/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
jeg vil ikke død af druk
Fra : chro
Vist : 2053 gange
20 point
Dato : 29-06-08 11:31

Nu skal det være stop jeg vil ikke død af druk,men jeg tror ikk jeg kan komme ud af det selv.
JEG VIL LÆRE AT "drikke med måde"
Jeg vil have mit rødvin til aftensmaden eller måske bagefter.jeg var inde i en god periode hvor jeg tog min vandflaske til maden og snuppede 2 glas til fjernsynet ,det gik eller godt .... meeen så kom jeg tilbage igenhvor glassene blev til flere.
Jeg har osse prøvet flasker istedet for bagbox der har man ikke så meget kontrol over hvor meget man drikker
Kunne disse piller hjælpe ? kan man få dem uden lægen får besked ?
Har nogen kendskab til dem.
Der må være nogen af jer her inde der har kunne formå et normalt forbrug
Har nogen erfaringer med den nye bog "Drik med måde"

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-06-08 11:39

En alkoholiker kan ALDRIG få et normalt forbrug..........det er enten eller.......Prøv og gå i AA og tal med nogle mennesker der. Mennesker der har gået vejen før dig og kender den........Du er ikke alene, vi er mange om buddet der gerne vil hjælpe og støtte.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 11:50

Rigigt som knh15 siger. der er kun den hårde måde. stop helt. jeg ved det er svært. men der er ikke nogen mellemvej. desvære. søg hjelp, man kan ikke selv. og der efter glem vinen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-06-08 11:54

Søg hjælp og din læge har tavshedspligt så få antabus hos ham og køb evt alcoholfri hvis du bare skal have noget i glasset

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-06-08 12:23

BAGBOX ????? Hva´ er det for piller?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 12:39

Ryg hash i stedet

Det er mindre skadeligt for din fysik ..og så slipper du samtidig for tømmermændene

..og bli'r ik' så dum at høre på

Hash gør, at du automatisk nedsætter såvel dit alkohol- ..som tobaksforbrug

Det mest 'fornuftige' er nok; som andre foreslår: La' vær !

..men du pointerer jo også, at du blot ønsker at få et 'normalt' forbrug ...hva' dét så end er?

Jeg VED jeg får på puklen for disse bemærkninger, men jeg VED også at det er på denne måde jeg selv holder mit alkoholforbrug i ave:

En lille joint i ny og næ ....når tørsten er slem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 12:41

yearhouse -> En bagboxer en 5 l. rød-/hvidvins dunk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 12:43

Hov.. der manglede et mellemrum ..bagbox er..

Anyway; det er en paptingest med hank og tappehane som forhandles i alle supermarkeder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-06-08 12:49

selvfølgelig kan man lære at drikke med måde.men det kræver karakter at holde det og det kommer ikke af sig selv. det er virkelig hårdt arbejde.
held og lykke med projektet.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 13:05

Når førs man er fanget af alkoholens forbandede grimme grønne ansigt. er der kun en vej. Stop. Bare en lille bitte tår. Så hænger man der igen, Tro mig, Jeg kæmper selv med det grimme grønne alkohol fjæs.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 13:09

Ja: Kong Alkohol er en hård Hersker, men han kan sagtens væltes af pinden
..uden, at man af den grund ligefrem behøver at henrette ham.

Jeg gi'r så absolut trimare46 ret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 13:18

Nogle menesker, kan kontroler ham der Kong Alco. Men der er også mange der ikke kan, Og de som ikke kan, Må Henrette ham. Såda er vi så forskeldige.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-06-08 13:32

Jeg er ædru alkoholiker og har snart været ædru i 3 år...........Den eneste måde jeg kan lade være med at begynde og drikke igen er.........lad den første stå.......kong alkohol vil altid leve i mig og fryde sig hvis jeg tager den første.

INGEN alkoholiker kan lære og drikke med måde....ingen narkoman kan lære og ryge med måde....ingen ludoman kan lære og spille med måde........ingen overeater kan lære kun at spise lidt slik.............konklution : ingen misbruger, kan tage sit stof med måde....det er ...lev uden dit stof eller dø af det.........valget er dit. Men hvis du vil have hjælp er den heldigvis at hente

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-06-08 14:07

Hvis man har tilbøjelighed til at drikke for meget, kan man ikke lære at drikke med måde.

Når man først har fået lidt holder karaktern op med at virke, og det ender uvægerligt med for meget.

For din slags er det enten - eller.

Hvis du bare drikker løs varer det ikke så længe. Du dør af druk i en ung alder.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 14:39

knh15 -> Hvem har bildt dig (..og tilsyneladende andre) dette ind:
Citat
INGEN alkoholiker kan lære og drikke med måde....ingen narkoman kan lære og ryge med måde....ingen ludoman kan lære og spille med måde........ingen overeater kan lære kun at spise lidt slik.............konklution : ingen misbruger, kan tage sit stof med måde....

Det er det mest forkvaklede sludder jeg i mit liv har hørt ..og jeg har ellers hørt meget!

Til gengæld er det ingen hemmelighed, at jeg personligt betragter AA/AN's metoder til 'helbredelse' som ren hjernevask. Fuldt så professionelt, på højde og på linje med Scientology og andre fanatiske sekters 'programmer'.

12 trin mig hér og 12 trin mig dér .. mist din identitet, dit selvværd, din integritet, din selvstændighed og følg blindt 'læren'. Du skal nok bli' fulgt påvej af andre idioter!
Lad trygt andre tage vare på dit liv: Du har jo 'bevist', at du ik' ka' selv ...og i den dur

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-06-08 14:44

Kontakt den nærliggende Alkoholbehandling. Der er behandlere, socialrådgivere, læger, psykologer.
....Og en masse tilbud.

Der kan du henvende dig anonymt, hvis du ønsker det... Og dér fremsætter du dine ønsker om dit fremtidige forhold til alkohol...

Lægerne vil dér vurdere om der skal suppleres med medicin, eks. mod abstinenser.
Antabus er ingen betingelse, men en glimrende "krykstok" til at få tankerne på andre ting end sprutten.

