/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Kan ikke komme på internettet
Fra : Hemmje
Vist : 594 gange
200 point
Dato : 03-07-08 19:17

Hej

Jeg har et problem med at logge på internettet på min bærbar jeg lige har købt (brugt) Jeg har et gult spørgsmålstegn under PCI-modem men kan ikke komme på nettet efter driver samt har hentet alle tænkelige fra Fujitsu siemens hjemmesidepå en anden pc og brændt dem) men ingen af den virker... Jeg har forbindelse ifølge lanforbindelse samt modtager og sender bytes men kan bare ikke komme på nettet overhovedet ikke engang msn-.. Nogle der kan hjælpe mig... Jeg kan ping min ip uden problemmer

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 03-07-08 19:25

Er der ikke noget med man kan slette nogle filer i reg databasen og så de kommer igen ved genstart? det har nemlig hjulpet mig før men kan ikke huske filnavn samt plasering i databasen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-08 19:34

Hvordan ser det ud hos dig

internet...........udbyder(tdc ell anden)........modem......din pc
eller hvad

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 03-07-08 19:39

Lanforbindelse til bærbar fra routher udbyder er Nordit men nettet virker fint på andre pcer med samme kabel til lan... jeg har pinget google og får svar =0% tab og i hverken IE eller Firefox vil der komme noget internet frem selv om jeg har forbindelse

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 03-07-08 19:40

hellere ingen firewalls

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-08 19:50

Start > indstillinger > netværksforbindelse > opret ny forbindelse > følg guiden > undervejs skal du vælge LAN forbindelse.

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 03-07-08 19:52

har jeg prøvet virker ikke-...

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 03-07-08 20:44

Det lyder som om din DNS server ikke virker på den bærebare, har du dynamisk eller fast IP på den ?

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 03-07-08 21:29

Jeg mener jeg har fast men hvordan kan jeg se det?

Accepteret svar
Fra : berno82

Modtaget 200 point
Dato : 03-07-08 21:50

h-click på netværksteder->egenskaber->h-click på LAN forbindelse->egenskaber->vælg TCP/IP og tryk på knappen egenskaber her inde kan du se om den står til automatisk IP eller ej, under der står din DNS adresse, hvis den ikke står til automatisk og er tom er det et problem, er den udfyldt kan du prøve at pinge den/dem og se om de svarer, gør de ikke det prøv at se om du kan finde de rigtige, eventuelt ved at køre en ipconfig /all på en af de andre pc'er der kan komme på nettet og kopiere DNS derfra

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 04-07-08 00:41

Så er problemet løst efter timers arbejde fandt ud af min internet udbyder funger på samme prencip som stofa med registering af pcer osv osv.. Man tak for hjælpen eller

Godkendelse af svar
Fra : Hemmje

Dato : 04-07-08 00:41

Tak for svaret berno82.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 04-07-08 10:24

Var så lidt, men registrering af pc'er er svært at finde når man ikke kender ISP'en :)