/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gammel PC: Restore factory s..
Fra : henrikkrebs
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 19-06-08 11:03

Jeg har fået overladt en ældre Compaq labtop

o Compaq Pressario 1200 (Modelbetegnelse på typeskiltet: 12XL302)
o Installeret på C-drev: en piratinstallation af MS DOS 6.?
o Medfølgende licens på 'fabriksinstalleret' styresystem: Win ME
o Medfølgende original recovery CD mærket indeholder (læst på min egen PC) kun to små filer BOOTCAT.BIN og BOOTSECT.BIN, men bootes Compaq'en herfra, så startes Windows 98 ver 4.10 og der endes i promptet A:>
o Medfølgende brugervejledning påstår at hvis man booter fra CD'en, så skulle man få en menu med fire valgmuligheder: Dannelse af recovery diskette, User backup, User restore eller Factory restore. Det er det sidste jeg vil, men som sagt får je

Hvordan kommer jeg i gang?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 19-06-08 11:05

Det er det sidste (factory default) jeg vil, men som sagt får jeg blot et A:> prompt

Kommentar
Fra : myg

Dato : 19-06-08 11:07

Prøv ved prompten at skrive dir og tryk så enter. Det kan være at du nu kan se en kommando der hedder restore - eller noget i den stil.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 19-06-08 11:11

Ups overså lige at den landede ved a:

Jeg vil gætte på, at du mangler en bootdiskette til at starte processen med.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-08 11:25

A:\D:
enter
D:\dir .exe

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 19-06-08 11:27

Jeg har fået en smule hul på det.
Efter boot er a: CD-drevet. En kopi ligger på er RAM-drev D:
B: er diskettedrev (gudske tak fordi jeg stadig har et diskettedrev i min stationære).

Jeg har lagt det midlertidigt til side nu - jeg SKAL være færdig med selvangivelsen i dag. I mellemtiden (til i morgen) er forslag velkomne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-08 11:29

Citat
They were supplied with a Quick Restore disc which returned the system to its factory condition in the event of change of ownership, wish to reinstall the OS or system failure.

Noget tyder på den er "bygget om" gennem tiden - derfor virker cden ikke mere....

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 19-06-08 11:42

På min af et andet fabrikat er boot cd kun til at starte på . Selve recovery filerne skulle ligge på et specielt drev. Nogle fabrikater har dem på et normalt skjult drev.
Men hvis nogen har ompartitioneret harddisken kan det være væk også.

Godkendelse af svar
Fra : henrikkrebs

Dato : 24-08-08 09:39

Tak for svaret transor. Det kan være det der er forklaringen. Nu var jeg i den heldige situation at jeg kunne aflevere den og sige 'Desværre - det kan jeg ikke', så det var det jeg gjorde