"Hvorfor drikker Jeppe"... er det gennemgående spørgsmål, og en personlig rådgivning, kombineret med dit eget ønske om forandring, er absolut at foretrække.

Prøv engang at kigge på dénne hjemmeside: www.hope.dk (før det er for sent)

mange hilsner
TOM
(ædru på 6. år)

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-06-08 14:45

Det er da helt fint, at du har dine meninger...for så er du jo også i stand til at accepterer at andre har deres meninger.....efter min mening er den, den mening der virker for mig, den rigtige og hvis din mening virker for dig er det den rigtige for dig molokyle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 14:46

Ps. Fra en anden bruger i en anden tråd hér på sitet vdr. rygning:
Citat
De værste antirygere er tidligere rygere, jeg har mødt en del. Og kors hvor kan de være frelste.

Tjaeh... det samme kan vel siges om eks-alkoholikere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 14:47

knh15 -> Godt nok. Er modtaget i den ånd kommentaren er givet

No offence...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-06-08 14:49

Jeg har aldig mødt en ex alkoholiker.......men en aktiv og en ædru alkoholiker. Man bliver heller aldrig ex ryger, for ryger du een smøg, bliver du lynhurtig afhængig igen....derfor røgfri ryger og ikke exryger........sådan er det også med alkohol..............ingen elle alt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 14:57

Nej, sådan hænger tingene ikke sammen knh15 ..hvis man ser bort fra din kommentar om individets egen virkelighed = Det gør sgu ik' ondt på dig når jeg slår mig ..og omvendt.

Jeg har mødt mange ex-narkomaner og ex-alkoholikere og ex-ludomaner og ex-madsvin, som alle idag lever med et 'naturligt' forhold til deres laster. Det er kun de, som bli'r 'behandlet' af selvbestaltede 'terapeuter' som de i AA/NA, Blå kors, og hva' har vi ...som går ned med flaget !!!

"Enten er du med os ...eller også er du imod os."

Som en eller anden 'verdenspræsident' engang så arogant udtalte.

Der findes rent faktisk 'bløde'mellemveje. Livet er IKKE sort og hvidt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-06-08 15:12

Din mening mod min, molokyle.......vi bliver ikke enige, så er der ingen grund til at bruge en andens persons tråd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 15:17

AA er en 'Hellig Ko' ...en gigantisk multinational organisation på linje med McDonals, som 'lever' af af udgi' sig for at være 'non-profit' humanitært hjælpearbejde ..med statstøttede og skjulte regnskaber, privilegier til 'toppen' og en benhård (Parti-)diciplin. Med et menneskesyn og et 'anmeldelses-regime' der ville få Hitler og tidligere DDR til at blegne af misundelse

PAS PÅ ..med at indlade dig med disse vildfarne magtmennesker!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-06-08 15:19

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-06-08 15:27

Molo
Jeg er så enig med dig,som om jeg skulle sagt det selv. Tak
alimak

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-06-08 16:52

Istedet for at drikke alkohol med måde så skulle du da hellere lade helt være.
Jeg tror da du vil have lettere ved at undvære det hele og ikke have alkohol i huset end at skulle mindre dig som om det hver dag du drik lidt.

Drik noget andet.

Juice
Te
Vand
Sodavand
Saftevand

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 29-06-08 17:11

Først en kommentar til molokyle: Jeg vil så inderligt be dig om at stoppe med dine indlæg på denne tråd. Du hjælper på ingen måde Chro, tværtimod. Venligt ment.

Hej Chro.
Jeg er aa'er og har kendt aa i mange år, har ikke været ædru i lige så mange år men det er jeg glad for idag for det har lært mig en masse.
Jeg prøvede ALT (hvis jeg selv skal sige det) for ikke at drikke så meget, kun drikke alm. øl istedet for stærke, det holdt et par dage. Kun drikke rødvin istedet for øl, det holdt en dag. Kun drikke et vist antal øl om dagen, det holdt vist kun en dag. Ikke drikke om morgenen, det holdt slet ikke
Jeg troede jeg var drepresiv og fik piller, det hjalp ikke. Jeg kunne blive ved...

Først da jeg fandt ud af at jeg ikke selv kunne holde op, begyndte det at gå den rigtige vej. Jeg ringede til aa og snakkede med en i mange timer. Det første aa-møde jeg var til troede jeg også skulle blive det sidste, jeg var 100 % sikker på at det var en sekt, en tro, en religion (er der noget jeg ikke skal ind i er det sådan noget, af andre grunde) Jeg prøvede heldigvis igen og igen og fandt ud af at er der noget det ikke er så er det en sekt e.l.

I dag lover jeg mig selv kun at være ædru en dag af gangen (det kan jeg overse) og hvor underligt det end lyder, så har jeg ikke lyst til at drikke idag.

Det JEG har fundet ud af efter mine tilbagefald er, at hvis jeg drikker en øl ser min verden lige pludseligt helt anderledes ud, så skal jeg ha fler, mange fler, og det har jeg ikke lyst til mere.

Jeg troede aldrig at jeg ikke mere skulle havde lyst til alkohol, men jeg er gladere for mit liv idag end dengang jeg drak. Og jeg kender rigtig mange der har det sådan.

Jeg ved godt at det her lydder fuldstændigt som en hverveprædiken for en sekt, men jeg fandt ud af noget helt andet.

Det er muligt selvom det virker umuligt lige nu.

Jeg håber det bedste for dig og at du får et bedre liv en dag.

Mange hilsner
Kim

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-06-08 17:25

Du kan ikke få nogen piller der delvist kan nedsætte dit alkoholforbrug.......du kan få antabus for at holde op med at drikke (de er receptpligtige).....og det gælder stop for alt der indeholder spiritus, og det nedsætter ikke trangen, men gør at du bliver pissesyg hvis du forsøger at drikke samtidig med du får pillerne.

"At drikke med måde".....det er måske en ud af tusind alkoholikere der klarer det....og så KUN ved hjælp af en jernvilje, så diverse bøger om det, er ikke på nogen måde henvendt til misbrugere, men kun som gode råd for at et normalt alkoholforbrug ikke bliver et misbrug..

