/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
blå baggrund bag ikontekst
Fra : gyssedk
Vist : 1019 gange
40 point
Dato : 06-07-08 02:57

Hvordan fjerner jeg den blå baggrund bag teksten under mine skrivebords ikoner? den har tidligere været gennemsigtig men nu er den blå.

Jeg kører Win XP Pro

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-08 03:21

En mulighed som du først bør afprøve, er at højre klikke et tomt sted på skrivebordet, peg med muse markøren på Arranger ikoner efter, se efter om der er markering ud for linjen: Lås elementer med web indhold, hvis der er markering så klik på linjen for at fjerne den markering

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 06-07-08 08:06

Godmorgen

En anden mulighed er at placere musen et tomt sted på skrivebordet, højreklik med musen, vælg egenskaber/properties, desktop, display properties. Her kan du vælge den baggrund/tema som du ønsker (evt. eget billede)

Bluesky

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-08 08:46

du kører formodentlig web - prøv at højreklikke på skrivebord vælg egenskaber for skærm - fanebladet skrivebord - tilpas skrivebord - fanebladet web og fjern de to flueben der er.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 40 point
Dato : 06-07-08 08:56

Tjek om du har flue ben i>
Kontrolpanel>System>Avanceret>Ydeevne>indstillinger>Visuelle effekter>brug skygger til ikoner på skrivebordet,er der ikke flueben i så sæt et i/ud for.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-07-08 08:58

Anvend>ok>ok

Godkendelse af svar
Fra : gyssedk

Dato : 06-07-08 18:27

Tak for svaret Manse9933. Det med skyggerne løste det ikke men jeg justerede til bedste udseende og det løste det. men jeg kom kun derind efter at have fulgt dit råd. så jeg gedkender svaret.