/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
kommende skilsmisse
Fra : berit2712
Vist : 2390 gange
20 point
Dato : 19-06-08 13:44

Min mand vil skilles. Vi bor i hus og har fælleseje. Vi deler fast udgifter ligeligt, resten af vores lønninger bruger vi hver for sig eller til fælles anskaffelser.
Han har bedt mig underskrive / udfylde separationspapir. jeg ønsker ikke skilsmisse, men vil selvfølgelig ikke holde på ham, når han vil væk. Vi har ikke talt om bodeling, økonomi,hussalg eller andet...... Skal jeg forlange dette inden jeg skriver under ?

Ønsker ikke svar via E- mail, som min mand også har adgang til. Kan jeg få svar her på siden, tak

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 30 point
Dato : 19-06-08 13:58

...VI (andre brugere) kan ikke gøre noget for at du skal undgå mails fra Kandu. Det skal du selv:

Du kommer ind på din profilside ved at klikke på "Vis din profil" oppe foroven.
Derefter klikker du på "Rediger profil" i den grå, sorte stribe under fanerne.

Og derefter er der -lidt nede på siden mulighed for at tilmelde eller afmelde mails ved nye indlæg. Der sørger du for, ikke at have "flueben" i firkanten. Så kommer der ikke flere mails fra kandu..
--Husk at slutte med at trykke på "send" når du har lavet ændringen.

Skilsmisse.
Den klarer du ikke selv. Det er det, vi har advokater til.
Så find en advokat til at snakke med om alt hvad du er i tvivl om.
Vent med at skrive under på noget som helst, til du har talt med din advokat.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 19-06-08 14:05

Efter min mening så skal du kontakte en sagfører først.

Sig ganske enkelt til din mand, at du vil tale med en sagfører inden du skriver under, men at du selvfølgelig nok skal underskrive papiret (ellers får han alleigevel skilsmisse via retten, og så er man bare uvenner - mere end i forvejen)

Når i har fælleseje er ALT fælles, penge, værdier og gæld.

Det skal deles over, og mit råd er, del det med det samme.
Har i lån, gæld mv nogle steder, så få det delt.
Min mand slås pt med at betale et lån, som hans ex skulle overtage, mens han betalte noget, andet. De fik ikke delt det, hun skulle bare overtage det. Men hun har intet betalt, så min mand skal selvfølgelig betale, da han jo står på lånet :(

Jeg har selv måtte betale 12.000, som min egen ex skulle have betalt.

Det allernemmeste er selvfølgelig, hvis i får gæld helt væk.
Har i gæld andre steder end i banken, så snak evt med banken om at de overtager gælden og deler den i 2. banken er nemmere at have med at gøre, og man skylder så kun et sted.

Har i børn?
Skal huset sælges? Eller skal den ene købe den anden ud?

Ja du skal forlange at få alt delt på papir, gerne med en sagførers underskrift.

Min erfaring er, at du lærer først din ægtefælle at kende, når i bliver skilt.

Han kan også stå med fine ord og løfter, og så ender du med håret i postkassen.

Et råd derudover: FInd nogle af jeres venner, som du er mest glad for, og hold fast i dem.
Jeg synes man for ofte ser, at manden tager vennerne. Ved ikke hvorfor, om det er fordi de tager rundt og klager, og det gør vi ikke?

Men du skal nok klare det. En ting er sikkert, det er ikke værd at forsøge at holde på ham, det slider du kun dig selv op ved.
Du skal se frem, og se det positive i det. HVad har du fx. mååte undvære eller undlade at gøre?
Hvad har du altid kunnet tænke dig, men som ikke har kunnet lade sig gøre. Jeg ved det er svært, men tro mig... du er efter al sandsynlighed den der kommer til at klare skilsmissen bedst af jer 2. Også selvom det er ham, der skal skilles.

Held og lykke til dig

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 19-06-08 14:05

P.s. hvis du har din egen mailadresse er det iøvrigt ulovligt for ham, at læse dine mails!!
Det er lige så strafbart, som at åbne din post.

Godkendelse af svar
Fra : berit2712

Dato : 19-06-08 14:38

Tak for svaret Birgitta. Jeg har nu ændret min profil. Det er ikke fordi jeg vil holde noget hemmeligt, synes bare det er lidt dumt, at min mand kan læse E-mail herfra før mig........

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-06-08 14:46

Tak for accepten af mit svar.

Skynd dig at få en aftale med en sagfører, der kan råde dig.
Og hvis du trænger til at snakke om hvad der foregår, så kan du sagtens fortsætte her . Selv om spørgsmålet er lukket, så kan både du og vi andre godt skrive indlæg.

En skilsmisse er en hård omgang, så der kan godt være brug for lidt opbakning undervejs. Og her på kandu er vi jo netop så anonyme som vi ønsker det.

Og der er mange af kandubrugere (jeg selv inklusive) der også har været igennem en skilsmisse.

Kommentar
Fra : berit2712

Dato : 19-06-08 14:53

Vi har ingen fælles børn, men to voksne hver, fra tidligere forhold. Min den yngste på 19 år bor hjemme hos os.
Huset skal sælges. Jeg elsker dette hjem, men kan ikke sidde i det alene.
Jeg vil ikke være ondskabsfuld, men er bange for at sidde i fællen, hvis jeg underskriver separationspapir før vi har talt forskellige ting igennem. Jeg er egentlig ligeglad med bodelingen angående de døde ting, men det er hårdt at flytte herfra og dele op.....Vi har tillige 4 hunde, anskaffet i fællesskab, som vi begge elsker, men jeg ved, min mand regner med at de bliver mit "problem". Hvor flytter man hen med dem ? Hvem af dem skal vælges fra ?
Min mand siger, uden min underskrift, så bliver det på "hans måde", så jeg skal nok tale med en sagkyndig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-06-08 15:08

Selvfølgelig bliver det ikke på "hans måde" uden din underskrift!!!!!

Hvordan er du stillet økonomisk? Har du job? --og det betyder også en del hvor i landet, du bor... Det er ikke nemt at finde en lejebolig i omegnen af København.. Og det er rigtig dyrt at købe noget...

Selv om ting og økonomi ikke betyder noget for dig, så er det jo netop økonomi, der er afgørende for, om du kan beholde hundene.

OG nu gælder det jo om at du kan få dit egen bolig allerførst. Så du ikke mere skal høre på hans vrøvl!

SKYND dig at få snakket med din sagfører. Din mand må ikke have tid og lejlighed til at flytte på værdier og opsparinger inden ALT bliver registreret.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 19-06-08 15:12

Lad ham da bare tro det bilver hans måde... det siger mænd. For at lægge pres på dig.

Men du har retten på din side. Derfor... advokat.

Hundende. Jamen vil han ikke være med til at tage 2, så spørg hvilke 2 han vil have aflivet. Det er hårdt, men det lader til han spiler hård over for dig, så er du nødt til at være stærk.

Har du nogen, du kan snakke med? Græde ud ved?

Ring til en sagfører idag. Han kan hjælpe dig, så du ikke bliver snydt.