Så længe du ikke har indset, at du har et misbrugsproblem som du VIL ud af, og som indebærer, at det fremover hedder NUL spiritus, så er der INTET der kan hjælpe dig.

Det er enten eller, for det er sådan, at for misbrugere vækker indtagelse af selv små mængder trangen til mere.

En gang alkoholiker, altid alkoholiker, der er bare forskel på om alkoholikeren drikker eller er inde i en tørlagt periode.

Jeg har set alkoholikere, der efter at have været spiritusfrie i 10 år, tror de kan "drikke med måde".....og efter få uger, hang de igen i et massivt misbrug.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-06-08 17:34

Godt indlæg kim. Talt ud af mit hjerte...jeg er jo selv AA'er
Også godt indlæg Dova....dog ikke det med antabussen, vil man drikke og det vil alkoholiker jo gerne, så findes der mange måder at snyde antabussen på...........selv drak jeg på antabus, jeg var ligeglad med antabussens virkning, jeg vidste at jeg kunne drikke den væk, med en 5-6 genstande.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 29-06-08 17:57

Hej chro

Min erfaring med både Alkohol og Tobak, som jeg begyndte med som 7-årig,
og med Hash som min søn på 15 år dyrkede i stor stil, da jeg var 49,
for over 25 år siden, siger mig, at FØLGENDE ER RIGTIGT:

Alkohol kan for mange mennesker være en hård Hersker, men han kan sagtens væltes af pinden,
hvilket jeg har hjulpet en del med, uden vi af den grund var nødt til at henrette ham.
Og det samme gør sig gældende med Tobak og Hash.

Men følgende er HELT FORKERT, såfremt du ønsker, at være uafhængig:

Ryger du een smøg, bliver du lynhurtig afhængig igen.
Antabus er et medikament der er skadeligt, ligesom de fleste andre medikamenter,
der på en eller anden måde sløver dine naturlige sanser

Så jeg vil råde dig til at finde frem til en der kan give dig ÆGTE HJÆLP i stedet for
en eller anden form for hovsaløsning.

mvh
DkwM327

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 29-06-08 18:03

Der er lige så mange meninger som der er mennesker. Ikke at der er forkerte....

Men mit råd til dig, vil være at læse bogen AFHÆNGIGHED. Din skjulte gave, af Mary O´Malley.
Tro mig den giver en helt andet syn på hvorfor vi ALLE er misbruger på mange forskellige områder... Den TRO jeg, vil hjælpe dig til at finde din vej og lærdom i præcis din årsag til dit misbrug.

Held og Lykke har selv 30 års misbrug i rygsækken.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-06-08 18:13

Jeg er ikke alkoholiker, men jeg har mistet SÅ mange mennesker jeg holdt af til Kong Alkohol...

Derfor drikker jeg slet ikke i dag...

Hvis man synes det er så skrækkeligt slet ikke at drikke noget, så ER man nok på vej til at blive afhængig.....

Alkohol ER jo ikke nogen livsnødvendighed, men derimod et organisk opløsningsmiddel...

Chro....... Godt, du ikke vil dø...

Det er en start..

Jeg håber, at du får bedt om hjælp hos din læge. For du kan ikke klare det selv..

Og hvis du ikke vil gå til lægen, så er der AA, som der åbenbart er delte meninger om. Det er en livsnødvendig hjælp for nogen. Og andre kan ikke bruge den hjælp til noget.

Du er nødt til SELV at undersøge, om det er noget for lige netop DIG.

http://www.anonyme-alkoholikere.dk/

Chro, jeg håber for dig, at du klikker på linket. DET er en start. Og der ER folk, der har klaret at komme ud af et misbrug. Selv om det er hårdt arbejde. Jeg har dyb respekt for dem.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-06-08 18:49

Hørt... om de(forskellige hjælpeorginationer) så er nok så manipulerende er det vel bedre end at blive hængende i suppedasen Og at du starter med, et nyt afhængighedsmiddel som f.eks hash gør det sku ikke bedre Kender flerer der er blevet indadvendte parnoide og psysisk syge af at ryge så det kan jeg sku ikke råde dig til.Og at bemærkninger om frelste rygere skal bringes ind i denne debat viser jo bare at nogle har problemer som irriterer at andre er kommet over ik molo

Jeg håber virkelig at det vil lykkes for dig at stoppe misbruget

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 29-06-08 20:00

[B]Er du alkoholiker?
For at besvare dette spørgsmål, skal du stille dig selv de følgende spørgsmål og besvare dem så ærligt, som du kan.
1.   Har dit drikkeri været skyld i sygefravær på dit arbejde?
2.   Fungerer dit privatliv dårligt på grund af dit drikkeri?
3.   Drikker du, fordi du føler dig hæmmet eller genert sammen med andre mennesker?
4.   Har dit drikkeri nogensinde skadet dit omdømme?
5.   Har du følt dårlig samvittighed, efter at du har drukket?
6.   Har du haft økonomiske problemer som en følge af dit drikkeri?
7.   Omgiver du dig med mennesker, du ellers ikke ville omgå eller på steder, hvor du normalt ikke ville komme, når du har drukket?
8.   Får dit drikkeri dig til at sørge mindre for din families ve og vel?
9.   Har dit drikkeri været skyld i, at dine krav til dig selv blevet mindre?
10.   Skal du have en genstand på et bestemt tidspunkt i løbet af dagen?
11.   Skal du have en "dagen derpå" genstand?
12.   Er dit drikkeri skyld i søvnforstyrrelser?
13.   Fungerer du dårligere på grund af dit drikkeri?
14.   Er dit job eller forretning i fare på grund af dit drikkeri?
15.   Drikker du for at slippe væk fra problemer eller bekymringer?
16.   Drikker du nogensinde alene?
17.   Har du nogensinde haft tab af erindring (blackouts) som følge af dit drikkeri?
18.   Har du nogensinde henvendt dig til din læge på grund af dit drikkeri?
19.   Drikker du for at styrke dit selvværd?
20.   Har du nogensinde været indlagt som en følge af dit drikkeri?
•   Hvis du har svaret JA til et hvilket som helst af spørgsmålene, kan der være tale om, at du er alkoholiker.
•   Hvis du har svaret JA til to af spørgsmålene, er der stor, stor sandsynlighed for, at du er alkoholiker.
•   Hvis du har svaret JA til tre eller flere af spørgsmålene, er du uden tvivl alkoholiker.
Ovenstående spørgsmål er baseret på det spørgeskema, der benyttes af Johns Hopkins Hospital, Baltimore, USA til at fastslå om en patient er alkoholiker eller ej. Sundhedsstyrelsen i Danmark har benyttet en tilsvarende test sammen med anden information om brug og misbrug af alkohol.
Denne tekst fandt jeg på linken http://www.minnesota-center.dk/
det er efter min mening, faktisk en meget sigende og forklarende tekst, derfor valgte jeg at kopiere den ind her.

