/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Videoklip
Fra : pop3
Vist : 639 gange
200 point
Dato : 04-07-08 01:08

Jeg har et videoklip(avi) jeg meget gerne vil have brændt på en DVD skive.
Har prøvet med Nero flere gange, men resultatet var negativ hver gang,
Så det har kostet mig flere DVD skiver.
Er der en der kan give mig en udførlig forklaring på hvordan jeg skal brænde
dette Videoklip.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-08 01:23

Det er jo ikke nemt ud fra din korte forklaring at regne ud hvad der er galt.

AVI kan dække over mange forskellige formater og komprimeringsmetoder.

Hvis du bare brænder den som en datafil på en dvdskive får du ikke en dvd-film ud af det.

Ud fra videofilen skal først dannes et dvd format. Nero ( og andre) har programmer til det.
Med nero kaldes" make dvd" eller hvad det nu hedder i forskellige versioner. Neroes program til dannelse af dvd med kapitler og afsnit er ikke så nemt og logisk opbygget.

Din fejl kan også være at du kører brændingen med for høj hastighed. Regn ikke med at det går godt med mere end halv hastighed af hvad brænder og skiver praler med at kunne.
Specielt fremmede dvd afspillere har svært ved at læse "hurtigbrændte"

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 04-07-08 02:23

Tak fordi du prøvede at løse mit problem,transor.
Jeg har løst det med en bin-fil hvor jeg fra den kunne lave en image af videoklippet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-08 02:35

Brug converterings programmet Super, det er gratis at hente og bruge, converter din AVI fil til vob DVD compliant og brænd den så med Nero, det virker jeg har prøvet, Super kan du læse om og hente her: http://www.erightsoft.com/SUPER.html du kan få mere hjælp her hvis du har problemer med Super den er ikke så slem når man kender den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-08 11:39

Citat
Jeg har løst det med en bin-fil

Løst HVAD

En avi-fil kan afspilles direkte på 95% af alle afspillere...

Vil du have den ændret til en DVD er det blot at importer den i det DVD brænderprogram du nu bruger (Nero tilsyneladende)....

At du ikke får det til at virke skyldes nok mere at du laver fejl i brændingsprocessen (for høj hastighed - multisession osv. )

Hvad har en bin-fil med avi at gøre

Annuller spørgsmålet
Fra : pop3

Dato : 05-07-08 00:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål