/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvor er outlook.pst
Fra : taktaktaktak
Vist : 1391 gange
10 point
Dato : 25-06-08 16:15

I forbindelse med problemer på computeren, har jeg geninstalleret hele styresystemet,. Inden jeg gjorde det gemte jeg en kopi af outlook.pst filen ( som beskrevet andre steder her) for at have en backup på mine mails. Men nu er problemet at jeg ikke kan finde den fil som jeg skal erstatte.

Jeg har været inde og bede om at vise skjulte mapper, osv., men problemet er at der slet ikke findes en mappe som hedder outlook i mappen microsoft? Jeg ahr også søgt på *.pst i dokumenter og indstillinger uden resultat.... hvor kan den være eller kan den hedde noget andet.

Jeg kører med windows XP

Kommentar
Fra : achton

Dato : 25-06-08 16:18

Outlook følger med officepakken.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-06-08 16:26

Se under programmer

Kommentar
Fra : taktaktaktak

Dato : 25-06-08 16:50

Ja men jeg har også offic 2000 premium installeret, så jeg tror ikke det er det

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-06-08 17:16

C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

Dette er adressen til min - Administrator er det nan jeg logger ind under

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 25-06-08 17:24

Jeg mener outlook.pst først bliver dannet, første gang Outlook startes op.

Kommentar
Fra : taktaktaktak

Dato : 25-06-08 17:42

mener du outlook og ikke outlook express

Jeg går ibyen nu og ser først påsvarene iaften

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 25-06-08 18:56

Outlook express bruger ikke pst-filer. Det gør kun Outlook. Så jeg går ud fra, at der her menes Outlook fra Office pakken.

Kommentar
Fra : Mr-Pullen

Dato : 26-06-08 01:12

taktaktaktak

hvis jeg ikk er helt galt på den så har du geninstalleret dit styre system.

men når du for at være helt med så går jeg ud fra at du har gemt din outlook.pst fil på dit C drev ikk ?

og hvis du har geninstalleret og ikk repereret din windows instalation er det jo klart at du ikk kan finde noget. for når du geninstallere så formatere instalationen jo din harddisk. og hvis du ikk er så nørdet som visse andre betyder det jo at den sletter ALT hva der har lagt på den harddisk eller partention hvor dit windows ligger på.

så for at slutte mit indlæg af. så vil jeg gætte på at du har formateret den harddisk hvor din " outlook.pst " lå. og det er derfor du ikk kan finde den

Kommentar
Fra : taktaktaktak

Dato : 26-06-08 08:22

Nej jeg har outlook.pst liggende på en extern hardisk sammen med alle de andre backups jeg har taget af mine dokumenter (det var den løsning jeg læste om), så det handler bare om at je på den geninstallerede computer skal finde filen med det samme navn, så jeg kan "bytte dem ud".
Men jeg vil prøve at gå igang med at bruge outlook ( istedet for outlook express , som var det program jeg altid brugte til mails) - men men

MONEYPENNY SKRIVER
Outlook express bruger ikke pst-filer. Det gør kun Outlook. Så jeg går ud fra, at der her menes Outlook fra Office pakken.

................ vil det sige at alle de mails ADRESSELISTER mm som jeg havde i outlook express slet ikke er gemt i filen outlook.pts. .... men derimod i en anden fil som jeg ikke har gemt???

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 10 point
Dato : 26-06-08 10:34

Måske, men prøv om ikke du kan importere dem fra din gemte fil. Gør det under filer og Importer og Exporter ....

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 26-06-08 23:34

Lidt om mail her:

http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/backup-email.htm
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/backup_outlook.htm

Men som jeg læser din tråd – så har du ikke gemt dem og dermed er de tabt…

Godkendelse af svar
Fra : taktaktaktak

Dato : 05-07-08 19:56

Tak for svaret myg.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 05-07-08 20:44

Virkede det???