/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Hvor lang tid???
Fra : Dyreelsker
Vist : 450 gange
200 point
Dato : 05-07-08 00:22

Jeg har en han og hun nymfeparakit og vil gerne have unger med dem. Men jeg vil gerne lige vide hvor lang tid hunnen skal have ægene inde i sig før hun lægger dem? (Kunne ikke finde en anden måde at sige det på...)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-08 02:12

Anlæggene til æggene er hunnen født med, de sidder i æggestokkene som små celler, når så hunnen er voksen og skal formere sig, så kan en ægcelle gøres klar til lægning, dannelsen af æggeblomme og æggehvide og en skal udenom, ske på et til to døgn, ægget skal befrugtes inden æggeblomme og hvider dannes, ellers kommer der ingen unger, nogle fugle skal kun parres en gang i æglægnings perioden, andre skal parre sig for hvert nyt æg

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-07-08 10:55

hvis de er begyndt at parre sig så går der ikke mange dage inden den lægger det første æg.

Kommentar
Fra : Dyreelsker

Dato : 06-07-08 20:30

Jeg kan ikke bruge de svar til noget.. Andre der har et svar?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-08 21:21

Citat
så kan en ægcelle gøres klar til lægning, dannelsen af æggeblomme og æggehvide og en skal udenom, ske på et til to døgn
du kommer næppe nærmere et svar, spurgte du ikke om hvor lang tid det tager at udvikle ægget så det er klar til lægning det tager cirka et til to døgn

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-07-08 21:36

nej men hvad er det egentlig du vil bruge svarene til?

Jeg forstår da nok at det er godt at vide ca hvornår du skal sætte reden op! Andet kan det vel heller ikke bruges til og knap nok til det, fordi du kan ikke se hvornår den begynder at danne æg - det eneste du kan se er hvornår de begynder parringe- når du ser det så ved du at der sker noget hormonelt.
Hav tålmodighed!

Annuller spørgsmålet
Fra : Dyreelsker

Dato : 14-07-08 08:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål