/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Meningen med tilværelsen
Fra : mensamedlem
Vist : 823 gange
15 point
Dato : 08-07-08 22:02

Hvorfor lever netop jeg - og hvorfor har jeg den baggrund jeg har og er født og opvokset det sted jeg er?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 08-07-08 22:11

Det er jo det nogle kunne fristes til at kalde et godt spørgsmål..

MEN det er jo et spørgsmål der ikke er til at give et entydigt svar på

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-07-08 22:14

At leve på jorden er som at gå i skole...

Hernede prøver man alle former for liv.
Når man har pass dem alle, så er man klar til og komme i himlen, og leve i fred og fordragelighed.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-07-08 22:24

Citat
Hvorfor lever netop jeg - og hvorfor har jeg den baggrund jeg har og er født og opvokset det sted jeg er?

Det er der ikke nogen grund til eller nogen mening med - det er en ren tilfældighed.

I øvrigt er det jo ikke kun dig, der lever - det er der milliarder af andre, som også gør. Og de er allesammen født og opvokset et bestemt sted, fordi sådan må det nødvendigvis være.

Hvis man ikke var født og opvokset et bestemt sted, havde det til gengæld været mystisk og tankevækkende.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-07-08 22:26

Du er den du er fordi du ikke har fortjent bedre.

Der findes nok en bedre verden end denne jammerdal, men den er ikke for vores slags.

du er skabt for dum til at finde ud af mere om tilværelsen.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 25 point
Dato : 08-07-08 22:33

Det er mest et spørgsmål om tilfældigheder, der er ikke nogen masterplan i hvilken der står at du skal fødes og have den baggrund du har.

Meningen med livet må du selv finde.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-07-08 22:35

Citat
Hvorfor lever netop jeg - og hvorfor har jeg den baggrund jeg har og er født og opvokset det sted jeg er?

Jeg lever fordi min mor og far mødtes, og min baggrund har jeg fordi jeg havde verdens bedste far og jeg voksede op hvor der var en boligblok med nye lejligheder som unge med 1 barn kunne leje.

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 08-07-08 22:36

Meningen med livet er, at der ingen mening er. Havde der været en mening ville det hele være meningsløst.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-07-08 22:38

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-07-08 22:40

Der var nogen der ca. 9 mdr. før du blev født, dyrkede sex uden gummi...

Sådan er det det hele tilfældigheder...

Hvad du bruger dit liv på er op til dig selv...

Hvis du glemmer at se dig for på cykelstien, risikere du at blive kørt ned af en højresvingende lastbil...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-07-08 22:43

Nu er det man undres sig over hvordan du klarede optagelsen i Mensa....

Kommentar
Fra : achton

Dato : 08-07-08 22:45

Citat
Nu er det man undres sig over hvordan du klarede optagelsen i Mensa....

Det gjorde han heller ikke.

Han prøver at bilde os noget ind med det navn.

Godkendelse af svar
Fra : mensamedlem

Dato : 08-07-08 22:46

Tak for svarene.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 08-07-08 22:47

Efter en tid med alle de spørgsmål sidder han som en
lallende idiot på en anstalt.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-07-08 22:51

Man kan undre sig over at der er så mange der gider teltage i tråde hvori de intet har at bidrage med.

Der er tilsyneladende for mange der har for meget tid, og som ikke kan finde på noget bedre at bruge deres tid på end at skælde ud på mennesker der stiller spørgsmål.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 08-07-08 22:51

? Nu er det man undres sig over hvordan du klarede optagelsen i Mensa.... ?

Citat
Det gjorde han heller ikke.

Han prøver at bilde os noget ind med det navn.

Det er da lige før, det er det bedste svar der er givet her i denne tråd

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 08-07-08 23:00

Ja egentlig er det os der skal stille dig det spørgsmål.

- hvad bruger du dit liv til og hvordan kan det være du er her fremfor et andet sted?

