/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook - kan sende ej modtage
Fra : ingelein
Vist : 1292 gange
50 point
Dato : 08-07-08 20:13

Hej
Nu må jeg overgive mig. Jeg er ved at sætte min nye/gamle Pc op og har styr på at sætte en mailadresse op. Men det her funker ikke.
Der kunne heller ikke sendes før jeg via en pop up fra TDC sikkerhedspakke gav adgang til at sende - men jeg kan ikke finde en tilsvarende side, hvor jeg giver adgang til at modtage.

Jeg har prøvet både at deaktivere og at aktivere TDC sikkerhedspakken.
Alle mine test-mail er havnet i min webmail hos TDC, men de lander ikke i min indbakke.

Et problem mere - der hænger åbenbart et gammelt adressekartotek i mit system, selvom jeg har fjernet det gamle Outlook Program og geninstalleret et nyt.

Mon det bliver til noget en gang? Mailen virker fint via min router - TDC netsupport kan heller ikke klare problemet - jo til 195 kr. -

Mange hilsner Ingelein, som tror på hjælp fra en af de kyndige herinde.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-07-08 20:14

Kapitel 2 fra Ingelein
PS. Jeg mente at min bærbare kører fint med samme adresse via router. Den kan både sende og modtage mails
Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-08 20:49

Ingelein - er det ms outlook eller outlook express - ret vigtigt for dem der skal hjælpe og det er ikke for at genere dig men mange skriver faktisk bare outlook uanset hvad

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-07-08 20:57

Hej miritdk

Tak fordi du gjorde opmærksom på det. Jeg vil gerne installere Outlook.

I mellemtiden har jeg dog prøvet at installere Outlook Express - og mærkværdigvis nok, så modtager den også mails. Netop din mail vedr. emnet.

Konklusionen er derfor at der modtages i indbakken i Outlook Express, mens der ikke modtages i Outlook. Jeg fatter det ikke.

Med hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 21:16

Har du både installeret Outlook og Outlook Express - så skal du lige fortælle hvilken der skal stå som standard.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-07-08 21:25

Hej Eyvind
Ok - det er jeg klar over at jeg skal definere et af programmerne som mit standardprogram.

Jeg havde håbet at jeg kunne "snyde" OUTLOOK ved først at sætte mailen op i O.EXPRESS og bagefter at åbne i OUTLOOK og definere det som mit standardprogram. Men lige meget hjælper det, min indbakke i OUTLOOK forbliver tom.

Fra OUTLOOK går jeg tilbage til O.EXPRESS og definerer det som mit standardprogram, og så kommer der mails i indbakken.

Jeg har kontrolleret opsætningen 100 gange og de er ganske ens og svarer også til min opsætning på den bærbare (OUTLOOK).

Jeg har mistanke om et eller andet firewall halløj, eller sikkerhedsindstilling - men hvad?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 21:29

Desværre bruger jeg ikke Outlook men kun Express når jeg ikke bruger min google mail.
Lige nu kører jeg Linux ubuntu, og kan ikke åbne Outlook og se efter.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-07-08 22:05

Hej Eyvind
Det er ok- det kan være at jeg også må klare mig med OUTLOOK E. Det ærgrer mig bare at jeg ikke kan finde årsagen.
mange hilsner Ingelein - Linus ubuntu lyder afrikansk

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-07-08 22:26

Måske opklaring?

Når jeg sender en test til min egen mailadresse, popper min adresse op sammen med mange andre af de gamle mailadresser min søn har haft. (Til trods for at jeg har smidt hans gamle Office pakke ud og installeret en ny).

Jeg har ikke oprettet noget adressekartotek. Måske er det fordi programmet vælger min adresse ud fra min søns gamle kartotek og at det derved ikke harmonerer med min afsenderadresse???

Jeg kan ikke finde nogen adresselister, når jeg leder efter dem i Outlook under kontaktpersoner Kan de ligge andre steder? Hvor kan jeg finde dem, så jeg kan slette dem. Via stifinderen?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 08-07-08 22:37

Hvis du ikke modtager er det pop3 du skal prøve at kigge efter

indgående server pop3.mail.dk
udgående server "a"smtp.mail.dk

mail adresse 12ciffernummer
adgangskode ???????