Jeg er fuldstændig enig med de andre som skriver deres indlæg her. Det er en forbandet svøbe at få tæt ind på livet, og at komme ind på livet af, og likvidere "Kong Alkohol" er ikke "bare lige" som de andre også omtaler. Jeg taler jo selv af bitter erfaring, men har været uden alkohol siden 1988. Mit misbrug startede desværre på mit kære Grønland. Jeg fik hjælp af Blå Kors institutionen "Egåhus" dengang - det eksisterer desværre ikke mere, samt af sangene af Rasmus Lyberth.
Men chro, det ser i det mindste ud til, at du har taget en beslutning og en erkendelse af dit problem, og bare det, er et lang skridt hen af vejen. Jeg anbefaler dig også en kontakt med AA på linken http://www.anonyme-alkoholikere.dk/
som tidligere nævnt af andre her på siden.
Med venlig hilsen Malik

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 20:25

Jeg har indtil nu hørt eet fornuftigt råd ..ud over mit eget selvfølgelig og det er:

Tag en snak med din praktiserende læge.

Det gjorde jeg

Vi aftalte en 'nedtrapning'. Jeg fik 'carde blanche' til at drikke, men sku' sætte forbruget kraftigt ned. Fik jeg ubehag derved sku' jeg ikke tøve med, at møde op igen til en snak. Hvilket jeg selvfølgelig gjorde da det naturligvis førte til kvalme, uro, søvnløshed, svedeture, humørsvingninger og alle de andre ting, som du sikkert selv er klar over følger med.

Jeg blev ordineret svage nervepiller mod, at jeg til gengæld skulle holde mit forbrug nede på højst 4-6 genstande om dagen i en uge. Derefter endnu en snak. Så nul piller og nul alkohol i en uge.

Jeg fortalte ham, at så blev jeg altså nok nød tril at ryge en joint en gang imellem for at holde mig fra sprutten. Det synes han overraskende nok var en glimrende idé, hvis jeg kunne holde mig til dét.
Som han sagde: "Dine organer vil være så taknemmelige over at du droppede sprutten, så de sér nok gennem fingre med, at du snupper dig en pibe."

Under hele forløbet gjorde min læge mig det klart, at kunne jeg ikke overholde mine aftaler, så var det SLUT med hans hjælp (..i form af medicin altså).

Jeg tvivler så på, at jeg kunne have gennemført dette 'projekt' alene. Gudskelov har jeg et par fornuftige bekendte, som gav sig tid til at lægge ører til alle mine problemer ifbm. 'afgiftningskuren'.

Jeg tror det er meget vigtigt, at:

1.) Have kontakt med sundhedssystemet (Læge/ambulatorie/psykolog el. lign.)
2.) Have mulighed for at tale med 'lyttende' samtalepartnere. (.. i stedet for 'sundhedsapostle', plattenslagere og lurendrejere af alle observanser i det private 'behandlkersamfund', som blot et ude på at 'beholde' dig bl.a. ved at fortælle dig, at du er UHELBREDELIG syg !!! Du har allerede 'mødt' et par stykker af 'slagsen' i denne tråd )
3.) Have et 'sted' at gå hen. (Varmestue/Værested. For mit vedkommende: Kofoeds skole.)
4.) Holde fast i, at du har det godt med at drikke dig stiv ...EN GANG IMELLEM.

Held og lykke...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-06-08 20:34

Molokyle.......har du hørt om, at der findes storforbruger af alkohol og så findes der alkoholiker....storforbrugeren kan have et så stort forbrug, at han/hun eller omgangskredsen tror at han/hun er alkoholiker........men disse storforbrugere kan sagtens holde op og begynde og drikke normalt..............men det kan en alkoholiker altså bare ikke. Man er nød til at se på de forskelliges adfærd og drikkemønster.....................

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 20:36

Ps. PAS PÅ med Minesodavandsmodellen. De stigmatisere dig med deres snak om uhelbredelig sygdom og de malker din tegnebog (..eller statens pengekasse, hvis ikke din egen økonomi slår til).

AA er ikke meget bedre ...blot billigere

Begge foretagener opererer på et fundament som hedder: KONTROL/SKYLD/SKAM. Det er i mine øjne; åndelig voldtægt af svage eksistenser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 20:39

knh15 -> Nej, det har jeg ikke hørt om

..men jeg har hørt, at der er forskel på en alkoholiker og en dranker:

Alkoholikeren har RÅD til at drikke !!!

</MOLOKYLE>>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 20:49

Malik -> Svares der ærligt på dette 'spørgeskema' så er ALLE voksne mennesker som har haft en normal opvækst og et almindeligt liv: Alkoholikere.

Ikke sært det bruges af en organisation der næres af andres ulykke

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-06-08 21:37

Godt, at du havde en læge, der kunne hjælpe dig, Mol.

Men alle er ikke ens.

Og det er de færreste læger, der kan eller vil gøre, hvad din læge har gjort.

