/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
skabelon
Fra : piaskov
Vist : 2363 gange
50 point
Dato : 25-06-08 15:45

Hej derinde.
Vi skal bruge en skabelon til at lave de nye huller i vores køkken skuffer. Det er naturligvis de nye greb der skal sættes på. Hvordan laver vi det ??
Sidst vi forsøgte blev det ikke så godt

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 25-06-08 15:51

Du kan købe boreskabeloner hos et hvert firma som sælger køkkener.

IKEA har en universal en til 8,-
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90101778

Men jeg ved at der findes andre modeller.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-08 15:52

Tag et stykke tykt pap evt. fra en stor blok (bagsiden) og tegn hullerne på den. sæt den i skuffen og bor indefra efter hullerne.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 25-06-08 15:53

De fleste låger er lavet at krydsfiner (eller lign) som er lamineret, derfor er det vigtigt at du borer fra ydersiden, skulle laminatet flosse, så sker det på "bagsiden" af lågen/skuffen.

Køb et ordentlig træbor (dem med en spids på) så glider boret ikke for dig.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-06-08 16:05

Enig med granner01, bortset fra at jeg altid prikker hul i pappet med et søm, så jeg er sikker på at hullet sidder perfekt, og borer (udefra, som thulin skriver) med et træbor der er 1-1,5 mm for stort. Så er der plads til lidt slup, hvis du ikke får boret hullerne helt vinkelret på træet. Pappet skal også være så stort, at det går ud til en kant eller lign., så alle hullerne sidder samme sted i skufferne. Og hvis skufferne har forskellig bredde, skal du huske at tage højde for det;.)

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 60 point
Dato : 25-06-08 16:07
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-06-08 09:28

Hej med jer.
Foreløbig tak for svar. Jeg havde nordsted med mand og barn hernede i aftes til mad så jeg fik ikke passet tråden.Min mand kigger på det senere og ser hvad der er det rigtige.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 26-06-08 20:02

Skulle hilse fra manden og takke mange gange.
Det var det han ledte efter.