/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Idiotspørgsmål om IPOD
Fra : Satellit
Vist : 970 gange
200 point
Dato : 05-07-08 16:25

Hermed et komplet idiotspørgsmål , men ikke desto mindre helt alvorligt ment:
Hvordan fungerer en IPOD?
Jeg vil gerne kunne høre musik, når jeg træner, men kan godt se, at min gamle walkman vistnok er for pinlig at vise mig med i al offentlighed De helt unge i dag ved vel dårligt nok, hvad en walkman er....
Nå, pyt. Men helt ærligt, jeg ved at sådan en ipod skulle være smart, man kan vist overføre musik fra nettet, korrekt??? Og er det svært, eller kræver det særligt udstyr?
Og hvor i himlens navn finder man musik på nettet, som man kan "hælde" over på sin ipod? Skal man betale en formue på nettet for at hente musik? Eller kan man bruge sin egen musik (egne cd'er) og på én eller anden måde overføre musikken til IPOD'en?
Og som komplet nybegynder, som ikke har brug for en milliard numre på IPOD'en men måske bare op til 100 cd'er, hvor megen plads (GB) kræver det så af IPOD'en?
Håber at der er nogen, der gider at forklare mig alt dette på en nogenlunde pædagogisk måde, som er til at begribe

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 16:34

Ja, Det var et dumt spørgsmål, Er du født igår. Eller for 75 år siden.
Spørg en ven, Eller din Arbejdsgiver. Du må absulut ikke gå til kommunen med dette spørgsmål. Da de straks vil starte en sagsbehandling. og div undersøgelser. Som vi derefter kan se på forsiden af Ekstra Bladet

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 16:36

så læs dog manualen

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 16:42

hmmm. du mener det vel ikke.

download www.itunes.com det program kan du bruge til at smide musik mm. på din ipod har du musik på din pc kan du bruge det. Har du musik på cder kan du bruge. det Ellers kan du købe via itunes. eller andre steder.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 05-07-08 17:00

"Så læs dog manualen" - sig mig, er DU da helt idiot???
Hvorfor tror du at jeg stiller spørgsmålet??? Jeg har ikke købt en IPOD endnu, jeg vil OVERVEJE det afhængig af, hvad folk kan fortælle mig herinde.
Og hvorfor bruger du tid på en tråd, hvor du ikke kan finde ud af at komme med et almindeligt og høfligt svar???

Kommentar
Fra : DksPerfekte

Dato : 05-07-08 17:59

Altså :D hehe ved godt hvad en walkman er og jeg er ung ;P
når men nej man burde ikke kunne "tage" musik over fra nette du skal tilslutte din Ipod, også har du Itunes på din com? hvis ik er det nødvendigt det er en gratis pogram, så har sætter du din Ipod til via din Usb ledning, også går den selv ind i Itunes, derinde kommer der så nogle ting som gir sig selv :) Så går du ind under 'musik' i din Ipods menu inde i Itunes, og så inde i dokumenter har du nogle musik numre liggende, dem markere du også¨over i Itunes også burde det hele gi sig selv! :)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-07-08 22:47

Måske ville det være en ide at købe denne bog - tror den kan give dig en masse hjælp/svar på dine spørgsmål

http://www.saxo.com/dk/item/tony-bove-ipod-itunes-for-dummies-paperback.aspx

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 06-07-08 01:45

Du kan overføre dine cd er til ipod, du kan downloade meget gtatis musik eller låne elektronisk fra biblioteket.
Regn groft taget med at en times musik fylder mellem 50 og 100 Mbyte.

1 GB ( gigabyte ) rummer derfor omkring 10 timers musik. man kan lave det med mere eller mindre komprimering. Derved vil det fylde forskelligt, så ovenstående er bare et rimeligt eksempel.

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 06-07-08 11:03

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-08 11:38

Hvis du er til mærkevarer så køb en IPod, men den spiller ikke bedre end en MP3 afspiller, uanset hvilken du vælger så kan du bruge dine egne CDer, de skal ind på computeren først "rippes"
Til en IPod bør du benytte det gratis program ITunes: https://swdlp.apple.com/cgi-bin/WebObjects/SoftwareDownloadApp.woa/743/wo/wC9XawantRXRy67S3HBIhM/2.5 flyt prikken ned i Quick Time 7.5 whit Itunes, du skal nemlig have Quick Time playeren for at bruge ITunes, så du kan lige så godt hente på en gang, det kan anbefales at fjerne markering fra linjerne om at holde dig opdateret med Apple nyt og du behøver ikke skrive din e-mail adresse, bare klik på Download, ITunes kan rippe dine CDer og der er en online butik indbygget i ITunes, du bruger så ITunes når du har koblet Ipod til computeren og synkroniserer musik mellem de to.
ITunes og navnlig Quick Time player er meget tunge og langsomme at arbejde med, hvis ikke du har en nyere og kraftig computer.
Til en MP3 afspiller kan du bruge Windows MediaPlayer til at rippe dine CDer (husk at indstille den til at rippe til MP3) og bagefter synkronisere med MP3 afspilleren når den er tilsluttet computeren.
Til slut en alternativ til en IPod: http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=70PF233009005 den viste har radio, hvis nu en dag du ikke gider høre dine egne musik stykker.
Endelig kan nogle nyere mobil telefoner bruges som MP3 afspiller, den løsning har jeg valgt, ikke så mange dimser i lommen