/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægt i Kværkeby Sogn Sorø
Fra : atie
Vist : 2277 gange
100 point
Dato : 20-06-08 14:18

Er der nogen der har kendskab til en Johann Franz Tietze Der er indvandret til Kværkeby Sogn Sorø Amt i året 1858. Født i Preussen Friedersdorf Tyskland i 1834
Søger afdøde og nulevende slægtninge.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-08 14:20
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-08 14:24

Folketællinger 1860 ligger på nettet,
der bør han findes.

Kommentar
Fra : atie

Dato : 20-06-08 14:24

Ja det har jeg og fundet en del, men er gået i stå.. har en del men mangler hvem der er udvandret fra sognet. Det er måske også formuleret lidt forkert.. Det jeg måske gerne ville var at udveksle med andre der er i samme slægt...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-08 14:25

Af og tilgangslister findes jo frem til 1875
der bør være noget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-08 14:30

google finder meget, hvis det kan bruges.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=johann+franz+tietze&btnG=S%C3%B8g&meta=

http://www.google.dk/search?hl=da&q=sl%C3%A6gten+tietze&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

hvis noget har skrevet en slægtsbog eller andet om tietze, kan det ligge her.

http://bibliotek.dk/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-08 14:31

Er det ham her:
"
Efternavn: Tietze Fornavn: Johann Franz
Erhverv: Banevogter Fødelokalitet: Friedersdorf
Føderegion: Preussen Fødeland: Tyskland
Fødselsår: 1834 I DK fra: 1858
Bopæl, lokalitet: Kværkeby Sogn Amt, region: Sorø Amt
Lov af: 27 04 1881 Tillæg: A
Løbenr: 40
Bemærkninger: Banevogter ved DSB
"
Fundet her: Svend
http://ddd.dda.dk/immibas/immibas2.asp

Kommentar
Fra : atie

Dato : 20-06-08 14:31

har faktisk fundet 2 afgange ud af ialt 8 børn,, disse 2 flytter til frederiksberg 1892 dem har jeg styr på men resten forsvinder i tågen... men det skal nok arbejdes meget mere, men det ville være en stor hjælp hvis andre forsker i samme emne... da jeg er i gang med en bogelig fortolkning af ders liv.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-08 14:33

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?2,398868

På dis-danmark tror jeg du har større mulighed for at finde
Tietze efterkommere.

Kommentar
Fra : atie

Dato : 20-06-08 14:34

Ja det er ham...........

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-08 14:36

Mon ikke det er hans datter? Svend
"
Sorø, Ringsted, Kværkeby, Qværkeby Mark, en gaard, Kaabæksgaard, 7, FT-1880, B0472
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Vilhelm Michael Henrik Gørscke 47 Gift husfader, gaardeier St. Jørgensbjerg sogn, Gl. Roeskilde Amt
Dorthea Kirstine Gørscke født Sørensen 37 Gift hans hustru Gryderup sogn, Sorø Amt
Julie Marie Gørscke 4 Ugift deres børn her i sognet [Qværkeby]
Adolph Frederik Gørscke 2 Ugift deres børn do [Qværkeby]
Marie Vilhelmine Dorthea Gørscke under 1 aar Ugift deres børn do [Qværkeby]
Stine Sophie Else Hansen 15 Ugift tjenestefolk do [Qværkeby]
Marie Tietze 17 Ugift tjenestefolk do [Qværkeby]
"

Kommentar
Fra : atie

Dato : 20-06-08 14:40

Takker for jeres velvilje, men jeg vil lige lade det her stå åben lidt endnu, da jeg gerne ville finde andre der søger i samme familie... er det ok? men hvis der er nogen der ved om der er et område omkring Kværkeby der i 1860erne blev kaldt for Bjerget..vil jeg gerne vide det også..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-08 14:42