Rosalill

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-07-08 23:06

Citat
BertelBrander
Dato : 08-07-08 22:51
--------------------------------------------------------------------------------
Man kan undre sig over at der er så mange der gider teltage i tråde hvori de intet har at bidrage med.
Der er tilsyneladende for mange der har for meget tid, og som ikke kan finde på noget bedre at bruge deres tid på end at skælde ud på mennesker der stiller spørgsmål.

Ja, du har ret. Med et spørgsmål på det nivau. Skal man da kede sig lidt for at svare...
Så du har fortjent alle 15 point

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-07-08 23:09

Benjamin, hvorfor gider du bruge tid på et spørgsmålet?
Var det ikke lettere at ignorere de spørgsmål du finder under dit niveau?
Så slap vi andre for dine meningsløsheder.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-07-08 23:27

BertelBrander

"Den der kun tager spøg for spøg og alvor for alvor, har forstået begge dele lige dårligt".

Det er ikke alt på kandu der rummer den højeste grad af visdom...

Kommentar
Fra : achton

Dato : 08-07-08 23:28

Citat
Benjamin, hvorfor gider du bruge tid på et spørgsmålet?

Du bruger selv tid, så velkommen i klubben, idiot.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-08 23:37

Citat
Hvorfor lever netop jeg
Undrer også mig Torsk

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-07-08 23:42

Achton, til forskel fra Benjamin mener jeg at spørgsmålet er relevant, ellers gad jeg ikke at bruge til på det, narrehat.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-07-08 23:56

Citat
Hvorfor lever netop jeg - og hvorfor har jeg den baggrund jeg har og er født og opvokset det sted jeg er?

BertelBrander

Hvis du mener det er siå interessant at du vil bruge tid på at svine os til, hvor læser du så ikke spørgsmålet og svare på præcist det der bliver spurgt om?

"Hvorfor lever netop jeg" - Hvorfor lever netop Mensamedlem....
Det var ikke det du svarede på.

Det var det jeg gav svar på...........

"hvorfor har jeg (mensamedlem) den baggrund jeg (mensamedlem) har og er født og opvokset det sted jeg er?

Det er der vel ingen af os der kan svare på.
Nogen gange er det fornuftigt at svare på det der bliver spurgt om inden vi sviner hinanden til.

Med med din iver for at fortælle os andre om din viden, er dine 15 point dig stadig vel ondt...

Når du har haft lejlighed til at læse et spørgsmålet en gang til, kan du vel godt se hvor der er mange der undres....

vh Ben

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-07-08 23:59

Benjamin, jeg gider ikke spilde min tid på at skændes med mennesker der kalder andre idioter, det er spild af tid.
Hvis du gad læse mit svar ville det være åbenlyst at jeg svarer præcist på det der bliver spurgt om.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-07-08 00:23

Nå så er KlogskiderBranderten på igen med sit bavl. Idiot Han og mensafjolset passer sgu fint sammen

Citat
......jeg gider ikke spilde min tid på at skændes med mennesker der kalder andre idioter.....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-07-08 00:26

Klumme demonstrer igen at han er en klaphat.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-07-08 01:14

Stupidos... Idiot

Husk nu hvad du selv skriver Mr. Latterlig
Citat
jeg gider ikke spilde min tid på at skændes med mennesker der kalder andre idioter.....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-07-08 16:52

BertelBrander
Citat
jeg gider ikke spilde min tid på at skændes

Åbenbart gider du da godt...både starte debatten og vedligeholde den .

Men nogen kan det være sværet at se hvad man selv bidrager med...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-07-08 17:05

Han ved ikke om han klør sig i røven eller hovedet LOOL

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-07-08 19:11

Benjamin, nu var det jo ikke mig der startede "debatten", jeg svarede på spørgsmålet og undrede mig over at andre skulle bidrage med så lidt i så mange indlæg, det var på ingen måde rettet mod dig.

Klumme bliver tilsyneladende ikke træt af at demonstrere at han er en klaphat.