/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
chasing pavements?
Fra : Nik_
Vist : 3018 gange
50 point
Dato : 03-07-08 21:25

Hvad betyder udtrykket "chasing pavements" når man altså ikke tager det bogstaveligt?

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 03-07-08 21:57

Jeg ved det ikke, men jeg tror det betyder at man prøver en helvedes masse ting af i sit liv fordi man har svært ved at finde ud af hvilken vej (fortov) man skal vælge.

Accepteret svar
Fra : Birgitte32

Modtaget 60 point
Dato : 03-07-08 22:13

Øhhh bøh .. Det er sådan et udtryk, som jeg udemærket ved, hvad betyder, men har enormt svært ved at forklare med meget få ord. Nok en skade efter at have boet i USA Men det drejer sig om at jagte efter noget, som man ikke kan opnå, og i stedet "chaser man pavements", hvor pavements er metafor for selve livet - at man går og går ud af fortovet/vejen/landevejen og oplever en masse ting. Så hun synger om gerne at ville have fat i den her mand, men han vil ikke have hende, så skal hun fortsætte jagten efter ham og dermed kaste sig ud i det og følge en sidevej, eller skal hun fortsætte ud af fortovet/livet/pavement, som pt virker ret trøstesløst/sikkert/kedeligt, da hun jo hellere vil have ham, som hun er forelsket i.

Forvirret over forklaringen? For det er jeg

Kommentar
Fra : achton

Dato : 04-07-08 08:36
Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 04-07-08 14:16

Tak for svaret Birgitte32.