/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Enhedslistens ideologi
Fra : funkyfancy
Vist : 2408 gange
45 point
Dato : 20-06-08 10:52

Af http://da.wikipedia.org/wiki/Enhedslisten fremgår det at Enhedslisten er et parti der er baseret på en mellemting mellem den socialistiske og grønne ideologi. Men hvad er den grønne ideologi? Er det en mild form for kommunisme?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-08 10:55

Citat
Er det en mild form for kommunisme?

Hvordan udleder du det ????

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-06-08 11:24

http://www.psr.keele.ac.uk/parties.htm
her er en forskelligere partier

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-08 11:37

Fra et af dine tidligere spørgsmål

Citat
I har ikke givet et svar som jeg har ledt efter endnu:

Det skyldes du IKKE deltager i dine spørgsmål

Så vågn lidt op....

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 20-06-08 15:29

den grønne ideologi kan du finde her på siden klik på ploitik så finder du det

http://www.enhedslisten.dk/politik

chicapigen

Kommentar
Fra : pve

Dato : 20-06-08 15:36

Enhedslistens ideologi: "De konfiskere alt, hvad du ejer, og ønsker at indføre stalinistisk diktatur"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-08 15:40

Kan forstå du ikke kan lide dem

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 45 point
Dato : 20-06-08 16:31

Enhedslisten er ikke -imodsætning til deres navn, noget entydigt. Det er et sammenrend af små socialistisk orienterede grupper. Derfor kan du ikke få et klart svar, det findes ikke. De har som nævnt den fællesnævner, at de tager udgangspunkt i socialismen. For at nævne nogle tidligere selvstændige enheder som nu hører under enhedslisten er DKP, DKPML, KAP, VS og mange andre.

mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : funkyfancy

Dato : 20-06-08 17:20

Tak for svaret.

Kommentar
Fra : Stufff

Dato : 20-06-08 17:28

Citat
Enhedslistens ideologi: "De konfiskere alt, hvad du ejer, og ønsker at indføre stalinistisk diktatur"

v.r.ø.v.l