/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hvad hedder køretøjet?
Fra : AsgerH
Vist : 558 gange
180 point
Dato : 09-07-08 16:54

På en rejse til de baltiske lande så vi i Litauen et el-køretøj, som bestod af to hjul ved siden af hinanden, men med en plade til at stå på imellem hjulene.
Styringen skete ved en stav, som føreren holdt fast i, og det er mig helt ubegribeligt, hvordan han har kunnet holde balancen.
Jeg er interesseret i sådan et "apparat". Kan nogen hjælpe med navnet på køretøjet, evt. et navn på fabrikatet??

Venlig hilsen
AsgerH

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-07-08 17:04

mon ikke du har set en segway, er det sådan en her du har set ?

http://www.danfossuniverse.com/page2970.aspx

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 09-07-08 17:04

Hej,

Det er en amerikansk opfindelse - så vidt jeg husker - der er gyro i den - det er grunden ti at balancen kan holdes. Det er dog et kostbart apperat og det må ikke bruges på offentlig vej.

MVH
Lars

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-07-08 17:07

skulle måske hellere have linket til segway selv
http://www.segway.dk/

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-07-08 17:08

Det er nok hjemmegjort.
Et tohjulet køretøj plejerat hedde en gig. Men der sidder hjulene på hver sin sde af ladet.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 190 point
Dato : 09-07-08 17:11

jo det må godt bruges på ofentlig vej, ingen problemer i det

Godkendelse af svar
Fra : AsgerH

Dato : 09-07-08 17:26

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-07-08 17:27

var så lidt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-08 18:14

EXTERMINATOR

Hvor har du læst at det "køretøj" er godkendt til kørsel på offentlig vej ?????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-08 19:23

Jeg ved ikke om det er godkent, men har set en køre forbi ude i Smørum.
De findes også på Azorerne hvor jeg så den på gaden og til salg i en butik.