/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Korssting, kvadratmønster
Fra : volden
Vist : 2170 gange
500 point
Dato : 20-06-08 22:28

For et familiemedlem efterlyser jeg et pudemønster bestående af 16 forskellige kvadrater.
Måske op til 40 år gammelt, antagelig fra " Håndarbejdets Fremmme".
Hvis nogen skulle være indehaver af en sådan pude vil et foto være guld værd.
Venlig hilsen Kirsten

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-06-08 23:11

Volden desværre kan jeg ikke hjælpe med det ønskede

Men kan anbefale dig at spørge på www.rokken.dk det er udelukkende et forum for håndarbejde, det er gratis at oprette sig der.

Der er også håndarbejdsinteresserde på kandu, så måske du kan være heldig, men hvis du ikke får et brugbart svar, så prøv ovenstående link

pøj pøj

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 500 point
Dato : 21-06-08 01:01
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-06-08 01:02
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-06-08 01:03

Eller her, lidt nede på siden

http://www.korssting.dk/shop/puder-136c1.html

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-06-08 08:29

En anden mulighed kunne være biblioteket, de har rigtig mange bøger med korsstingsmønstre f.eks. denne
Citat
Haandarbejdets Fremme 1928-2003
Emne: broderi ; korssting
Broderimønstre fra hvert år fra 1960 til 2003

www.bibliotek.dk

søg på korssting i Fritekst - Materialetype: faglitteratur
Der gik kage i teknikken, så jeg kan ikke give dig det direkte link

Kommentar
Fra : volden

Dato : 24-06-08 22:09

Tak for jeres hjælp.
Jeg har kigget på diverse link, og bestilt bogen.
Rokken ser noget indviklet ud. Den vil jeg kigge nærmere på, når jeg er tilbage om et par dage.
granner01 har givet mig et link til et mønster som har 20 felter.
Man kan jo huske forkert...
Det er nu videresendt til mit familiemedlem, som uden held selv havde henvendt sig.
Spændende, om det skulle være det rigtige.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-06-08 22:25

Jeg håber bogen indeholder det ønskede mønster.... dejligt når der stadig er interesse for de gamle mønstre

Kommentar
Fra : volden

Dato : 27-06-08 13:07

Kære alle.
Så er opgaven løst
Det mønster, som jeg fandt via linket fra granner 01, har vist sig at være det efterlyste.
Nu er spørgsmålet så, hvordan man får afgivet points?

Godkendelse af svar
Fra : volden

Dato : 30-06-08 22:37

Tak for svaret granner01.