/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Brænding af billeder (2)
Fra : bjarnebr
Vist : 450 gange
300 point
Dato : 07-07-08 17:29

En af mine venner har 2 digitalkameraer, men han holder fast ved at han ikke vil have en komputer, jeg har derfor haft hans kort med hjem og på min komputer har jeg vendt de billeder der vendte forkert, oG derefter flyttet dem tilbage på hukommelseskortet, men når vi tilslutter et af hans kameraer til et tv, og forsøger at se billederne kommer der en fejlmededelelse på skærmen hvegang vi vil se et af de billeder jeg har vendt. fejlmeddelelsen lyder "inkompatibelt jpg format, det kan jeg ikke forstå da han fotograferer i jpg formatet og jeg ikke har ændret formatet, men kun vendt billederne.
HVAD SKAL JEG GØRE FOR AT REDDE HANS BILLEDER?
mvh
BJARNEBR
ps jeg kan se alle billederne når jeg sætter kortet i min komputer.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 07-07-08 18:34
Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 07-07-08 20:28

Fordelen ved at have et digitalkamera er at man kan bearbejde billederne på sin computer! Hvis han ikke vil have en kan han gå ned til fotohandleren og få lavet billeder og photocd som kan afspilles på de fleste DVD spillere. Man kan IKKE ændre noget som helst på billederne og forvente at kameraet kan læse dem.
Bøvlet ja. Men man må forvente visse ulemper ved at opføre sig som en neanderthaler. Sig til din ven at han bør købe sig et godt brugt analogkamera (de fås BILLIGT alle steder, der er ingen der vil have dem mere).
Han har sgu ikke fortjent noget så fedt som et digitalkamera, når han ikke vil have det nødlendige udstyr ved siden af (er computer med Elements)!

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 07-07-08 20:30

P.S. Ovenstående svar må gerne printes ud og vises til ham vennen, dog ser jeg gerne at du retter diverse sdavefejl.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-08 20:37

billedet indeholder information om hvordan det skal vende. Det går galt når du så vender det med et program som ikke hører til kameraet.

Lav i stedet en cd til ham med billederne ( efter vendingen) dem kan han så se på et fjensyn via en dvd afspiller.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-08 20:40

Lad være med at pille ved billedfilerne på memorykortet.
Kopier over på komputeren harddisk og bearbejd kopierne. Så ødelægger du ikke mere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-08 07:27

Som flere er inde på.....

Billeder der er bearbejdet på en komputer SKAL fjernes fra kameraet....

Kameraet kan IKKE håndtere billeder det IKKE SELV har lavet/taget....

Citat
En af mine venner har 2 digitalkameraer, men han holder fast ved at han ikke vil have en komputer

Det har han så reelt allerede

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 13-07-08 22:33

Jeg har idag prøvet kortene først på PCen der kunne vise alle billederne på begge kortene og derefter i mit Nikon, men det kunne ikke registrere at der var nogen billeder på kortene derfor tog jeg mit Nikon og min bærbare PC med ud til min kammerat, og prøvet kortene i hans Canon, på det ene kort kunne alle billederne ses perfekt, men på det ene andet kort kunne nogle af billederne ikke ses, der kom bare en fejlbesked med teksten "inkompatibelt JPG format", det kaqn jeg ikke forstå, jeg troede at et JPG format altid var det samme.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 14-07-08 08:15

Citat
inkompatibelt JPG format", det kaqn jeg ikke forstå

Jamen så skal du bare LÆSE hvad vi skriver....

Kort med data/billeder fra EET kamera kan ikke bare sættes i et andet....

Og SLET IKKE hvis det i mellemtiden har været bearbejdet i en komputer....

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 14-07-08 18:19

Tak for svaret refi.
Min kammerat påstår at det ikke kan være rigtigt at man skal bruge flere tusinde kroner på en komputer som man ellers ikke kan bruge til noget, for at kunne udnytte sine digitalkameraer.
Nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg kopierer billederne over på en cd eller dvd så han kan se dem, inden han måske sælger sine 2 spejlreflekser.
Bjarnebr
PS Det er hans udsagn, jeg har forgæves forsøgt at få ham til at forstå sagens rette sammenhæng.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-08 23:37

Citat
Min kammerat påstår at det ikke kan være rigtigt at man skal bruge flere tusinde kroner på en komputer som man ellers ikke kan bruge til noget, for at kunne udnytte sine digitalkameraer.

Jo desværre - hvordan vil du ellers behandle dine billeder.....

Jeg forstår så ikke at man køber et DIGITALkamera uden at have en komputer.....