/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kan ikke se TV
Fra : KilroyK
Vist : 644 gange
101 point
Dato : 29-06-08 18:18

For et stykke tid siden gik mit antennestik til mit TV istykker. Så jeg skulle selv lave en ny ved at skrue ledningen og stikkene sammen osv. Men jeg kan ikke få det til at du. Der er intet signal. Selvom at jeg mener at jeg har samlet det ordenligt.

Spørgsmål til samling af antennestik:
I mit antennestik har jeg, da jeg skulle lave det, åbnet den og stukket selve kobberet igennem et lillebitte hul deri hvor der skulle skrues en lille skrue ovenpå. Det har jeg gjordt i begge ender. Er det rigtigt?

Kan det være at jeg skal tune mit TV igen?
Jeg kan ikke tune det lige nu fordi at den originale fjernbetjening er defekt og den universalfjernbetjening jeg har nu passer ikke til at navigere i menuerne i fjernsynet osv.

Jeg har et gammelt Dantax Fjernsyn med indbygget video.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-06-08 18:25

**************
Hvidt plast
Kober tråd---------------------------------------------
Hvidt plast
**************

Skærm ********* må ikke røre inderlederen nogen steder...

Du skal ikke indstille TV på ny...

Når det ikke virker skyldes det formentlig derer forbindelse imellem inderleder og skærmen.
vh Ben

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-06-08 18:27

Lederen (det midterste stykke kobber) skal forbindes til benet i midten (det lyder umiddelbart som om, at det har du allerede gjort).
Men derudover skal den ydre strømpe forbindes til den ring som omslutter benet i midten, og det lyder som om, at du overhovedet ikke har fonbundet den!

Nej, du skal tune dit tv igen.

Kun forbinde dit antannekabel korrekt.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 18:28

Næ. Hvis ledningen, er samlet rigtig. burde du ku se tv igen. Chek lige det kabel igen.. Det ku jo også være at dit gamle tv ikke kan merre

Kommentar
Fra : KilroyK

Dato : 29-06-08 18:36

"IBM760", har du en eventuel illustration?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 29-06-08 18:37
Kommentar
Fra : KilroyK

Dato : 29-06-08 19:19

Bare så I ved det.
Antennestikken er af den slags som på dette billede:

http://www.keas.dk/store/catalog/coax-han(tv)_sm.jpg

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-06-08 19:31

Det da også det vi har svaret på.

Hvad er det du ikke lige forstår?

Der er en metal strømpe på kablet den skal til bøjlen på stikket og ikke andet og indrelederen skal til terminalen med kun en skrue....

Metal på skærmen må ikke røre miterbenet.
vh Ben

Kommentar
Fra : KilroyK

Dato : 29-06-08 19:34

øøøhm, w00t!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-06-08 19:47

Jeg tror du skal holde dig til...
Mælk og conflakes...

Hvis der skal mere forklaring til et antennestik er vi vist ude hvor det ikke hjælper med pædagogik...

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 101 point
Dato : 29-06-08 19:53
Godkendelse af svar
Fra : KilroyK

Dato : 29-06-08 20:10

Tak for svaret.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-06-08 21:35

Har du fået det lavet nu?