/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Tilknyttet program?
Fra : swarn
Vist : 1256 gange
200 point
Dato : 28-06-08 11:00

Jeg får af og til E-Mail hvor jeg ikke kan åbne dem, der står:
(Denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre denne handling. opret en tilknytning i Mappeindstillinger i Kontrolpanel)

Hvordan gør jeg det, kan man se hvad det er for et program/fil der mangler.

Hilsen
Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-08 11:03

Det kommer jo an på HVAD det er for en fil du modtager.....

Er det fra en der f.eks. bruger OpenOffice og IKKE husker at gemme rigtigt kan du ikke læse det uden OpenOffice....

Men som sagt - HVILKE filtyper drejer det sig om....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-08 11:04

Det er SELVE filtypen der hører til et program du IKKE har....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-08 11:12

Det sker når afsender benytter et program som du ikke har på din computer, jeg oplevede det engang netop med en tekst fil som var skrevet i Word og jeg bruger OpenOffice, i Mappe indstillinger kan du under Vis fjerne markering fra Skjul filtypenavne for kendte filtyper, så kan du se hvad der står efter punktum i navnet, bagefter kan du i Mappe indstillinger under fanen Filtyper, finde din fil og vælge hvilken program som skal åbne denne type filer

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 28-06-08 11:24

Til o.v.n.
Jeg kan godt følge dig,men hvor står det: (så kan du se hvad der står efter punktum i navnet)

Hilsen
Hans/Hvidovre

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 28-06-08 11:33

Din fil har et efternavn, for eksempel et billede kan hedde Picture003.jpeg, en tekst oprettet med Notesblok hedder som standard Tekst.txt, hvis teksten er skrevet i OpenOffice og gem som OpenOffice dokument så hedder den Brev.odt og så videre, hvis din fil hedder Ukendt.dat så kan det være hvad som helst, det betyder bare at computeren ikke kan genkende filen og du må spørge afsenderen hvad det er, om det er et brev (tekst) et billede, en lydfil eller hvad det er som du har fået tilsendt, bagefter kan du så finde et program som kan åbne filen, og derefter genkender computeren automatisk denne type filer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-08 13:35

Læg filen over i en mappe, du har lavet.
Åbn mappen > Funktioner > mappeindstillinger > vis >
fjern [ V ] i " skjul filtypenavne for kendte filtyper"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-08 13:38

Er det ikke foreslået før Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-08 13:57

Jo jo - men det så jeg ikke.

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 28-06-08 14:28

Tak for svaret o.v.n..

Den skulle vises i PowerPoint, og det virker, så tak for hjælpen

Hilsen
Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-08 15:23

Selv tak, godt du fik åbnet filen