/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Video og Audiobase
Fra : Sandvad261
Vist : 566 gange
100 point
Dato : 22-06-08 11:40

Er der nogen her der kan anbefale et rimeligt program til at holde styr på mine DVD og musik CDer.
Nu skriver jeg rimeligt, for programmet behøver ikke det hele store, med en masse oplysninger, for dem får jeg aldrig skrevet ind, men det vil være helt fint, hvis det kunne vise et cover.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-06-08 11:57
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 12:47
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 12:49

Og den "simple" version....

Et excell regneark (der kan også sættes billeder ind)
Så bestemmer du selv hvilke oplysninger du ønsker....

Og endelig:

Har du works er det bare at starte "guiden"...

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-06-08 12:52

Og den "simple" version....

Blyant og papir

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 13:11

Den er sgu ikke simpel men møj besværlig

Kræver også en blyantspidser

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 22-06-08 14:09

Det kunne jo være, at der var en årsag til, at jeg stillede mit spørgsmål i denne kattegori MAC,
fordi at det program som jeg efterlyser, skal køre på en MAC, de programmer der er foreslået, kan kun køre på en Windows maskine.
Men ellers tak for de svar der her er kommet

Hej

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-06-08 15:29

download.dk gælder også mac.

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 22-06-08 15:52

Jeg søger altid programmer/updates på versiontracker.com.
Der kan du målrette din søgning efter hvilket OS X niveau på kører på (Tiger, Leopard el. tidligere),
og basen er meget hurtigt med opdateringer.

Jeg søgte efter "organize cd" og fandt dette http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29822
- det lyder som noget jeg også lige skal prøve af

Tilsvarende fandt jeg dette til videoer http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29080
- også noget som lige skal hentes hjem og afprøves her.

gode hilsner
Vigil

PS: Download.dk rummer muligvis også nogle mac/OS X programmer - men det er godt nok langt mellem dem - og sidens opsætning som helhed ser for mig ikke ud til at være målrettet mac.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 15:58

Citat
skal køre på en MAC

Det er der masser af winprogrammer der kan

Det kræver blot http://www.winehq.org/site/about

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 22-06-08 19:52

Citat
skal køre på en MAC

Det er der masser af winprogrammer der kan
Det kræver blot http://www.winehq.org/site/about

Ja, man sagtens lave masser af forskellige krumspring og dermed få sin mac til køre pc-programmer.
For eksempel det nævnte Wine - eller Parallels Desktop - eller Boot Camp - eller osv osv

Men spørgsmålet er stadig: hvorfor skulle man dog gøre det?
Jeg kan ikke se nogen grund til at gøre det, hvis der med lidt søgning kan findes et tilsvarende og tilfredsstillende program skrevet til mac.

Tværtimod kan jeg finde adskillige grunde til IKKE at gøre det, da Windows jo ofte skal følges op med alskens beskyttelse mod vira og malware.
Noget som mac-brugere normalt ikke skal bekymre sig om.

DU kan læse mere her:
http://www.æbletræet.dk/index.php?title=Sikkerhed_på_Windows

gh
Vigil

PS:
kære refi
læs nu ikke dette som oplægget til en religionskrig - læs det som hjælp til folk, som bare tænker på en anden måde

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 22-06-08 20:06

Jeg vil ikke ha' noget Windows program på min MAC.
Jeg har jævnlig læst om folk der har Win programmer inde på sin MAC, de har virkeligt fortrudt det.
Så kun MAC programmer til min MAC

Hej

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 23-06-08 17:34

Jeg har selv en hæderlig samling DVDer (ca. 300 stk.). For at holde styr på dem bruger jeg et program der hedder DVDpedia. Det er rigtigt godt fordi man kun behøver at indtaste titlen på en film så finder DVDpedia selv alle tilgængelige oplysninger om pågældende udgivelse, henter cover-foto osv. Programmet holder også styr på eventuelle udlån til venner og bekendte og sender oven i købet en mail til folk der glemmer at aflevere dine DVDer igen.
DVDpedia er selvfølgelig til Mac OS X. Og det kan hentes her:
http://www.bruji.com/dvdpedia/

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 23-06-08 17:53

Hej Ulrik,

Programmet, som du foreslår, ser da ud til at være bedre end dem, jeg har kunne søge mig frem til.

