/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
BEGRAVELSE I ÅBENT LANDSKAB
Fra : AG112
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 25-06-08 16:42

PÅ ET TIDSPUNKT KOM DER EN NY LOV OM,
AT DET VAR MULIGT, AT SØGE OM AT FORETAGE EN BEGRAVELSE I LANDSKABET, HVIS DET VAR OVER EN HVIS STØRRELSE, OG EJEREN GAV TILLADELSE, F.EKS. I UDKANTEN AF EN SKOV ELLER LIGN.

ER DER NOGEN DER KAN HUSKE DE NÆRMERE REGLER FOR DETTE ?

MVH
AG112

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 25-06-08 16:48
Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-06-08 16:49

Tror ikke at loven er kommet endnu. Det har vist kun været debat om et forslag, som handlede om urnebegravelser i særlige skovområder og lignende steder.

Men det har altid været muligt at få lavet en særlig privat begravelsesplads. Men let er det ikke at få tilladelse.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-06-08 17:05

Det er muligt at søge Kirkeministeriet om at få lov til at nedsætte en urne på privat grund, men der er en række betingelser. Man skal eje en ejendom (en jordbesiddelse), det private gravsted må ikke indhegnes eller på nogen måde markeres (for eksempel med opsætning af gravsten), grunden skal være mindst 5.000 kvadratmeter (½ hektar) stor, og det skal tinglyses på området, at der er sat en urne ned for at sikre gravfreden i mindst 10 år.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-06-08 17:06
Kommentar
Fra : achton

Dato : 25-06-08 17:17

Citat
HVIS DET VAR OVER EN HVIS STØRRELSE,

På hvad, den afdøde ?

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 25-06-08 17:23

HEJ ANS

TAK FOR LINKET, DET VAR LIGE DET JEG MANGLEDE, OGSÅ TAK TIL DOVA.

MVH
AG112

Godkendelse af svar
Fra : AG112

Dato : 25-06-08 17:23

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-08 19:40

Selv tak, det glæder mig at du kunne bruge linket