De fleste læger vil viderehenvise til folk med ekspertisen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-06-08 22:36

Citat
For at besvare dette spørgsmål, skal du stille dig selv de følgende spørgsmål og besvare dem så ærligt, som du kan.
1. Har dit drikkeri været skyld i sygefravær på dit arbejde?
2. Fungerer dit privatliv dårligt på grund af dit drikkeri?
3. Drikker du, fordi du føler dig hæmmet eller genert sammen med andre mennesker?
4. Har dit drikkeri nogensinde skadet dit omdømme?
5. Har du følt dårlig samvittighed, efter at du har drukket?
6. Har du haft økonomiske problemer som en følge af dit drikkeri?
7. Omgiver du dig med mennesker, du ellers ikke ville omgå eller på steder, hvor du normalt ikke ville komme, når du har drukket?
8. Får dit drikkeri dig til at sørge mindre for din families ve og vel?
9. Har dit drikkeri været skyld i, at dine krav til dig selv blevet mindre?
10. Skal du have en genstand på et bestemt tidspunkt i løbet af dagen?
11. Skal du have en "dagen derpå" genstand?
12. Er dit drikkeri skyld i søvnforstyrrelser?
13. Fungerer du dårligere på grund af dit drikkeri?
14. Er dit job eller forretning i fare på grund af dit drikkeri?
15. Drikker du for at slippe væk fra problemer eller bekymringer?
16. Drikker du nogensinde alene?
17. Har du nogensinde haft tab af erindring (blackouts) som følge af dit drikkeri?
18. Har du nogensinde henvendt dig til din læge på grund af dit drikkeri?
19. Drikker du for at styrke dit selvværd?
20. Har du nogensinde været indlagt som en følge af dit drikkeri?
• Hvis du har svaret JA til et hvilket som helst af spørgsmålene, kan der være tale om, at du er alkoholiker.
• Hvis du har svaret JA til to af spørgsmålene, er der stor, stor sandsynlighed for, at du er alkoholiker.
• Hvis du har svaret JA til tre eller flere af spørgsmålene, er du uden tvivl alkoholiker.

Og det regner man med, at en alkoholiker selv er i stand til at svare oprigtigt på

Nogen af de ting, som rigtig mange alkoholikere IKKE er i besiddelse af, det er selverkendelse og en saglig vurdering af sit eget misbrugsproblem....

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-06-08 06:33

dova.

Ja hvis personen er kommet til det punkt hvor han vil gøre alt for at stoppe.

Kim

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-06-08 07:01

Dova, Choro beder om hjælp og dette skema med spørgsmålene er rettet til personer der virklig ønsker hjælp..............så spar dit dumme grin og nedgørelse over noget der har hjulpet på mange, mange stakkels mennesker.

Kommentar
Fra : chro

Dato : 30-06-08 07:12

• Hvis du har svaret JA til et hvilket som helst af spørgsmålene, kan der være tale om, at du er alkoholiker.
• Hvis du har svaret JA til to af spørgsmålene, er der stor, stor sandsynlighed for, at du er alkoholiker.
• Hvis du har svaret JA til tre eller flere af spørgsmålene, er du uden tvivl alkoholiker.

Så er næsten alle jo alkoholiker

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-06-08 07:24

Chro.........det er dig der vil have hjælp, så lad være med at spekulerer på hvad andre er, men tænk på dine egne behov.

Noget vi alkoholiker er gode til, er at samligne os ud af problemer. Selv om jeg selv var drukket total der ned hvor jeg var ved at grave min egen grav........kunne jeg finde nogle der var værre end mig selv. Det blev jeg ikke ædru af, først da jeg indså at jeg skulle koncentrerer mig om mig selv og ikke andre kunne jeg modtage hjælp.

Kommentar
Fra : chro

Dato : 30-06-08 07:25

jeg vil altså ikke påstå at jeg er alkoholiker,mit forbrug er bare et par glas for meget
og det vil jeg fra i dag lave om på.
og i dag er det ingen vin men en god Cieder til at hygge med

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-06-08 07:36

oki valget er selvfølgelig dit.........du bad om hjælp og i dit indlæg lød det i den grad som om at du var alkoholiker. Det er der ud fra jeg har svaret.

HELD og lykke til med dit liv og dine valg

Kommentar
Fra : chro

Dato : 30-06-08 07:38

Jammen er jeg det ? med 3 til 4 glas

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-06-08 07:45

Det vil jeg da nok mene. Syntes du selv det er normalt at drikke alkohol hver dag.......spørg dig selv...er det nødvendigt......læg mærke til om det er noget din krop behøver for at falde til ro...hvis kroppen er rolig uden alkohol er det jo ikke nødvendigt at drikke alkoholen.........men først og fremmest prøv og vær ærlig når du mærker efter.........det er dit liv.......alkoholisme er en meget smertefuld og langvarig måde at gøre selvmord på........har selv været der, så jeg taler af erfaring og ikke fordi jeg vil bruge kloge ord........kun erfaringer, ingen gode råd.

Kommentar
Fra : chro

Dato : 30-06-08 07:49

Det er bare så pokkers svært.
Når man lige dumper ind ved fam og venner ikk
det første man bliver budter en piller eller et glas vin.
eller her i vores hjem hvor der kommer mange venner og bekendte
Det ville være lidt mærkeligt hvis de lige pludselig ikke blev budt en øl
Det er meget svært i dag syndes jeg
Men som sagt holder jeg en fridag vedr alkohold i dag håber jeg da

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-06-08 07:57

Som tidliger nævnt, findes der hjælp og hente i AA.........Der er masser af mennesker der har haft forhold magen til dit. De er villige til at fortælle dig om hvordan de har tacklet sådanne situationer og fået et godt og normalt liv. Og at holde sig ædru een dag og allerede have planlagt druk måske senere på dagen eller i morgen, thjaaaaaaaaaa det får dig ikke ud af dit misbrug.

Hvis du har tid og lyst, ville det måske være en god idé og kigge lidt på denne side.

http://www.12stepping.dk/

Kommentar
Fra : chro

Dato : 30-06-08 08:09

fik 2 på testen og var for første gang ærlig med at svare.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-06-08 08:14

Var det en slem føelse, at være ærlig for sig selv.......jeg kan huske at jeg syntes det var rædselsfuldt og snød lidt her og der. Pyntede lidt når det var for grimt eller lagde lidt til hvis det var for kedeligt.

