/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HJÆLP A2 papir til min plotte
Fra : Disi
Vist : 1374 gange
100 point
Dato : 01-07-08 13:20

Jeg mangler a2 papir til min HP Designjet 450c
Altså A2 90 Gr i ark
Og skal være sikker på de kan bruges til vores plotter
Det er ligegyldigt hvor jeg ringe hen er de ikke sikre på om det papir de har kan bruges
Er A2 papir ikke A2 papir da

Kommentar
Fra : achton

Dato : 01-07-08 13:23

Prøv Vester Kopi.
http://vesterkopi.dk/sw1003.asp

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-07-08 13:33

NEJ papir er ikke bare papir.
Det skal være papir til blæk og det skal suge blækket. Bruger du blækprinter på almindelig papir får du problemer.
Kontakt et trykkeri, de har normalt papir i formatet 45x64 cm og så kan det skæres til A2 (420x594mm).
Hvor mange tusinde ark drejer det sig om?

hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 01-07-08 13:38

500 stk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-07-08 13:53

Hafr du spurgt hos HP?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 01-07-08 13:53

Spørg et sted hvor man printer plakater, - bl.a. Vester Kopi som Achton skriver. Det er bestemt ikke ligemeget hvilket papir du køber, - det kan ikke bare være en pakke trykpapir, som kan skæres på et trykkeri, - da papiret skal være egnet til præcist det blæk du bruger.
Det kunne jo også være at din leverandør af printer samt blæk, har et forslag til dig, - om papir typen. - Det er vigtigt at vælge det rigtige, - hvis du vil have et pænt resultat, - og hvis du vil skåne dyserne i printeren så godt som muligt.
Iøvrigt printer man normalt på papir fra ruller.
Men er det din mening at printe 500 plakater?
Jeg tror det vil være billigere for dig at få disse plakater trykt som offsettryk, - hvis altså ikke det er forskellige motiver i ganske små oplag. Spørg et større trykkeri i nærheden af din bopæl.
Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-08 13:59
Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-08 14:49

Grosisten hvor vi køber ind, har masser af HP papir, problemet er at du skal aftage minimum 500 ark
af gangen.

Papyrus Papir A/S
Bredebjergvej 1
2630 Taastrup
tlf. 70251868

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-07-08 14:54

Hvis det er alm. 90gr. papir findes der en god kvalitet der hedder NAVIGATOR,
Grossisten er Michaelis Papir i Hedehusene, jeg bruger den både til farvelæser og min Epson blækprinter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-08 20:05

Har du søgt på papirruller som den jo kan køre med.
Da den kan køre med helark kan du printe to ved siden af hinanden.
tegninger/ print kan lægges ned/rejses op.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-07-08 11:30

Ruller kan du købe masser af hos www.nwd.dk
De forhandler alt i plottere, storformatprintere og printmedier.

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 03-07-08 11:00

Tak for svaret kj.
Det vil jeg prøve