/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Installation af printer
Fra : bruuno117
Vist : 689 gange
500 point
Dato : 28-06-08 14:39

Jeg sidder her med min Brother dcp-115c, og har lige opgraderet til vista. Nu er problemet bare at den ikke vil installere ordentligt! den har altid virket fint i XP, men når jeg prøver i vista, "hænger" installationen når den kommer til det punkt hvor jeg skal tilslutte usb kablet. Den vil gerne installere drivere til selve printeren, og den indbyggede sdcard reader , men der er en "unknown device" (går ud fra det er scanneren) som den simplethen ikke vil installere, jeg kan få lov til at søge efter driveren manuelt, men den er ingen steder at finde. Her efter vil installationen ikke gå videre, og jeg bliver nød til at afslutte den manuelt. Det finurlige er at printeren herefter virker fint, og ligeledes den inbyggede sdcard reader, men scanneren er helt død, og ingen af hjælpeprogrammerne (print monitor etc ect) er kører i baggrunden.

Jeg har efterfølgende prøvet at installere printeren på min laptop, og der installerer den fint! På laptoppen kører jeg med vista 64bit, men min desktop kører 32bit, men jeg kan ikke se hvorfor det skulle gøre nogen forskel, så længe man sørger får at bruger den rigtige driver!?

Jeg har googlet lidt, og det ser ud til at jeg ikke e den eneste med problemet, men jeg har nu ikke været istand til at finde en løsning der virker for mig :/

Nogle folk har påpeget er det måske er noget med mit bundkort at gøre, at der måske er noget der, der brokker sig, men printer og scaneren er jo slåt til igennem det samme usb stik, så hvis den en virke burde den anden vel også gøre det. Hvis der er noget der skal slås til/fra i bios, kan jeg ihvertfald ikke lige gennemskue hvad det skulle være.

nå, men problemet er ihvertfald ved at gøre mig lettere vanvittig, så hvis der er nogle der har nogle guldkorn, der kunne hjælpe med at løse problemet, ville jeg blive pænt glad.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 28-06-08 14:55

har du hented vista driver tin printeren

Kommentar
Fra : edison

Dato : 28-06-08 14:57
Kommentar
Fra : edison

Dato : 28-06-08 14:57

har du opdateret til sp1. det hjælper meget

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-06-08 15:19

Det er ikke sikkert der bliver lavet driver til Vista, det er på den måde printerfirmaerne sælger flere printere. Det er ikke et nye problem, der var også mange printere der måtte skrottes da vi gik over til XP

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-06-08 15:33

Ja jeg har prøvet både drivere til vista og XP (XPs nægtede at installere) og sp1 er installeret.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-06-08 15:37

@ granner

Nu viser deres download center jo at der er drivere til både vista32 og vista64, og jeg har jo fået den til at virke på min laptop som kører 64bit, det er min desktop med 32bit der gør knuder :/

Kommentar
Fra : edison

Dato : 28-06-08 15:38

ok. prøv lige at downloade dette program http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/ bare trial versionen, instalere og kør de funktiner der har med reg clean at gøre. det er et super godt stykke software. jeg bruger det tit når jeg har problmer med vista eller xp

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-06-08 15:55

Tjaa jeg ved nu ikke hvor meget skidt jeg kan have samlet op, det er en ret ny install.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 28-06-08 15:58

ok. ok printeren er på usb, formoder jeg. har du de nyeste driver til usb, chipset mv.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 28-06-08 16:13

men jeg mener stadig at det kan være registrings databasen der kan være kluder i. og der er det tuneup utils rigtigt godt. og nemt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-06-08 16:18

Vi har en Lexmark, all in one og der er der drivere til Vista. Lexmark siger de virker, men de virker bare ikke. Og vi forventer heller ikke at de kommer til at virke.
Vi skrotter printeren, eller forærer den til en der kan bruge den og køber så en der kan køre i Vista.

Sådan er det bare. Hvis vi skifter styresysten så vil der uværligt være et eller andet som ikke virker med det nye styresystem.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-06-08 18:33

det er et spritnyt system, og de drivere der kom med bundkortet tager sig ikke af usb2 driverbe det skal windows åbenbart tage sig af, men det kunne vel ikke skad at finde de nyeste driver hos asus.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 500 point
Dato : 28-06-08 18:35

det er underlig hvor hurtig i opgiver. jeg har vista på 2 maskiner, og alt virker som det skal. men der er nogle programmer der medfølger nye maskiner med vista. feks Nero. enten slet nero, eller opdatere den straks.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-06-08 18:44

@granner

Jo jo, men brother har jo lavet drivere der virker til vista, eftersom den jo virker i 64bit, jeg ved bare ikke hvorfor den ikke vil i 32bit, jeg hælder desvære lidt til at det er min hardware der ikke rigtig spiller :/

Jeg sidder og overvejer at installere 64bit på desktoppen, det ville også passe bedre til den hardware der sidder i den.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 28-06-08 19:16

prøv lige at fjerne nero. den kan drille

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-06-08 20:10

Det lyder da logisk at Brother kun laver driver til en 64bit men ikke til en 32bit.