Her har du en ung nulevende Jørgen Tietze’ s hjemmeside: Svend
http://kujok.dk/

Kommentar
Fra : atie

Dato : 20-06-08 14:44

Ja hende Marie har jeg fundet og det er specielt hende jeg ikke kan finde mere om, hun var jo tjenestepige der på den gård og hvor forsvinder hun hen? jeg kan simpelthen ikke finde hende nogen steder. Har kikket i afgangslister, men intet fundet, i kirkebogen for at se om hun er blevet gift, har en mistanke om at hun rejste til København for der rejste broderen Herman til..
Men hold da op hvor det her er tidsrøvende..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-08 14:45
Kommentar
Fra : atie

Dato : 20-06-08 14:46

hej Svend
Nu er der jo rigtig mange af den familie og de fleste var omkring Ålborg. Men ham her Jørgen er ikke den gren af slægten.. den side har jeg set tidligere..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-08 15:56

Det kunne være ham her:
"
JOH. FRANZ AUGUST TITZE Birth: 25 AUG 1831
Christening: 27 AUG 1831 Windischborau, Schlesien, Preussen

Father: JOH. TITZE Family
Mother: JOH. MAR. ROTHE
"
Dog 3 år for gammel? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-08 19:17

>for der rejste broderen Herman til..

Var Herman den ældste?
Også et typisk tysk navn, så måske hed Opa Herman(n)??

Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-08 19:54

>Født i Preussen Friedersdorf Tyskland i 1834

>>Windischborau, Schlesien, Preussen

Der er flere byer "Friedersdorf" i Tyskland, en af dem ligger i Schlesien, nu nok Polsk?
tæt på Windischborau, Schlesien, Preussen. Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-08 19:58

Det andet har du her:
http://www.friedersdorf.de/

Jeg tror mere på det fra Schlesien? Svend

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 21-06-08 09:17

Dem har du jo nok: Svend
"
76. ANDERS JOHAN GEORG TIETZE - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 12 JUL 1868 Kvaerkeby, Soro, Denmark

77. ERNSTINE TIETZE - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 22 JUL 1860 Kvaerkeby, Soro, Denmark

78. ERNESTINE TIETZE - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 29 DEC 1872 Kvaerkeby, Soro, Denmark

79. FRITS FERDINAND TIETZE - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 23 MAY 1875 Kvaerkeby, Soro, Denmark

80. HERMAN TIETZE - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 20 NOV 1870 Kvaerkeby, Soro, Denmark

81. JOHANN FRANTZ TIETZE - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 30 DEC 1859 Kvaerkeby, Soro, Denmark

82. MARIE TIETZE - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 23 NOV 1862 Kvaerkeby, Soro, Denmark
"

Godkendelse af svar
Fra : atie

Dato : 21-06-08 09:27

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-06-08 09:37

Selv tak, Svend

Kommentar
Fra : michelletietze

Dato : 19-10-10 22:25

leder du stadig efter Johann Franz Tietze? jeg har lavet stamtræ og jeg er sikker på at det er den samme du leder efter. han er min tip tip tip oldefar
Venlig hilsen michelle tietze

Kommentar
Fra : Slindhardtsen

Dato : 11-11-10 09:38

Hej Michelle

Jeg har også lavet stamtræ over Tietze (min mors navn: Jytte Marie Tietze) og han skulle også være min tip tip tip oldefar.
Har du lagt det ind i det her program: MyHeritage Family Tree Builder?
Et link til programmet: www.myheritage.dk (det er gratis)
Vi må jo et eller andet sted være i familie

Med venlig hilsen
Søren Lindhardtsen

Kommentar
Fra : denniskruger

Dato : 09-02-12 15:53

Jeg kan se at det efterhånden er nogle år siden at der har været aktivitet på denne tråd, men jeg forsøger alligevel. jeg er direkte efterkommer af Marie Tietze og har hende også i mit slægtstræ som er udarbejdet på myheritage.

Jeg ville rigtig gerne i kontakt med jer der søger mere om slægten. Jeg kan ikke komme videre fra min 3 x tip Johann. Jeg ville gerne endnu længere tilbage i tiden.

Hilsen Dennis