/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
opdatering af flash (cyberduck
Fra : james25
Vist : 522 gange
40 point
Dato : 25-06-08 15:04

Hey !

Jeg har oprettet en flash hjemmeside for et år siden og den har virket fint indtil nu. Jeg er skiftet til mac og bruger derfor cyberduck som uploadingsprogram til one.com.
Men når jeg har uploadet mine filer / ændringer og gennemført uploading i cyberduck sker der ingen ændringer på hjemmesiden. Heller ikke hvis jeg først sletter filerne som skal opdateres i cyberduck først.

Håber på lidt hjælp.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-08 17:15

Link (URL) ...please !

..ellers ved vi jo ikke om det er selve siden eller din PC/MAC, som ikke makker ret

Hvis siden er oploadet, så er det op til 'klienten' at tolke indholdet (..hvis det er der?).

FLASH er jo bekendt præcis som; (X-)HTML, JAVA og Javascript klientside afviklet.

Har du opdateret din FLASH klientside plug-in:

http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&promoid=BUIGP

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : james25

Dato : 25-06-08 17:29

Regner med det linket til hjemmesiden eller ...?

www.jazperlindenhoff.dk

Det er forskellige sider på menu siden samt under log in.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-08 18:56

Tjaeh.. ovennævnte side virker fint hos mig

Kode
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>officielle hjemmeside for trommeslageren Jazper Lindenhoff</title>
</head>
<body bgcolor="#000000">
<!--url's used in the movie-->
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" width="100%" height="100%" id="index" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="index.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="scale" value="exactfit" /><param name="bgcolor" value="#000000" /><embed src="index.swf" quality="high" scale="exactfit" bgcolor="#000000" width="100%" height="100%" name="index" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>
</body>
</html>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-06-08 19:01

Tror du ikke du skal slette de midlertidige internetfiler på din computer - i internet explore ville jeg trykke F5 for at få siderne opdateret i browseren, men ved ikke lige hvad du gør på en MAC.

Kommentar
Fra : james25

Dato : 25-06-08 21:09

jamen siden fejler heller ikke noget. Men det er når jeg opdater siden. F.eks. med noget nyt tekst i felterne eller ligger nye billeder ud så sker der ingen ændringer på siden. Det er hele tiden den "gamle" hjemmeside version der ligger på serveren.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 11:51

Så prøv evt. 'noget andet' end; cyberduck

IE giver f.eks. FTP adgang, hvis man skriver FTP adressen ind i adressefeltet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : james25

Dato : 26-06-08 20:25

og IE er et program eller ? og FTP er adressen på min hjemmeside eller ? - er ikke super hjemme i det her...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 20:40

IE er: Internet Explorer ..og findes også til MAC:

http://mac.softpedia.com/get/Internet-Utilities/Internet-Explorer.shtml

Adresselinjen er dér hvor du skriver internetadressen http://

..i denne linje kan der skrives en ftp:// henvisning i stedet.

Derved vil der åbnes et vindu som beder om brugernavn og password. Nu kan IE bruges præcis som stifinder. Altså kopiere/slette/flytte ..med musen, hvilket gør det hele en smule nemmere, når der skal up-loades filer/biblioteker eller der bare skal rettes.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 20:45

Ps.

http er en internet-protokol: http://da.wikipedia.org/wiki/Http (Bruges til at få vist hjemmesider i browseren)

ftp er en filtransport-protokol: http://da.wikipedia.org/wiki/FTP (Bruges til filoverførsel.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : james25

Dato : 26-06-08 21:49

tak for oplysningen. Downloadede IE og det virker næsten. Nu kan jeg bare ikke skrive mit log in i tekstboxen da der opstår en grafisk fejl på one.com side. Det er som om der er mange grafiske fejl på alle internetsider når man bruger IE på mac... kan det passe ?
Har du andre alternativer...?

Kommentar
Fra : james25

Dato : 26-06-08 21:51

hvor finder jeg min FTP adresse ? til min hjemmeside ?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 40 point
Dato : 26-06-08 22:15

Din FTP adresse, brugernavn og password er noget din udbyder oplyser dig om.

Sig mig: Hvordan kan du up-loade noget som helst, hvis ikke du kender din ftp adresse?

Omkring grafiske fejl (..du tænker nok på layout fejl) på internet sider:

Det er en 'kendt' sag at IE ikke tolker de vedtagne (X-)HTML og CSS webstandarder korrekt ...og IE til MAC er vist desværre ingen undtagelse. Dette gælder iøvrigt også alle andre browserfabrikater i større eller mindre grad. De har alle deres 'særheder', såvel Firefox, Opera, Konqueror, som Safari.

Har du forøvrigt prøvet Safari (standard browseren til MAC) om ikke også den kan bruges som FTP-klient ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 22:31

..ellers findes der en del ftp klienter her: http://www.pure-mac.com/ftp.html

Jeg ved dog ikke hvor af dem som er gratis

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 22:34

Ps. Min egen ftp adresse (Jeg bruger dandomain.dk som host) er den samme som http://
adressen. Altså i stedet for: http://www.cssboxing.com/ er det: ftp://www.cssboxing.com/ , men det varierer altså meget fra udbyder til udbyder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : james25

Dato : 26-06-08 23:44

Det der ligger nu er uploadet længe siden. Der brugte jeg den filhåndtering der findes på one.com ejen hjemmeside.
Jeg prøvede også med opera og med ftp adressen. Jeg kan se at opdatering sker med det samme men det tager åbenbart to tre dage før opdateringer træder i kraft hos one.com.
Jeg tror jeg bliver nød til at prøve at kontakte one.com i stedet for. For min uploading ser ikke ud til at fejle noget.

Godkendelse af svar
Fra : james25

Dato : 26-06-08 23:46

Tusind tak for hjælpen... fandt da ud af det rent faktisk er blevet uploadet. Så må jeg hører one.com hvorfor det tager så lang tid at komme på nettet.

Tak for det !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-08 00:05

Velbekommelse

</MOLOKYLE>