Sådan gør jeg ikke mere, for jeg ved at jeg begynder og drikke og dør af det hvis jeg ikke er ærlig over for mig selv og de mennesker der vil hjælpe mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-08 08:44

Hvad sagde jeg?

Svares der ærligt på dette 'spørgeskema' så er ALLE voksne mennesker som har haft en normal opvækst og et almindeligt liv: Alkoholikere.

chro -> PAS PÅ. Nu bliver du langsomt lullet ind i den overbevisning, at du ikke er ærlig når du drikker. Kun ædru mennesker kan være 100% ærlige er garanteret det næste du skal lære. Altså første trin i 'læren' er, at du har skyld og skal være skamfuld. Snart er du 100% kontrolleret af behandler-eliten fra AA.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-08 09:05

..og bare rolig. Du skal nok komme til at 'lære' en hel perlerække af selvopfyldende profetier, som kun har ét formål: At bringe dig ind i foreningen AA ..og BLIVE der til du dør.

Nu har du allerede lært ,at man skal være ædru for at være ærlig. Det næste bliver den gamle traver; at har du først taget 1 glas vil du uværgeligt fortsætte til du dør af det. Så kommer næste i rækken: Det er umuligt at hjælpe sig selv ..og den næste: Du er UHELBREDELIG syg og SKAL i behandling ..og den næste ..og den næste ..og den næste ..lige indtil du ikke længere har en selvstænding mening og ikke længere kan tage vare på dit liv uden hjælp fra andre (AA'ere naturligvis!). Og de bli'r VED. Dét kan jeg garantere dig.

Jeg kalder det manipulation og hjernevask !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-08 09:07

Ps. AA'ere og de som er tilknyttet Minesodavandsmodellen vil ALDRIG kunne lære dig at drikke med måde. Det er simpelthen ikke deres mission.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-06-08 10:51

Molo nu syntes jeg sku godt nok du er for langt ude .Lad dog personerne som virkelig ved hvordan man kan hjælpes hjælpe og så tag dig en joint nogle bajere og 20 smøger og tænk på alle de meget værre ting der findes i verden ( du ved , pudsemiddel til din glorie ) og la være med alt dit ,jeg ka'det hele ævl tak
Dette er venligt ment

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-06-08 15:09

Molo... Er det ikke lidt underligt at du kæmper med næb og kløer for "retten til at drikke med måde"? For ALLE?? Hvorfor er det så vigtigt at drikke???

Som sagt er alkohol jo IKKE noget livsnødvendigt næringsmiddel. Men et organisk opløsningsmiddel.

Hvorfor er det så vigtigt at kunne tillade sig at drikke sig fuld "med måde"?

---Der er osse det, at jo ældre man bliver, jo dårligere tåler man alkohol.
De hjerneceller du HAR ødelagt, de kommer altså ikke tilbage... Du lærer at udnytte nogle andre, -jatak... Men SÅ mange mennesker får med alderen forskellige sygdomme i hjernen. Og i de tilfælde har vi altså endnu mere brug for AL den ekstra kapacitet... Så er det SURT!!! hvis noget af kapaciteten er røget allerede mens vi var i tyverne...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-06-08 15:34

Chro. Du kan sagtens lære at drikke med måde hvis du ikke er alkoholiker:

Du skal bare lade være med at købe noget selv. Og så skal du sige nejtak når du får tilbudt noget.

Hvis der så er helt specielle lejligheder, så kan du bare sige jatak til en enkelt drink eller en enkelt øl. Hvis du ikke er alkoholiker, så kan du jo sagtens sine nejtak til drink nr. 2.
Det ER faktisk ikke særlig svært.......... Hvis altså ikke man er alkoholiker.

---Jeg byder altså aldrig på andet end kaffe og juice når jeg får gæster. Min datter og svigersøn synes det er ok. De er jo alligevel i bil og de har tre små børn. Så de drikker altså ikke til hverdag. Heller ikke når de besøger nogen.
Og min søn, --jo han drikker. Måske osse nok lidt for meget. Men når han besøger mig, så ved han da godt at jeg ikke har noget i huset. Sådan er DET bare. Han kan sagtens tåle en eftermiddag uden alkohol. Især fordi han måske nogle gange drikker lidt for meget derhjemme eller andre steder.

Det med at "alle" er alkoholikere efter AA's standard, det passer altså ikke. Men det kan sagtens være, at der i visse kredse bliver drukket så meget, at folk er i fare for at blive alkoholikere. Sådan ER det altså bare ikke i alle hjem!

Alkoholisme er en sygdom. Som du dør af. Ligesom kræft.

Men du "SKAL" ikke i behandling.

Du kan altid vælge om du vil undersøges for en sygdom hvis du har symptomer på sygdommen. Det er der, du er nu, Chro.
Og hvis du får konstateret sygdommen, så kan du stadig vælge behandlingen fra. Og dø af sygdommen. Eller du kan vælge at kæmpe imod sygdommen. Og få den under kontrol.

Ingen tvinger os. Alt er helt frivilligt. Vores valg har konsekvenser, ja. Men sådan er det jo med alle valg her i livet.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-06-08 15:40

Citat
Men det kan sagtens være, at der i visse kredse bliver drukket så meget, at folk er i fare for at blive alkoholikere.

Birgitta, man kan ikke drikke sig til, at blive alkoholiker....det er en sygdom man er født med og så bliver udviklet når man begynder og drikke............men den ligger i generne når vi bliver født....ellers syntes jeg du har god forståelse for sygdommen og forstår adfærden i den.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-06-08 15:57

knh15, der er nok rigtig mange, der har anlæg for sygdommen i generne.......

Måske har jeg selv.. -med to ud af tre søskende døde af sygdommen.. Og min far havde vist et ret heftigt forbrug da han var ung....... Men blev brat stoppet af en skrap kone med 4 små børn. Det var enten-eller!!

