/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon i80 Brugt blækpatron ful
Fra : Brassovitski
Vist : 1406 gange
200 point
Dato : 08-07-08 19:08

Hej
Er der nogen der ved hvordan mán udskifter/tømmer "Brugt blækbeholder" på en i80, i90, i90v, i100 Canon Ptinter? Jeg går ud fra at brugt blækbeholder er en lille "dims" hvor blæk fra renseprocessen løber ned, under rensningen af printerhovedet.
/Brassovitski

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-08 19:13

Mon ikke det fordamper.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-07-08 19:20

Blæk fra renseprocessen går over på papiret.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-07-08 08:40

Citat
Brugt blækbeholder

Jeg vil nu antage, at det er den tomme blækpatron

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-08 13:36

På min Canon Pixma IP 4500 kan man tage hele printerhovedet af og rense.
På min skrottede Canon 3820 så jeg godt noget der lignede en lille bitte bakke under printerhovedet når den var parkeret.

Annuller spørgsmålet
Fra : Brassovitski

Dato : 02-08-08 09:56

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Halløjsa
Har haft fat i Canon support. De oplyser at brugtblækbeholderen faktisk er en kombination af en lille beholder og en svamp. Printeren skal splittes af i atomer for at kunne udskifte disse dele. Delene kan evt. fås som et 'kit'. Canon oplyste et servicefirme som udfører udskiftning af delene, selvfølgelig mod betaling (ca, 2.000 Kr. inklusiv moms og forsendelse), en ny printer mage til koster ca. 1.700 Kr. på nettet. Så konklusionen må være at købe en ny printer. Jeg har bedt Canon oprette en klagesag på problemet, da jeg mener det er miljømæssig forkasteligt at konstruere en printer på en måde så den skal skiftes før det egentlig er nødvendig, men det vilæ de vel bare s.... på. Iøvrigt oplyser Canon support at alle inkjet printere har et lignende system til at opsamle overskudsblæk.