Ellers start den gamle maskine op gå i mail og exporter mail adresse
ny start op i mail importer mail adresse

så har du opsætning korrekt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 23:21

Ingelein - Linux ubuntu lyder afrikansk..............................det er afrikansk.
Et helt gratis styresystem på højde med windows Xp / Vista
der er ingen reklamer eller andet generende.

http://www.ubuntu.com/

og kan hentes her:
http://www.ubuntu.com/GetUbuntu/download

Den er også til at installere på Dansk

Her kan du se et tip til at bruge den.
http://www.kandu.dk/Spg104389.aspx ( nu hedder den 8.04)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-07-08 00:11

Hej
Tak til Eyvind for henvisningerne til LINUX ubuntu. Det kigger jeg på i morgen

OG SÅ KAN JEG SIGE ½ HURRA.

Nu har jeg ved siden af Send/modtag knappen via pilen fundet flere undermenuer til send/modtag. Her er der en som hedder indbakke. Jeg valgte menuen " kun pop3.mail.dk" og så kom mine 117 test-mail væltende ind. Men jeg forstår det stadigvæk ikke, for da jeg testede 1 gang til, kom mailen ikke, før jeg igen tastede som før nævnt. Det kan da ikke være meningen?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-07-08 02:18

Prøv i Outlook at gå i FUNKTIONER -INDSTILLINGER - ANDET
Der findes en rude, hvor du skal sætte et checkmærke for at bruge OUTLOOK (og ikke OUTLOOK EXPRESS)
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-07-08 02:24

mht frostys svar, der det vist ikke helt rigtigt.
Citat
udgående server "a"smtp.mail.dk

Hvis du bruger et modem skal der vist stå smtp.mail.dk
men ved bredbånd skal der stå asmtp.mail.dk
Begge dele gælder dog kun hos TDC og har du en anden udbyder, må du spørge dér (men du har nok fået besked i sin tid du tilmeldte dig)
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-07-08 02:27

.... og dette skal skal i FUNKTIONER _ E MAIL KONTI
leob

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-07-08 10:34

Har du tjekket dine portindstillinger i konti/egenskaber/avanceret-porte, jeg har TDC bredbånd og POP 3 port 25, smtp- port 110.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 09-07-08 21:03

Til Leo

De bruger nu asmtp og min server kræver godkendelse, og der bliver skrevet tdc i spørgsmål

De bruger asmtp for at div. robotter og mail bomber ikke har nem adgang, de checker afsender på den måde, derfor "a"smtp for hvis man ikke har godkendelse behøver man ikke asmtp men kun smtp hvilket igen bevirker man ikke kan sende vedhæftede filer via den konto

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-07-08 22:49

Hej Kj
Ja- jeg har de samme portindstillinger, som du nævner.

Status efter at jeg har prøvet alle gode forslag er stadigvæk at jeg ikke får mails automatisk i min indbakke. De kommer kun, når jeg via send/modtag/kun pop3 mail/indbakke taster mig frem til dem.

Strengt nok, at man ikke kan få svar på sine spørgsmål hos TDC uden at det koster penge.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : leob

Dato : 10-07-08 09:29

til frostys
Tak for oplysningen. Det vidste jeg ikke og har heller ikke set andre steder om "a"smtp
leob

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 50 point
Dato : 10-07-08 09:54

Til Leo

"a"smtp kan jeg se kan virke forvirende SKLA være asmtp når det bruges , måske en anelse forkert at stille det op på den måde, men for mig virker det logisk at man kan udelade eller bruge a nar det er "a" skulle virke som med eller uden.

Så enten

udgående asmtp.mail.dk - Min server kræver godkendelse
udgående smtp.mail.dk - Kræver ingen godkendelse, men kan bevirke at man ikkek kan afsende

håber ikke dettte skaber større forviring , men skaber klarhed

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 10-08-08 11:15

Tak for svaret frostys.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 10-08-08 14:14

Citat
Tak for svaret frostys.
Mange hilsner Ingelein

Var så lidt, er som regel her i forum for at hjælpe, har du fået løst dit adresse problem??

ellers prøv at se om du ikke har en importeret længere nede i rækken i outlook, under den som er normal, husk samtidig office er bagud kompatibel ikke forud, så hvis det er en ældre ver. du install på pc kan det skabe problem