Mine forældre har kunnet drikke moderat = meget lidt resten af livet. Jeg var den yngste og har aldrig set mine forældre fulde. Så min fars sygdom blev nok stoppet i tide.. Alligevel kan han sagtens have givet generne videre.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-06-08 16:10

Ja generne kan sagtens springe led over. Mine forældre drak heller ikke, men både min morfar og farfar gjorde

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 30-06-08 16:25

Citat
jeg vil altså ikke påstå at jeg er alkoholiker,mit forbrug er bare et par glas for meget
og det vil jeg fra i dag lave om på.

Sådan skriver du.

hmm.. Tænker jeg, der er mor til en alkoholiker, ven/bekendt til mange der har været i problemet eller stadig er der.

Hvis du bare kan lade være, så lavede du ikke denne tråd.
I og med, at du har oprettet den, har du indirekte indrømmet at det er et problem for dig at lade være med at drikke.

Så der er kun en udvej. Lad HELT være.

Nogen få alkoholikere kan drikke, når de har været HELT tørlagte i en lang periode, men de fleste kan ikke. Sådan er verden.
nogen får kræft af at ryge 5 cigaretter om dagen, andre får ikke efter 60 cigaretter om dagen.
Nogen får influenza, andre gør ikke.
Nogen kan få børn, andre kan ikke.
Vi er forskellige, og som jeg læser det, hører du til dem, der er alkoholikere, der ikke er nået til selverkendelse endnu.
Du kan ikke hjælpes uden at erkende problemet.
Så enkelt er det.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-06-08 16:37

Citat
Nogen få alkoholikere kan drikke, når de har været HELT tørlagte i en lang periode,
Den alkoholiker er aldrig fundet endnu, som kan begynde og drikke "normalt" efter en tørlagt periode. Det er at give falske forhåbninger og skrive sådan

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-06-08 16:48

...Så var de nemlig endnu ikke alkoholikere da de stoppede med at drikke.

Folk, der har et højt forbrug af alkohol men som ikke er alkohol-afhængige, de kan bare holde op uden at gøre så stort nummer ud af det. Det er ikke noget problem.

Alkoholikere kan IKKE stoppe af sig selv.

Det er også derfor jeg siger til chro, at han da bare kan holde op med at drikke. Det er ikke noget problem overhovedet hvis han ikke er alkoholiker.

Det er op til ham selv at bedømme, om det er DET han skal.

Accepteret svar
Fra : k_m_s

Modtaget 20 point
Dato : 30-06-08 19:44

Hej Chro.

Den måde dit spørgsmål var formuleret på, har jeg hørt rigtig mange formulere sig på og alle er i dag enten ædru eller døde. Så du kan få et godt liv.

Du skriver at du drikker 3 til 4 glas. Hvis du skal være helt ærlig over for dig selv (du skal ikke svare her) drikker du så 3 til 4 glas hver dag uge efter uge, måned efter måned og ikke mere?

Du skriver at du vil ha dit rødvin til maden, hvorfor VIL du ha det?

Du skriver at du VIL LÆRE AT "drikke med måde" Har du prøvet det mange gange før?

Du skriver at du har prøvet flasker i stedet for bagbox fordi man ikke har så meget kontrol over hvor meget man drikker med bagbox. Hvorfor har du ikke kontrol over det med en bagbox når du drikker 3 til 4 glas om dagen?

Forskellen på en alkoholiker og en storforbruger er at storforbrugeren kan stoppe fra den ene dag til den anden. Kunne du lade vær med at drikke fra i morgen og til du fik besked på at nu måtte du godt drikke 1 øl og kun 1 øl?

Du snakker om nogle piller, jeg ved ikke hvilke du mener, for at få en normalt forbrug. Syntes du det er normalt at skulle ha piller for at ha et normalt forbrug.

En anden i tråden skriver at han er nødt til at holde sit alkoholforbrug i ave. Syntes du det er normalt hvis man er nødt til at skulle det?

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-06-08 19:45

Og husk Chro

Du skal ikke svare her men inde i dig selv

Kommentar
Fra : chro

Dato : 30-06-08 21:32

rigtigt flot indlæg Kim

Godkendelse af svar
Fra : chro

Dato : 30-06-08 21:35

Tak for svaret k_m_s.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-06-08 22:09

Selv tak Chro, jeg lærte også noget af det.

Jeg håber det bedste for dig.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 01-07-08 06:56

Jeg vil da også lige ønske dig et godt liv fremover...........det fortjener du........stærkt af dig, at du bad om hjælp, det er et godt skridt på vejen til en beder liv uden styring af kong alkohol......tillykke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-08 07:19

Fordi man har stjålet en Marsbar i brugsen, er man ikke nødvendigvis sygelig kleptoman.

Fordi man kører for stærkt en dag man har travlt, er man ikke nødvendigvis en hensynsløs trafikant.

Fordi man spiser for meget til julefrokosten, er man ikke nødvendigvis gourmant ( = 'madsvin').

Fordi man i affekt har slået sit barn, er man ikke nødvendigvis børnemishandler.

Fordi man i perioder får lidt for meget at drikke, er man ikke nødvendigvis uhelbredelig alkoholker.

... det er blot dette jeg vil have dig til at huske på ..inden nogen bilder dig noget andet ind.

..og held og lykke med at begrænse forbruget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-07-08 13:31

Mol, du har sikkert ret..... Du skal bare erstatte det lille ord "man" med ordet "jeg".

Generaliseringer gør mere skade end gavn.

---Held og lykke til dig, Chro, -uanset hvad du vælger at gøre.

