/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
nybegynder
Fra : Svend.Skaaning
Vist : 823 gange
100 point
Dato : 04-07-08 21:20

Daws! Jeg er en nybegynder indenfor investering, så er der en bog for folk som jeg, der gerne vil vide lidt mere om investering? MVH Svend

Kommentar
Fra : achton

Dato : 04-07-08 21:21

Dem her, har aktieskolem.m.

http://www.shareholders.dk/

Accepteret svar
Fra : achton

Modtaget 110 point
Dato : 04-07-08 21:22

Dit lokale bibliotek har også bøger for nybegyndere.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 04-07-08 21:25

http://www.business.dk:80/

Lidt nyhedsbreve fra forskellige kan også hjælpe.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 04-07-08 21:28

Her kan du prøve et trader program.

http://www.saxobank.dk/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-07-08 21:30

Du skal bare købe når de er nede, og sælge når de oppe...
Keep it simple, navnebror Svend

Iøvrigt kommer du fra Lolland? Senere Risø??

Kommentar
Fra : achton

Dato : 04-07-08 21:30
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-07-08 22:17

Du skal bare ansætte en chimpanse til at varetage dine investeringer for dig, så skal det nok gå altsammen. Der er lavet mange forsøg med helt tilfældig investering (chimpanse) eller følge børsmægleres råd, og resultatet er også helt tilfældigt.

Achton henviste til shareholders.dk dansk aktionærforening, der har en række råd som jeg tror er fornuftige. Men havd ved jeg, en gammel støvle, for et år siden sad jeg med et afkast på mine investeringer på over 30%, i dag er de samlet set gået i minus

Det drejer sig i høj grad om tidshorisont, over 10 pår med god spredning er der (næsten?) altid overskud, men på den korte bane er det rent svineheld.

Superinvestoren Warren Buffet, verdens rigeste mand, er så "heldig" at det nok ikke er et tilfælde, men vi andre er bare chimpanser

Kommentar
Fra : achton

Dato : 04-07-08 22:32

Horisonten er ikke så svær at få øje på, de seneste 6 mpåneder
og mere har der været fokus på kunjunkturnedgang.
Der sælger man, signalerne er tydelige nok.
Har man ikke solgt, så vent.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-08 23:49

Lad være med at tro at nogen kan analysere sig til fremtidens kursudvikling. Der skrives og reklameres for det alle steder. Men det meste er nonsens, sat op med smarte ord.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 05-07-08 08:11

enig med transor.
stol på din egen fornemmelse

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-08 09:28

Hvorfor mon så mange investeringseksperter beder om kapital udefra,
hvis de var så dygtige ville de vel få egne midler til at vokse.

Gælder også banker, der altid favoriserer egne fonde, Svend

Godkendelse af svar
Fra : Svend.Skaaning

Dato : 05-07-08 13:09

Tak for svaret achton.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 05-07-08 13:23

velbekomme