Kan man selv tilføje felter med egne kommentarer i det?
(kan ikke lige se det i Brunjis præsentation - men jeg kan jo have overset det ... )

gh
Vigil

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 24-06-08 23:08

Hej UlrikB
Dit program ser meget lovende ud, jeg har ikke haft tid til at sætte mig ind i hvordan det virker, men ser meget spændende ud, kan man også i det program sætte numre ind, der jo så svarer til de numre, som man har på de film der nu står på hylden, alså forstået på den måde, at hvis du vil låne MIDT OM NATTEN eks.så kan jeg se i programmet, at det er nummer 158 for eks.

Har du også et bud på et AUDIO baseprogram, på samme måde som videobasen????

Hej

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 25-06-08 00:12

Ja, virgil, du kan godt tilføje dine egne kommentarer. Og du kan også given nogen af datafelterne dine egne navne, f.eks. har jeg en felt jeg kalder "Dansk titel" hvor jeg tilføjer danske titler på udenlandske udgivelser.

Ja, Sandvad261, du kan godt tilføje dine egne indeksnumre så du kan finde DVDen i reolen når du har slået den op i DVDpedia.

Personligt finder jeg at en af de mest udbytterige funktioner i DVDpedia er muligheden for at eksportere biblioteket til min iPod med covers og hele molevitten. På den måde kan jeg have mit DVD-bibliotek med i lommen når jeg er på indkøb i DVD butikken og hurtigt tjekke tilbudene i butikken med mit bibliotek. Så jeg ikke (igen) kommer til at købe den samme film to gange og alligevel aldrig får købt den der James Bond film der stadig mangler i samlingen.

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 25-06-08 00:19

En anden cool feature i DVDpedia er tilgængelig hvis du har et videokamera eller web-cam tilsluttet din computer. Da kan man blot lade kameraet se stregkoden på omslaget og så kan DVDpedia samle informationer om udgivelsen fra en lang række kilder (IMBD, Amazone m.fl.) Det er sgu da smart!

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 26-06-08 21:59

UlrikB
Jeg har siddet og pjattet lidt med programmet, og har næsten bestemt mig for at købe det, men jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvordan man gør.
Der oppe til venstre, der står der LIBRARY, BORROWED og til sidst WISH LIST, alle tre steder søger den efter film, på nettet, og ikke i min egen base, hvad gør man??????
Det med de numre jeg spurgte om, hvor skriver man dem ind,??????????

Hej

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-08 15:43

Sandvad261
Library er dit bibliotek, Borrowed er dine udlån og whish list må vel være din ønske liste? Jeg har netop selv hentet programmet ned på min laptop og når jeg første gang starter programmet ser jeg også både Library og Borrowed men ikke Whish List, til gengæld har jeg et tredie emne ved navn Untitled. Hver af disse tre emner er markeret med forskellige symboler: Library med noget jeg tror skal forestille en række bog rygge, Borrowed med et rød kryds og Untitled med en stjerne.

For at oprette en titel i dit bibliotek skal du først sikre dig at dit bibliotek (Library) er valgt der efter kilkker du på knappen "Add" så åbnes en web søgnings forespørgsel, du kan nu skrive f. eks. en titel på en film du vil tilføje. Efter et øjeblik vil DVDpedia så foreslå en række udgivelser der kan passe på din titel. Jeg Prøvede f. eks. at skrive "Taxi Driver" i søgefeltet og fik 40 hits. Når du har fundet den af de foreslåede udgivelser der passer med den DVD du vil tilføje klikker du på Add knappen web-søgningens resultatvindue. Og du har så tilføjet den første DVD-udgivelse til dit Library.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 29-06-08 18:14

Tak for svaret UlrikB.

Meget flot bestrevet, det var sådan, at selv jeg fattede det, tak skal du ha'

Hej og god vind