Hvis jeg var producent ville jeg klappe i hænderne hver gang Windows kom med en ny opdatering. Jeg kunne bar se stort på nye drivere, så blev folk nødt til at købe nyt.

Det er derfor jeg holder mig til HP og Canon. Hver eneste gang der er kommet ny version af Windows, så kommer der drivere. Min gamle farveprinter(HP930C) virker endnu uden problemer, og jeg købte den da jeg havde WIN98.

Jeg har dårlige erfaringer med Brother og Lexmark, de er bare så sløve til at lave drivere til deres produkter, så jeg køber aldrig en maskine fra de firmaer.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-06-08 21:41

Jeg har først lige installeret nero for en time siden, hvis det ikke virkede før, tror jeg ikke det ville gøre det store at fjerne det nu.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-06-08 21:45

@granner

Tjaa jeg ved godt at der er mange der er skeptiske når det kommer til software/hardware producenter, men jeg er nu naiv nok til at tro på at en driver virker til et OS, når nu det er tydeligt specificeret at det er en 32bit driver til vista man downloader, at den så ikke virker som den skal er så en anden sag. Men det er måske bare mig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-06-08 23:10

Hvordan skulle printerfirmaerne tjene penge hvis vi ikke købte nyt.

En anden sag er at Microsoft jo ikke fortæller om deres nye programmer til nogen, og det betyder at hardwarefirmaerne ikke kan lave drivere før programmet er udkommet.

Hvis du venter 1 måned, så kan det være at Brother har opdaget fejl i deres driver og har haft tid til at rette den. Det er set før.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-06-08 23:18

Nu er vista jo ikke en helt ny opfindelse, så jeg skulle mene de har haft længe nok ;)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-06-08 23:35

I bund og grund er en driver et program og da det er et menneske som har lavet det, så kan der opstå fejl. Skriv til dem eller ring og fortæl dem at tingene ikke virker.

Det kan jo være at de vil gøre noget ved problemet.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-06-08 23:37

Ja det tænker jeg også på, men i første omgang tror jeg lige jeg prøver at installere en 64bit version af vista på den stationære, men hvis ikke driveren virker der, kan jeg jo nok kun konkludere at det er mit hardware der sætter en kæp i hjulet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-06-08 00:19

Ellers kan du jo gå tilbage til XP, hvis det var det du havde. Printeren virkede jo der.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 07:33
Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 29-06-08 15:16

Af en eller anden grunder virker mine gf8800gt kort ikke med XP når jeg installerer driverne fra nvidia er der ikke andet end sort skærm :/ så jeg tror ikke jeg gider at rode med xp lige nu.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 15:38

Hmmmm. Hvad har xp nvidia at gøre med det printer problem.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 29-06-08 16:07

Ja det nytter jo ikke at installere XP for at få printeren til at virke, hvis man så ikke kan se noget på skærmen.

Og ja jeg har gjort som brother siger :/

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 16:37

har du inst xp istedet for vista. så skal du lig huske, at få slette alle partioner på din hd. ellers kan xp godt lave kluder

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 29-06-08 21:42

huh! det har jeg nu godt nok aldrig oplevet, men efter som jeg lige har købt en 750gb disk, har jeg lavet min system disk om til en enkelt partition, så der skulle ikke være noget. Og nej, jeg har ikke installeret XP, som sagt gør mine grafikkort knuder i XP, så det er der ikke meget ved.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-06-08 21:53

Har du slettet printeren igen på din pc? Har du slukket for den da du installerede den og hentede driveren? Hvis du ikke har gjort det så var det måske et forsøg værd.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 30-06-08 03:18

Ja den lektie har jeg lært på den hårde måde med XP.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-07-08 00:39

Jeg er ved at løbe tør for ideer, du må snakke med printerproducenten igen. Prøve at downloade driveren igen, det hele er jo 0 og 1 taller, så meget kan kokse. Installer den så igen o.s.v.

Hvis du allerede har prøvet det, så ville jeg købe en ny printer som kan spille sammen med Vista.

Jeg kan fortælle dig at jeg selv har nøjagtig det samme problem med en Lexmark som skal kunne køre med Vista, men som bare IKKE kan.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 01-07-08 21:37

Ja, men det er jo ikke fordi den ikke kan, selve printer driveren installere jo sådan set, det er bare den forbandede scanner, der ikke vil på desktoppen, men den vil jo gerne på laptoppen. Så jeg overvejer bare at lade det være ved det, og så når jeg skal scanne, sætter jeg den bare på laptoppen, så er den skid slået. Desuden bruger jeg efterhånden laptoppen mest.

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 13-08-08 23:50

Så er den prut slået!