Jeg tror selv du er klar over om du er for langt ude i dit alkoholforbrug.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 09-07-08 22:34

>>Molokyle
Minnesotakuren har kun en 30% frafald. Tror du virkelig at du kan komme derhen med din sang om at "du skal bare ryge i stedet" eller "trap bare ned og så drik igennem en gang imellem". En minnesotakur koster ca. 84.000kr, det er mange penge og hvad så, alternativet er for rigtig mange at miste familie, venner og i sidste ende livet. Hvad synes du det er værd, når du nu ikke vil give 84.000?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 10-07-08 06:39

I morgen skal jeg til begravelse.......en ven der havde nogenlunde samme indstilling til minnesotamodellen som molokyle. Han døede en meget smertefuld død, alt i ham var ødelagt, han blev 49 år.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-07-08 16:23

Jeg har mistet en søster: Betændelse i bugspytkirtlen... avavav... (39 år)
Hun var misbruger af både piller og alkohol.

En dejlig kollega: Ødelagt lever... (45 år)
Han drak sig ud af ægteskabet, --og levede den sidste tid på sin gamle mors sofa..

En god ven: Selvmord i forbindelse med (endnu) en druktur.. (49 år)
Meget tit bliver man deprimeret af at drikke. Og så drikker man endnu mere for at få depressionen til at forsvinde.

En god veninde: Hun VAR vist holdt op med at drikke... Eller var hun? En morgen vågnede hun bare ikke op mere.. (41 år)

I dag undgår jeg helst folk, der drikker. Sorgen og rædslen er for stor når det går galt igen...

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 10-07-08 16:36

Føler med dig Birgitta..........har selv kendt en del der er døde af druk og jeg var ved at gå samme vej. Alkoholisme har ca. 60 følgesygdomme så der er nok for kong alkohol at gå i gang med, hvis han får lov.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 25-07-09 23:37

Måske er kan det hjælpe at skifte lidt fokus, spørg dig selv om hvad du egentlig gerne ville opnå som menneske, skrive, lære at spille, lave teater, hjælpe andre eller noget helt andet og se så om du kan gå seriøst igang med dette.

Hjælpearbejde er i sig selv en katalysator - opløser af selvdestruktive impulser.

Ofter går man i lag med druk, spil eller andet af den art pga. at man ikke gør det man egentlig ville have gjort i livet. Samtidig kan man have ën eller flere man føler man bør gøre op, kan man gå igang med dette, også selv om det ikke længere kan gøres over for den man har mistet eller gjort fortræd, så kan der ændre meget i ens liv at give igen på den ene eller anden måde.

ensomhed, kedsomhed, skyldføelser - kan lettes med frivilligt arbejde og at hjælpe andre der har det meget sværer end en selv, man behøver ikke at vente til man er kureret, hvis kuren at at hjælpe andre. Selvfølgelig skal man ikke komme anstigende fuld, men på en go dag.

OK nemmere sagt end gjort - men tænk alligevel lidt over det.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 12-08-09 18:17

Hej chro

Efter hvad jeg kan se, mangler du stadig at finde frem til en
der kan og vil give dig DEN NØDVENDIGE og ÆGTE HJÆLP
til at få løst dig problem, i stedet for diverse hovsaløsninger.

mvh
DkwM327

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 12-08-09 22:15

Hej Igen

Loven om årsag og effekt er universal, og man kan godt vende en situation, eller lette den ved at hjælpe andre og give af hjertet.

En anden god terapi er at afslutte ting. Få en ven til at sidde med dig og assistere dig i at smide gamle papirer ud, gamle ting der ikke har nogen værdi, rydde op i skuffer og skabe.

Lænken og antabus er selvfølgelig et vigtigt element, det er en god kombination.

Så er der EFT som er gratis er en af de nyeste metoder der kan hjælpe.

Man kan lære det selv på en halv time, eller betale en prof for det. Tror ikke der er så dyrt.

http://www.emofree.com/freevideos.aspx

http://www.eftcentret.dk/?gclid=CImM2fv7npwCFQyA3godNGzCKA Her på dansk

Jeg har også en ven som arbejder med det, tidligere alkoholiker, jeg kan sende ham din email hvis det er noget.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-08-09 12:42

øøøøøhh?
Chro kar ikke været logget på siden d. 30-6-2008 .

DET er godt set af dig, DkwM327, at h*n "stadig mangler at finde frem til en
der kan og vil give vedkommende DEN NØDVENDIGE og ÆGTE HJÆLP
til at få løst vedkommendes problem, i stedet for diverse hovsaløsninger".

Hvis du kender vedkommende privat og derfor ved noget vi andre ikke ved, så ville jeg synes, at du og h*n skal fortsætte med at holde det privat.

Henrik Bo, læg mærke til datoen... Du skal nok ikke forvente respons fra Chro.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-09 17:25

Spiser man godt? ..motionerer? ..og får sin nattesøvn?

..SÅ : Dør man næppe af druk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 14-08-09 12:22

Hej Birgitta.

Tak for din reaktion på mit indlæg.

Ja mange siger jo, at intet nyt er godt nyt: - Det er bare temmelig tit forkert.

Derfor min d. 12/8-09 - kommentar.

Din kommentar med, at du mener jeg skal holde – den del af min viden,
som andre er ukendte med, - for mig selv.

Ja, det er jo et synspunkt, som mange deler med dig, da sandheden i mange tilfælde er ilde hørt,
på grund af, at den i disse tilfælde berører et ømt punkt, som man selv er bekendt med,
men ønske, at holde skjult.

Det er blandt andet en af grundene til, de mange rygere, alkoholister m.m.m., bliver ved med at fortsætte
den ”livsstil”, som de inderst inde ved, er skadelig for dem selv og for andre.

Med venlig hilsen

DkwM327.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-09 14:43

Det du skriver, er ikke det, jeg mener.

Det, jeg mener er, at det fremgår ikke af tråden, om der er eller ikke er problemer stadigvæk. For Chro har ikke skrevet indlæg siden 30-6-2009.

DU skriver så, at "efter hvad du kan SE" -mangler Chro stadig en frelsende engel.....

Så er det, jeg siger, at hvis du kan "se" det, så ved du mere end vi andre kanduere har fået at vide.
Og hvis du er blevet fortalt noget på tomandshånd, så er det sagt i fortrolighed. Og så bør der forblive sådan!
Hvis man har modtaget oplysninger i private indlæg, så giver det ikke ret til at offentliggøre de oplysninger. Det er uetisk og et tillidsbrud.