/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
4gb ram i xp
Fra : frederikshavn
Vist : 595 gange
100 point
Dato : 25-06-08 21:35

har lige fået ny pcmed 4gb ddr2ram,men xp vil kun vise de 3,5gb,syntes jeg engang jeg har læst at,man kunne gøre et eller andet,så xp ville køre med 4gb,noget med boot ini filen måske,ksn det lade sig gøre, kører med xp pro sp3

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 25-06-08 21:48
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-08 23:00
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-08 23:06

Eks:

Kode
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /pae

*********************************************
eller
*********************************************
Kode
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer /pae

**************************
usepmtimer>>

http://support.microsoft.com/kb/895980

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-08 23:10
Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 26-06-08 08:41

Mig bekendt skal du have en 64-bit udgave af win XP for at kunne se dem alle.

Husk at hvis du har 4 GB RAM siddende og 512 mb på dit graffikkort så vil det sådan set registreres som 4,5 GB RAM. Da grafikkortet prioriteres, vil de første 512 MB af de 4 GB som win XP 32-bit kan se blive brugt af dit grafikkort, hvilket så resultere i at windows kun ser 3,5 GB af dine RAM.

http://chris.pirillo.com/2007/08/30/32-bit-windows-and-4gb-of-ram/

citat fra nederst på siden:

"Bottom line: if you have 4GB of RAM in your system (or more), and you want to take full advantage of it, start using a 64-bit OS."

håber dette kunne bruges :)

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 29-06-08 18:57

Desværre var der ingen af de gode råd,der virkede,så jeg skiftede ti xp x64 istedet,og det rykker,så poientene går til den første der der kom med et indlæg

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 29-06-08 18:58

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-06-08 21:48

Takker og velbekommen

mvh klaudi