en udmærket søgemaskine til at sammenligne mange ting:

http://shopping.kelkoo.dk/ctl/do/search?fromform=true&siteSearchQuery=flisekl%E6b

ellers kan du se her hvor jeg fandt den billigste fliseklæb i dag:

http://www.byggecity.dk/Produkter/Murerartikler/Flisetilbehoer/Fliseklaeb.html

held og lykke med det Peter

hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 10-07-08 12:52

Hej Benny
Dejligt at høre fra dig - igen

OK - En retningssnor på omkring 110 kroner for 25 kg
Så ved jeg det........

Byggecity er en online shop....Hvad med det billigste sted omkring Nordsjælland-Hillerød ?

...og Benny - Der er ikke noget alternativt til fliseklæb, vel ??

Tak for hjælpen

/Peter

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 50 point
Dato : 10-07-08 13:00

Tja Peter - jeg bor på Fyn, så du må selv ud at kikke lidt i området, Byggecity har en leveringstid på KUN 2 dage, som de er gode til at overholde, men desværre er det jo allerede blevet torsdag

Det med opsætningen har vi jo snakket om, så hvis du vælger den løsning mener jeg at fliseklæb vil være det bedste - som een er inde på kan der måske anvendes en Sættlim, men det vil kræve en særlig god afstøtning og at du er sikker på at fladerne støder sammen.
Her er der langt bedre mulighed for at udligne ujævnheder med fliseklæb.

Du må ud at kikke efter den billigste i dit område, evt. i gang med telefonen.

Held og lykke med arbejdet
Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 10-07-08 13:25

Tak for svaret bennymanden.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-07-08 14:25

Selvtak Peter - håber du finder ud af noget ............. God week-end