/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
maling af puch maxi
Fra : pkforever888
Vist : 3276 gange
100 point
Dato : 06-07-08 19:42

hej!
Da min puch maxi nu virker optimalt, vil jeg gerne have den malet.
Jeg har ikke de storer erfaringer med det, så derfor vil jeg gerne have nogle gode råd til hvordan jeg får det bedste resultat.

tak på forhånd

/pkforever888

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 06-07-08 20:18

1. afmonter hvad der skal afmonteres
2. afrens den for olie og andet fedt med siliconefjerner.
3. slib rust ned med korn 80-100 (kun rust steder)
4. spartel evt. disse rustkrater eller buler med en 2k finspartel
5. Slib spartlen med 120 og igen herefter med 240 og træk om nødvendig et stramt lag igen for at fylde evt. småhuller i spartel.
6. Slib igen spartlen med 180-240
7. Slib hele stellet med 240
8. grund stellet med en god grunder
9. Sand herefter med en god fyller/sanding
10 finslib med 240-400 alt efter hvad du skal lakere med, metal/perlemor/alm maling. Pas på ikke at slibe igennem på kanter, og hvis - så grund igen
11. støv af
12 find et egnet sted at male.

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 06-07-08 21:26

Skal man ikke slibe hele stellet?

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 06-07-08 21:28

altså fra starten af, også spartle?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-07-08 23:01

først sliber du spartler evt ujævnheder sliber så en gang grunder og så maling og efterfølgende lak hvis det skal være rigtigt fint jo flere lag lak jo flottere med mellemslibninger

Accepteret svar
Fra : fred280188

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-08 23:19

Du kan sagtens få et flot resultat hvis du følger nogle af punkterne.

Du behøver ikke at spartle og slibe så mange gange.. Det giver et pænere resultat, men nu taler vi om en puch og ikke en bil, så med en god slibning og en god grunding går det helt fint.. Husk at bruge MOTIP (det vil jeg ihvertfald anbefale).. diverse byggemarkeder sælger billig maling, det ville jeg gå langt udenom!

Hvis du bare er omhyggelig med at få slebet og renset godt af, så tror jeg du får et rigtig flot resultat..
Og så ville jeg slutte af med en højglans klarlak!

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 07-07-08 13:14

tusind tak for svarene

Godkendelse af svar
Fra : pkforever888

Dato : 08-08-08 09:34

Tak for svaret fred280188.